تاثیر دامین اتوریتی در سئو | راه های افزایش Domain Authority
4 دقیقه
موفقیت هر استراتژی برای سئو سایت به فاکتور های بسیار زیادی بستگی دارد؛ اما یکی از این فاکتورها، Domain Authority یا DA نام دارد که متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود. با اینکه DA جزء فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیست، اما می تواند تاثیر فوق العاده ای روی سئو داشته باشد.
در این مقاله سعی داریم، DA و چگونگی تاثیر آن بر سئو سایت و استراتژی های مختلف این زمینه را شرح دهیم تا با استفاده از آن ها، رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر ببرید. ( سئو در مشهد )
Domain Authority چیست؟
Domain Authority، شاخصی است که نشان می دهد رتبه دامنه یک سایت از یک دامنه دیگر بیشتر خواهد شد یا خیر. دامنه هر وب سایت، امتیاز دامین آتوریتی بین 1 تا 100 را دریافت می کند و بدیهی است که هرچه امتیاز بیشتر باشد، اعتبار دامنه بیشتر خواهد بود.
DA، ارتباط مستقیمی یا رتبه وب سایت در موتور جستجو گوگل دارد. این به آن معناست که اگر اعتبار دامنه شما بالا باشد می تواند در سئو سایت و رتبه شما تاثیر مثبتی داشته باشد.
برای مثال، صفحات یک وب سایت با اعتبار دامنه 92، رتبه بالاتری نسبت به صفحات سایتی با امتیاز 65 خواهند داشت.
چگونه امتیاز دامین اتوریتی بالاتری دریافت کنیم؟
درک کردن کامل روش های گوگل برای امتیاز دامین آتوریتی غیرممکن است؛ زیرا تمامی امتیاز دهی ها طبق الگوریتم های خاص خود گوگل انجام می شوند. چیزی که ما به طور قطع می دانیم، این است که لینک های باکیفیت و منتهی به سایت شما همیشه سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو می باشند، بنابراین یکی از کارهایی که می تواند مفید واقع شود، ساخت بک لینک های معتبر و با کیفیت بیشتر و مسدود کردن لینک های نامناسب می باشد.
برای ساخت بک لینک با کیفیت و اصولی می توانید از ابزار ساخت بک لینک رایگان استفاده نمایید.
دامین آتوریتی و پیج اتوریتی
احتمالا عبارت پیج آتوریتی را در مقالات مرتبط با Domain Authority مشاهده کرده اید. DA همیشه بر روی پیج آتوریتی تاثیر دارد؛ هرچه اعتبار دامنه بالاتر باشد، پیج آتوریتی شما نیز بالاتر خواهد بود.
تاثیر دامین آتوریتی بر سئو
اگر چه DA بطور مستقیم روی سئو وب سایت تاثیر ندارد، اما می تواند روی کمپین های سئو ما تاثیر زیادی بگذارد. برای مثال، از آنجایی که امتیازات بالاتر با رتبه های بالاتر در موتور جستجو مرتبط می باشند، حتی در مورد رتبه بندی موتور جستجو برای یک عبارت یا کلمه کلیدی نیز می توانیم به دامین آتوریتی سایت تکیه کنیم.
نحوه افزایش دامین آتوریتی
برای افزایش دامین آتوریتی وب سایت می توانید از 4 روش استفاده نمایید.
-
آنالیز مقایسه ای
از آنجایی که Domain Authority یک ابزار مقایسه ای است، می تواند در مقایسه کردن امتیاز دامنه شما با دامنه هایی که به صورت مستقیم از طریق نتایج جستجو با آن ها رقابت می کنید، مفید واقع شود. اگر رقیب شما امتیاز بیشتری داشت، شما می توانید با استراتژی های متفاوت امتیاز خود را در جهت افزایش رتبه در موتور جستجو بالاتر ببرید.
-
ارتقا یا افزایش محتوا
اگر می دانید که امتیاز شما از امتیاز رقبایتان کمتر است، با تلاش برای ساخت محتوای بهتر و یا بیشتر می توانید امتیاز خوبی کسب کنید. هنگامی که سایت شما محتوای باکیفیتی دارد، احتمال دارد سایت های دیگر بک لینک های بیشتری به سایت شما بدهند؛ که این عمل می تواند برای امتیاز DA شما بسیار مفید باشد.
-
بررسی اعتبار سایت های حاوی بک لینک به سایت شما
اگر سایت هایی که به سایت شما بک لینک می دهند را بررسی کرده اید، قطعا می خواهید فقط سایت هایی با کیفیت بالا به سایت شما لینک بدهند. یکی از روش های آنالیز کیفیت سایت ها، بررسی امتیاز DA آن هاست.
-
ارزیابی توسعه لینک ها
آیا وب سایتی وجود دارد که شما خواهان بک لینک از طرف آن ها باشید؟
قبل از اینکه از این سایت ها برای بک لینک دادن درخواست کنید، باید امتیاز دامین آتوریتی آن ها را برای مشاهده رتبه سایت در موتور جستجو بررسی کنید؛ هرچه DA بالاتری داشته باشند، احتمال اینکه امتیاز دامنه شما هم توسط آن لینک ها بالاتر برود بیشتر است.
کلام آخر
Domain Authority جزء پارامترهای مهم برای لینک سازی وب سایت ها است. پس همیشه قبل از دریافت بک لینک، دامین آتوریتی وب سایت ها را چک نمایید تا بتوانید لینک سازی اصولی در سئو سایت داشته باشید.
همچنین اگر می خواهید از دامنه ی سایت هایی که تاریخ انقضا آن ها تمام شده استفاده نمایید، حتما با ابزار بررسی سابقه دامنه، پیشینه آن ها را مورد بررسی قرار دهید.