آشنایی با انواع محتوا و شیوه های تولید آن
5 دقیقه
یکی از عواملی که امروزه بسیار حائز اهمیت است؛ تولید محتوا تخصصی می باشد زیرا با داشتن این تخصص می توان تا حدودی اهداف بازاریابی توسط یک سایت را پیاده سازی کرد. همچنین این حرفه باعث گردیده شغل های بسیار زیادی در زمینه تکونولوژی فراهم و پدید آیند. سئو در مشهد نقش مهمی در تولید محتوای تخصصی برای سایتها دارد. با بهینهسازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو، میتوان به جذب مخاطبان محلی و افزایش ترافیک سایت کمک کرد.
با دقت به این موضوع که مخاطبین ما به چه چیزهایی علاقمند هستند؛ می توان بر اساس آن علاقه مندی ها و محتوای مورد علاقه شان را ایجاد کنیم. محتوایی که از نظر نوع مطالب، رنگ بندی ها، ویدیو، وبلاگ و اینفوگرافیک برای کسب و کار ما در حوزه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ایجاد می شود مستقیما به سلیقه مخاطبان ما بستگی دارند.
محتوا قسمت مهمی از زندگی روتین ما می باشد و دوری از آن مسبب مشکلاتی در حوزه کسب و کار های اینترنتی می شود. محتوا با قرار گرفتن در بخش هایی که محل آن ها در هر قسمت سایت تعبیه شده است؛ باعث ایجاد سرگرمی، راهنمایی بهتر و کمک کردن در تصمیم گیری های کاربران می شود. همچنین با انجام و پیاده سازی دقیق این فعالیت باعث جذب مشتریان و مخاطبان جدید دیگری به سمت خود می شویم.
تولید محتوا متنی
در پژوهش ها مشاهده شده معمولا مخاطبان کمتر به سمت و سوی محتوا از نوع متن سوق داده می شوند و استفاده از این سبک استفاده کمتری نسبت به دیگر نوع ها دارد اما اهمیت و رتبه بندی گوگل را هم فراموش نکنیم که با ایجاد یک محتوای استاندارد و درست باعث بهتر شدن جایگاه سایت می شویم. معمولا کاربرد و استفاده از این نوع محتوا بیشتر برای جنبه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی می باشد.
تولید محتوا ویدئویی
یکی از جذاب ترین نوع محتوا که بسیار حائز اهمیت است و باعث سرگرمی می گردد؛ استفاده از محتوای ویدیوئی می باشد که دلیل وجه تمایزآن را هم می توان به تمایل نداشتن کاربران به خواندن متن های طولانی اشاره نمود.
ایجاد فرمت صحیح محتوا
قالب هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است یک پست وبلاگ، ویدیو، قالب های گرافیکی، فایل های متنی کتاب و... باشند همچنین لزومی ندارد بعد از ایجاد یک نوع محتوا دوباره سبک قبلی را پیاده سازی کرد بعنوان مثال اگر شما از یک پادکست خروجی خوبی نمی گیرید نیازی به دوباره استفاده کردن از آن نیست.
چگونگی انتشار محتوا
بهتر است قبل از اینکه یادگیری و چگونگی بوجود آوردن محتوا را شروع کنیم، بدانیم ازچه راه هایی و به چند روش می توان آن ها را در مرکز توجه کاربران قرار داد ؟
شما فرض را بر این قرار دهید که یکی از بی نقص ترین و بهترین محتواهای حال حاضر را ایجاد کرده اید اما دیده نشدن آن توسط کاربران یکی از بزرگترین لطمه ها به شمار می رود.
همچنین ادامه فعالیت در حوزه محتوا سازی دو مسیر کاملا متفاوت را در پیش رو دارد، در ابتدای پیاده سازی می بایست دو استراتژی گوناگون داشت بدلیل اینکه مخاطبین قدیمی شما نباید از تکراری بودن سبک محتوای شما خسته شوند و سایت شما را ترک کنند. از سوی دیگر کاربری که اولین بار با سایت شما مواجه می شود باید مجذوب و شیفته مطالب و محتویات شما گردد.
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
امروزه اکثر مردم برای ارتباط گرفتن با دوستان و آشنایان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. یکی از پر کاربردترین آن ها اینستاگرام می باشد و می بایست به گونه ای محتوا ایجاد کنید که مطالبتان نسبت سلیقه کاربران همان شبکه مجازی باشد.
استفاده از ایمیل مارکتینگ
از سریعترین و مناسب ترین گزینه ها به ایمیل مارکتینگ می توان اشاره کرد. شروع این فعالیت بر داشتن لیستی از مخاطبین خود پایه ریزی می شود و شما با داشتن این لیست محتواهای خود را به صورت مستقیم به اشخاص ارسال می کنید، اگر ایمیل های شما توسط مخاطبانتان باز شود یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای بازاریابی است.
مقاله مرتبط: تکنیک های کاربردی در ایمیل مارکتینگ
ابزارهای تولید محتوا
اگر سردرگم هستید که محتوای خود را چگونه ایجاد کنید ما به شما تعدادی از این ابزارها را معرفی می کنیم و می توانید از آن ها بستگی به نوع نیازهایتان استفاده نمایید. یکی از مزایای استفاده از این ابزار ها این است که شما شاید نیروی متخصص انجام این کار را ندارید و در مرحله شروع کار قرار گرفته اید و می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای محتوای مدنظرتان را ایجاد کنید.
Canva: این ابزار بصورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است که برای تمامی شبکه های اجتماعی می توانید انتقال محتوا، ایجاد قالب های جذب کننده و طرح های متنوع انجام دهید.
Giphy: برای به وجود آوردن گیف هم می توان از این ابزار استفاده کرد، ایجاد گیف یکی از جدیدترین متد ها برای جذب کردن کاربرهای جدید می باشد.
آنالیز و بررسی محتوا
بعد از ایجاد محتوا شما می توانید برای مشاهده صحیح عمل کردن و حتی بهتر کردن محتوای خود از روش های زیر استفاده کنید که این عمل کمک شایانی به بالا رفتن ارتباط سایت با مراجعان می گردد.
مشاهده تعداد بازدید کنندگان: مقدار مخاطبانی که محتوای شما در معرض دید و کانون توجه آن ها قرار گرفته است چه میزان است؟
نرخ پرش: تعداد مشاهده کنندگانی که بعد از ورود به سایت شما، بلافاصله صفحات شما را ترک کردند چند نفر می باشند؟
مقدار حجم ترافیک : باید دید در موتورهای جستجو چه مقدار ترافیک ثبت شده است.
جمع بندی
با مطالبی که در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت می توانیم بگوییم که با پیاده سازی آن ها می توانید باعث رونق و بالارفتن مخاطبان کسب و کارتان شوید.
آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند به شما کمک کند تا با استفاده از روشهای نوین و کارآمد، بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید و نتایج بهتری کسب کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و یا تولید محتوا تخصصی داشتید با ما تماس بگیرید.