بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی: کدام ROI بیشتری را تولید می کند؟
4 دقیقه
داشتن بودجه بازاریابی برای مشاغل بزرگ و کوچک بسیار مهم است، توجه به صرف هزینه آن در جهت صحیح و بهره برداری از آن بسیار مهم است. نکته مهم و اساسی این موضوع است که وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ میشود این میزان بودجه چگونه و با چه اهدافی باید هزینه شود؟
برای بسیاری از مشاغل، رسیدن به تصمیم درست در مورد بازاریابی دیجیتال کار ساده ای نیست، زیرا افراد حتی اگر بدانند این تصمیم میتواند در میزان موفقیت کسب و کار آنها تاثیر به سزایی داشته باشد باز هم اعتماد کردن به بازاریابی دیجیتال کار سختی محسوب میشود.
با کسب اطلاعات لازم در مورد دیجیتال مارکتینگ در مقابل جنبه های دیگر بازاریابی سنتی، یک تجارت می تواند ایده بهتری بگیرد که کدام روش بازاریابی مناسب است و چگونه باید مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید از مارکتینگ رسانه های اجتماعی برای برندینگ نام تجاری خود استفاده کنید و با استفاده از این روش مشتریان وفادار خود را افزایش دهید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مانند رایا پارس در ارتباط باشید.
اجرای یک کسب و کار موفق فقط منوط به انتخاب بازار هدف مناسب و یا داشتن کالای باکیفیت نیست شاید مهم ترین نکته در این میان اعمال نوع صحیح تکنیک های بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر و تبدیل آنها به مشتری وفادار است.
ممکن است برخی از مشاغل اولویت کمتری به بازاریابی دیجیتال بدهند، اما اگر مشاغل بزرگ بخواهند حاشیه سود خود را افزایش دهند، تقریباً همیشه بودجه مناسبی را برای بازاریابی اختصاص داده اند.
در نظر گرفتن این نکته که در هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شما جامعه آماری کوچکی را که از فضای آنلاین و تبلیغات کلیکی استفاده نمیکنند را از دست میدهید بسیار مهم است پس باید بتوانید تلفیقی از بازاریابی سنتی را به همراه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.
به عنوان یک تجارت برتر، باید اطمینان حاصل کنید که از رقبای خود چندین گام جلوتر هستید. این بدان معناست که شما نباید تنها از روش های قدیمی بازاریابی استفاده کنید و صرفا به آن ها متکی باشید. شما باید فراتر از آن نگاه کنید و درک کنید که چگونه می توانید از جدیدترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای رشد خود بهره بگیرید.
بیشتر بخوانید: فلای ویل چیست؟
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی: تعریف بازاریابی سنتی؟
بازاریابی سنتی چیز جدیدی نیست زیرا نوعی بازاریابی است که در یک نقطه یا نقطه دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. این یک روش بازاریابی معمولی است که با تبلیغات مختلف و روشهای تبلیغاتی مختلف به مخاطبان هدفمند کمک می کند.
بازاریابی سنتی نوعی بازاریابی است که نادیده گرفتن آن دشوار است و شامل تبلیغات سنتی است که روزانه با آنها روبرو می شویم. بسیاری از تاکتیک های متداول و مورد استفاده در بازاریابی آفلاین یا سنتی در پنج دسته اصلی زیر قرار می گیرند:
- چاپ (مجلات، روزنامه ها، و غیره)
- پخش (تلویزیون، رادیو و غیره)
- نامه مستقیم (کاتالوگ، کارت پستال و غیره)
- تلفن (تله مارکتینگ، بازاریابی اس ام اس و غیره)
- تبلیغات محیطی (بیلبورد، آگهی و غیره)
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین کلیه امور مرتبط با بازاریابی است که یک تجارت از طریق اینترنت یا یک وسیله الکترونیکی مانند تلفن همراه انجام می دهد.
هر شغلی می تواند برای دستیابی به بازار هدف خود، از بازاریابی دیجیتال بهره ببرد. با آینده نگری ارتباط برقرار کند و تعداد بیشتری از آنها را به مشتری وفادار تبدیل کند.
همه چیز از بازاریابی موتور جستجو گرفته تا بازاریابی فیسبوک زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد. ما نیز در رایا پارس مجموعه ای از این خدمات بازاریابی دیجیتال را به صورت کامل و تخصصی با تکیه بر دانش متخصصان خود ارائه می دهیم. با ما تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی: کدام بهتر است؟
با توجه به رشد فعلی بازاریابی دیجیتال، به ویژه در ایران، 60٪ از بازاریابان در صنایع مختلف به سمت بازاریابی دیجیتال سوق پیدا کرده اند و آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد نیز بخشی از این روند است.
در اینجا سعی کرده ایم آماری را ذکر کنیم تا به رشد و پیشرفت بازاریابی دیجیتال شما کمک کند ...
بیش از 80٪ خریداران تحقیقات قبل از خرید خود را بصورت آنلاین انجام می دهند.
تقریباً 60٪ بزرگسالان به طور مرتب از فیسبوک استفاده می کنند.
94٪ از بازاریابان B2B به طور فعال از LinkedIn برای بازاریابی استفاده می کنند.
موبایل تا سال 2020 بیش از 70٪ هزینه تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص خواهد داد.
90٪ مشاغل B2C رسانه های اجتماعی را به عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی محتوا قبول دارند.