آژانس دیجیتال مارکتینگ | معرفی وظایف آزانس دیجیتال مارکتینگ و نحوه کار آنها
6 دقیقه
آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاربرد هایی دارد؟ این سوالی است که اکثر افراد آشنا به دنیای دیجیتال از خود می پرسند؟ با مدرنیته شدن مشاغل نیاز است تا تبلیغات هم از حالت سنتی خارج شده و برای تبلیغات خود حالت جدید و دیجیتال را برگزینند. فضای مجازی پتاسنیل های زیادی را در اختیار کسب و کار ها قرار می دهد، تا بتوانند در بازه زمانی مطلوبی کسب و کار خود را رشد داده و بتوانند حاشیه سود خود را بیشتر نمایند. ( سئو در مشهد )
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
برای اینکه بتوانید با مبحث آژانس دیجتیال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید، لازم است تا اطلاعاتی در مورد بازاریابی دیجیتال داشته باشید. اگر به صورت دقیق تر بخواهید به مسئله نگاه کنید، در واقع بازاریابی دیجیتال برگرفته از استراتژی چند وجهی است که با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کند. این ارتباط به صورت بسیار وسیعی برقرار می شود. بخشی از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال به این گونه است:
- بازاریابی محتوایی
- بهینه کردن وب سایت ها برای دیده شدن در موتور های جستجو (سئو وب سایت)
- بازاریابی ویدئویی
- بازاریابی موبایلی
- بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)
- بازاریابی روی بستر شبکه های اجتماعی
مقاله مرتبط: بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی: کدام ROI بیشتری را تولید می کند؟
حال که شناخت بهتری نسبت به بازاریابی دیجیتال پیدا کردید، می توانیم توضیحات مناسب تر و بیشتری در مورد آژانس دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم. در حقیقت مدل فعالیت تمام آژانس ها شبیه به هم نمی باشد، اما اکثر آن ها سعی می کنند از طریق روش های امروزی و جدید فروش سازمان و شرکت شما را بهبود ببخشند.
درست است که آژانس ها اکثر فعالیت شان در حوزه دیجیتال رقم می خورد، اما باید بدانید بعضی اوقات اگر ببیند بازاریابی سنتی می تواند کمکی در این حوزه به آن ها کند؛ در استفاده از آن مانعی نمیبنند.
با توضیحاتی که خدمت شما ارائه شد، فهمیدید که برند ها و شرکت ها برای اینکه بتوانند شبکه های اجتماعی و وبسایت خود را مدیریت کنند، نیازبه استخدام متخصص های زیادی در این حوزه دارند. اما با آمدن آژانس های دیجیتال مارکتینگ کار این شرکت ها آسان تر شده است و می توانند به جای به خدمت گرفتن چندین نفر، کار خود را به آژانس های دیجیتال مارکیتنگ بسپارند. از این رو هم هزینه آن ها کمتر شده و هم مدیریت کار ها برایشان آسان تر می شود.
وظایف آژانس دیجیتال مارکینگ
هر آژانس دیجیتال مارکتینگ بسته به متخصصانی که در مجموعه به خدمت گرفته اند، فعالیتشان متفاوت است. این فعالیت ها نسبت به تخصص افراد مجموعه تقسیم بندی می شوند. برای اینکه بهتر با وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشید:
-
مطالعه بازار و کسب و کار
برای اینکه شرکت فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ بتواند با سازمان شما همکاری مناسبی داشته باشد، در اولین مرحله روی کسب و کار شما و بازار هدف مطالعه انجام می دهد. پس اولین خصوصیت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب را می توان، شناخت کامل کسب و کار شما و بازاری که در آن فعالیت دارید؛ عنوان کرد.
البته فاکتور های زیادی در این زمینه تاثیر گذارد هستند، مانند میزان پیچیدگی کسب و کار شما، میزان انتظاراتی که شما از آژانس دارید، میزان بودجه ای که برای این کار تخصیص داده اید و ... از جمله فاکتور هایی محسوب می شود که می تواند کیفیت و کمیت فعالیت آژانس دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد.
-
تدوین استراتژی و برنامه
ویژگی هایی که در این بخش می تواند یک آژانس جلوی پای سازمان شما بگذارد، بستگی به فاکتور هایی دارد که روی بخش قبلی هم اثر گذار بودند. اما وجود یک فرد استراتژیست می تواند موفقیت یا شکست یک مجموعه را رقم بزند.
در نهایت استراتژیستی خوب است که بتواند موجب موفقیتبرای سازمان شما شود. برای اینکه یک استراتژی بتواند دید بهتری نسبت به آینده به شما بدهد، لازم است تا به سوالات زیر پاسخ دهد:
- اهداف این پروژه چه می باشد؟
- از چه ابزار ها و روش هایی برای کسب موفقیت در این راه استفاده می کنیم؟
- هر متخصص باید چه فعالیت هایی را انجام بدهد؟
- اهداف معین شده در چه بازه زمانی انجام می پذیرد و همچنین با چه مقدار هزینه ای می توان به این اهداف دست پیدا کرد؟
-
طراحی سایت و اپلیکیشن
نقطه عطف ماجرا طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن می باشد، از این طریق شما می توانید به دنیای گسترده ی فضای مجازی اتصال یابید. تا زمانی که چیزی برای ارائه به فضای مجازی نداشته باشید، فعالیت در این حوزه واقعا بی معنی خواهد بود.
-
بازاریابی محتوا
در زمان هایی نه چندان دور بیل گیتس در کتاب کسب و کار بر بال اندیشه گفته است:
"محتوا پادشاه است (Content Is King) و هر چقدر که جلوتر می رویم این جمله بیشتر قابل رویت و ملموس تر می شود."
مقاله مرتبط: تولید محتوا یونیک|نکات اصولی برای تولید محتوا و کسب رتبه در گوگل
اگر مثال کاربردی در این زمینه بخواهیم بزنیم، می شود گفت محتوا مانند خون در رگ ها جاری است. در حقیقت هر چیزی که در دنیا دارای مفهوم می باشد، یعنی محتوا دارد. فضای دیجیتال هم از این قائده مستثنی نیست.
محتوا مدل های مختلفی دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. تصاویر، فیلم ها، متن ها، فایل های صوتی و ... همه به نوعی محتوا محسوب می شوند. پس وجود یک محتوا خوب برای کسب و کار امری ضروری محسوب می شود که آژانس دیجیتال باید برای آن برنامه داشته باشد.
-
سئو
علم سئو خود زیر مجموعه های فراوانی دارد، اما به طور کلی محتوا و طراحی سایت از فاکتور های مهم این موضوع می باشد.
یکی از کارهایی که هر آژانس دیجیتال مارکتینگ باید برای مشتریان خود انجام دهد، سئو یا بهینه سازی وب سایت می باشد. حتی اگر تمام قسمت های قبل را به خوبی انجام داده باشید، اما در صفحه های گوگل جایگاه مطلوبی نداشته باشید؛ تقریبا تمام زحمات شما به هدر رفته و نمی توانید نتیجه مناسبی از زحمت های خود بگیرید.
-
تبلیغات آنلاین
تبلیغات در حقیقت بخش کوچکی محسوب می شود، اما تاثیر گذاری اش در بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد می باشد. برند سازی و فروش محصول یکی از خدمات تبلیغات در فضای دیجیتال محسوب می شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند در حوزه مدیریت تبلیغات آنلاین بهترین عملکرد را داشته باشد.
-
بازاریابی شبکه های اجتماعی
آخرین وظیفه آژانس دیجیتال مارکتینگ بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. امروزه افراد وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذارنند، به این ترتیب بستری برای شرکت ها و کسب و کار ها فراهم می شود که تبلیغات خود را انجام دهند. در نتیجه از این طریق می توانید مشتریان جدید را جذب خود کنید.
جمع بندی
در امروزه که اکثر کار های روزمره ازطریق فضای دیجیتال انجام می پذیرد، بهتر است تا برای پیشرفت و موفقیت خود در این زمینه قدم بردارید. با سپردن کسب و کار خود به دست آژانس دیجیتال مارکتینگ می توانید در زمینه های سئو سایت ، فروش محصول و جذب مشتری جدید خیال خود را راحت کنید.