رازهای تولید محتوای موفق | بررسی نکات مهم در تولید محتوا
5 دقیقه
در دنیای امروزی استفاده کنندگان از فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از خرید های روزمره مردم دیگر بصورت حضوری نیست. دسته زیادی از مردم برای برطرف کردن نیازهای روزانه خود ترجیح می دهند به کسب و کار های موجود در بستر اینترنت مراجعه نمایند. فروشندگان برای ارائه کالای خود با روش های سنتی محدودیت های فراوانی دارند اما به دلیل افزایش روز افزون کاربران اینترنت با طراحی سایت می توانند محصولاتشان را در معرض دید بسیار زیادی از مردم قرار دهند. یرای موفقیت در این زمینه تولید محتوا تخصصی جزء موارد مهم و تاثیرگذار به شمار می رود.
محتوا چیست؟
کسانی که در مشاغل اینترنتی در حال فعالیت می باشند نسبتا با تولید محتوا آشنایی دارند اما از دیدگاه متخصصان این حوزه تعاریف ارائه شده با یکدیگر کاملا متفاوت است برخی محتوا را همان اطلاعات می دانند اما دسته ای دیگر از متخصصین به آن اشتراک گذاری تجارب هم می گویند.
کسب و کار شما علاقمندان مخصوص به خود را دارد و برای تبدیل شدن این علاقه مندان به مخاطبان وفادار و ثابت می بایست محتوای مورد علاقه شان را ایجاد کنید.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم ؟
ما در تلاش هستیم که با تولید یک محتوای خوب باعث ایجاد یک ارتباط موثر با مخاطبان شویم. درست همانند یک ویزیتور حرفه ای که آگاه است با هر مشتری چگونه برخوردی داشته باشد و در فضای مجازی این امر را باید در نظر داشت. زمانی محتوای شما موثر می باشد که نسبت به علایق کاربران خود آگاه باشید به عنوان مثال خیلی از مخاطبان علاقه ای به خواندن متن های طولانی ندارند و شما می بایست اطلاعاتتان را ویدیویی و بصری ایجاد کنید.
با ایجاد نظرسنجی های مختلف می توان پارمترهایی از قبیل رده سنی، تیپ شخصیتی، و علایق مشتریان را به راحتی به دست آورد.
مقاله مرتبط: چگونه یک تولید کننده محتوا موفق باشیم؟ فوت کوزه گری در تولید محتوا را بدانیم
قالب های تولید محتوا
سابقه محتوا نویسی در بین کسب و کارهای ایرانی پیشینه زیادی ندارد اما در حال حاضر خیلی از مشاغل به اهمیت این حوزه پی برده اند. در سال های گذشته این تخصص بصورت علمی و طبق استاندارد های خود در ایران اجرا نمی شد و بعد از بالا رفتن اطلاعات صاحبان کسب و کار این امر بصورت حرفه ای تر در حال انجام می باشد.
از جمله قالب های مورد توجه متخصصین داخلی و کاربران ایرانی را می توان موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست، محتوای متنی و رپورتاژ عنوان کرد.
مزایای محتوای متنی
مزایا و معایب تولید محتوا به شکل زیر است:
- تولید محتوا باعث بهبود سایت می شود.
- هزینه بالایی ندارد.
- برای ایجاد آن زمان کمتری نیاز است.
- امکان سرچ درگوگل را دارد.
- خیلی از کاربران حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند.
- احتمال کپی شدن متن ها بسیار زیاد است.
- از دید کاربران نسبت به محتواهای دیگر جذابیت کمتری دارا است.
اینفوگرافیک چیست؟
خیلی از کاربران وقت دیدن متن های شما را ندارند و علاقه مند به خواندن آن ها نیستند. برای برطرف نمودن این مشکل و جذب این دسته از مخاطبین، ما به شما تولید محتوای اینفوگرافیک را پیشنهاد می کنیم که سبک این نوع محتوا بر اساس ارائه یک قالب گرافیکی است. متخصصین این حوزه این روش را یکی از موثر ترین متد های برقراری ارتباط با کاربران می دانند زیرا با یک نگاه ساده پیام شما خیلی راحت به مشتری منتقل میگردد.
مزایا و معایب اینفوگرافیک
اینفوگرافیک هم دارای مزایا و معایب گوناگونی می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کینم.
مزایای اینفوگرافیک
- دیده شدن محتوایتان بصورت کامل توسط مخاطب می باشد.
- مهم ترین روش برای انتقال دیتا است.
- تولید آن هزینه زیادی نیاز ندارد.
- باعث بهبود سئو می شود.
- با ایجاد این محتوا در یک قالب کوچک قادر به آن هستید که حجم زیادی از دیتا به کاربر منتقل شود.
معایب اینفوگرافیک
- ممکن است که برای کاربرانی که رده سنی بالاتری دارند ظاهری جذاب نداشته باشد.
- احتمال گیج شدن کاربر می باشد.
- این دست از دیتاهای آماری باعث خستگی می شود.
ساخت موشن گرافیک
این سبک محتوا از دید کاربران و متخصصین حوزه دیجیتال مارکتینگ بیشترین توجه را در بردارد اما متاسفانه در ایران توجه چندانی به این نوع از محتوا نمی شود. با استفاده از این روش شما می توانید اطلاعاتتان را از طریق چند تصویر متحرک به مشتریانتان نمایش دهید. خیلی از کاربران علاقه ای به دیدن ویدئوهای تبلیغاتی ندارند اما شما با ساخت یک موشن با رنگ ها و اشیاء متحرک جذاب، می توانید کاربران زیادی را جذب نمایید.
ویژگی های متخصص موشن گرافیک
مواردی که برای همکاری با یک متخصص موشن گرافی باید در نظر داشت به شرح زیر می باشد:
- دانش روانشناسی را داشته باشد و بر اساس این علم می تواند به تولید محتوا در مورد کسب و کارتان کمک کند.
- نسبت به علم رنگ شناسی آگاه باشد تا محتوای مناسب با رده سنی مشتریان شما ایجاد کند.
- با مشاهده رزومه کاری مدنظر داشته باشید که چه نوع محتوایی ایجاد می کند زیرا بعضی از متخصصین یکسری از محتواهای پیچیده و مفهومی ایجاد می کنند و ممکن است با رده سنی مخاطبان شما در ارتباط نباشد.
کلام آخر
کلیه مطالبی که در این مقاله به بررسی آن ها پرداختیم را می توان گفت که تنها محتوایی مناسب کسب و کار شما می باشد که کاربران به آن ها علاقه مند باشند و اینگونه است که می توانید بیشترین اثر گذاری را بر روی مخاطب خود بگذارید. برای اینکه علاقه مندی مشتریانتان را به نوع محتوای مورد علاقه یشان بدست آورید و باعث ارتقای سئو سایت شوید می توانید با نظرسنجی قرار دادن به این سلیقه دست یابید و کسب و کارتان را بهبود دهید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اگر نیاز به تولید محتوا تخصصی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.