تاثیر تبلیغات دیجیتال در کسب و کارها | معرفی پلتفرم های تبلیغات دیجیتال
5 دقیقه
اگر به عنوان یک برند یا کسب و کار موفق میخواهید نام خود در فضای مجازی بر سر زبان ها انداخته و اثر گذاری خود در فضای اینترنتی را آغاز کنید باید از تبلیغات دیجیتال استفاده نمایید. تبلیغات دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ میتواند باعث بهبود رتبه سئو سایت شما شود و این موضوع به افزایش میزان فروشتان کمک خواهد کرد. بنابراین اگر قصد دارید فروش خود را افزایش دهید و برندتان را در فضای مجازی معروف کنید، این مقاله برای شما مفید است، پس تا انتها همراه ما باشید.
تبلیغات دیجیتال چیست؟
قبل از هر چیزی بهتر است معنی این عبارت را به صورت کامل درک کنید. همانطور که میدانید امروزه افراد زمان زیادی از زندگی خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی سپری میکنند. شما میتوانید از این فضا استفاده کرده و برند خود را معرفی کنید. به طور کلی هر نوع تبلیغات در اینترنت، اعم از: شبکه های اجتماعی، وب و ... تبلیغات دیجیتال گفته میشود که به روش های مختلفی انجام می گردد.
روش های تبلیغات دیجیتال
تبلیغات و بازاریابی دیجیتال یک علم است که برای موفقیت در آن باید علاوه بر تجربه زیاد با روش های آن هم آشنایی داشته باشید. در ادامه به برخی از این روش های میپردازیم:
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
باید بتوانید سایت خود را سئو کنید. سئو سایت به معنای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو است. کاربران با سرچ کردن کلمات کلیدی نتایج مختلفی را مشاهده میکنند، شما باید سایت خود را به گونه ای سئو کنید که تمام کلمات کلیدی حوزه کاری خود را تا حد امکان پوشش دهید. عوامل زیادی در سئو یک سایت تاثیر گذار است. این موارد را میتوانیم به دو قسمت سئوی داخلی و سئوی خارجی تقسیم کنیم. هر کاری که در داخل سایت شما جهت بهبود رتبه انجام شود در قسمت سئوی داخلی است و بقیه موارد در قسمت سئوی خارجی جای دارد.
مقاله مرتبط: تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی یا Off Page
بازاریابی شبکه های اجتماعی
اکثر افراد جامعه، امروزه با شبکه های اجتماعی درگیر هستند و این موضوع نشان دهنده اهمیت و تاثیر گذاری فضای مجازی در بین مردم است. با توجه به این نکته، استفاده و بهره گیری از شبکه های اجتماعی در تبلیغات دیجیتال امری اجباری به حساب می آید و شما برای موفقیت در تبیلغات خود باید بخشی از تمرکز خود را روی تبلیغات در شبکه های اجتماعی قرار دهید.
اهمیت تبلیغات دیجیتال
متاسفانه یا خوشبختانه امروزه ارتباط بین وسایل الکترونیکی و انسان ها روز به روز در حال افزایش است. طبق آماری که برخی از کشورها ارائه دادند، بسیاری از مردم روزانه بیش از 11 ساعت فعالیت های خود را با دستگاه های الکترونیکی انجام می دهند. بنابراین در آینده ای نه چندان دور، استفاده از وسایل الکترونیکی به صورت کامل در تمامی فعالیت های یک انسان نقش خواهد داشت. از این رو، اهمیت بازاریابی و تبلیغات دیجیتال روز به روز افزایش می یابد.
اگر بخواهید تبلیغات دیجیتال را نادیده بگیرید، رقبا از شما پیشی خواهند گرفت و کار شما برای جذب مشتریان جدید خیلی سخت خواهد شد. در ادامه مقاله سعی داریم برخی از بهترین پلتفرم ها را برای تبلیغات دیجیتال به شما معرفی کنیم.
انواع پلتفرم های تبلیغات دیجیتال
امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بازاریابی و تبلیغات هم تفاوت زیادی با زمان قدیم پیدا کرده است. تبلیغات دیجیتال یکی از راه های تاثیر گذاری روی کاربران است که برای تمام کسب و کارها، مخصوصا کسب و کارهای نوپا بسیار مناسب می باشد. در ادامه به برخی از مدل های تبلیغات دیجیتال اشاره میکنیم.
مقاله مرتبط: بهترین پلتفرم و ابزار برای تبلیغات دیجیتال | بررسی ویژگی ها و مزایای آن
تبلیغات دیجیتال در موبایل
همه میدانیم که در عصر امروزی، استفاده از گوشی های هوشمند به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. همه ما روزانه ده ها بار از موبایل خود برای ارتباط با اشخاص مختلف استفاده میکنیم. بنابراین آژانس های تبلیغاتی میتوانند از این بستر استفاده کنند و برای کسب و کار شما تبلیغات مناسبی ارائه دهند.
استفاده از ویدیو در وبسایت
حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام وب گردی با یک ویدیو کوتاه و کم حجم مواجه شده اید و توجه شما به آن جلب شده است. این روش یکی از روش های جدید تبلیغات دیجیتال است که میتواند به صورت ناخودآگاه توجه کاربر را به خود جلب کند.
استفاده از اپراتورهای همراه برای تبلیغات
تبلیغات پیامکی و تماسی یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغات دیجیتال است. البته به عقیده برخی از افراد، این نوع تبلیغات برای مشتریان و کاربران آزار دهنده است. بنابراین بهتر است در شرایطی خاص و ویژه از آن استفاده کنید. برای مثال میتوانید هنگامی که برای اجناس خود تخفیف گذاشته اید، با ارسال یک اس ام اس مشتریان خود را از این موضوع آگاه سازید.
تبلیغات در گوگل و فیسبوک
به صورت روزانه به کاربران اینترنتی افزوده میشود و به همان میزان، تعداد افرادی که از گوگل و فیسبوک هم استفاده میکنند افزایش می یابد. شرکت فیس بوک سرویس ها و خدمات متنوعی برای تبلیغات دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، همچنین شرکت گوگل خدماتی مانند گوگل ادورز و تبلیغات کلیکی را برای کاربران خود راه اندازی کرده تا بتوانند به معرفی کسب و کار خود بپردازند.
مقاله مرتبط: ادوردز یا سئو؟ کدام برای کسب و کار شما بهتر است؟
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
این روزها، کانال ها و ربات ها در پیام رسان ها و فضای مجازی نقش پر رنگ و تاثیر گذاری دارند. میتوانید ربات ها و کانال های شبکه های اجتماعی که امروزه تاثیر زیادی روی کاربران دارند را در جهت پیشبرد اهداف خود و تاثیر گذاری بیشتر روی مخاطبین استفاده کنید.
تبلیغات کوتاه در شبکه های اجتماعی
گاهی اوقات یک تبلیغ کوتاه میتواند تاثیر بیشتری نسبت به یک تبلیغ طولانی در ذهن کاربر داشته باشد. ممکن است در اولین لحظه مخاطب با دیدن تبلیغ شما، حتی متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود. اما یک تلنگر ساده میتواند نام برند شما را در ذهن او هک کند.
جمع بندی
در این مطلب تلاش کردیم شما را با روش های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، به همراه پلتفرم هایی که میتوانید این تبلیغات را روی آن اجرا کنید معرفی کنیم. به طور کلی با استفاده از تبلیغات دیجیتال میتوانید باعث سئو سایت خود شوید و به این روش نام برندتان را برای همیشه در ذهن کاربران و مخاطبین نگهدارید. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.