تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی چیست؟
4 دقیقه
مدتی است که استفاده از هوش مصنوعی در عرصه های مختلف آغاز گشته است. در بسیاری از حوزه ها شایعاتی وجود دارد که باعث شده است افراد شاغل در این حوزه ها نگران باشند، نگران اینکه هوش مصنوعی آمده است تا جای آنها را بگیرد! اما این تمام ماجرا نیست. چندی است که زمزمه هایی مبنی بر تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی بر سر زبان ها افتاده است. در این نوشتار برآنیم تا کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوا و بایدها و نبایدهایش را با هم بررسی کنیم. پس اگر به این موضوع علاقه مندید با من همراه شوید.
تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی چیست؟
ممکن است ورود هوش مصنوعی به عرصه تولید محتوا به مذاق برخی از تولیدکنندگان محتوا خوش نیاید و بر این باور باشند که کار و درآمد خود را از دست خواهند داد. اما حقیقت این است که اگر بر روی تمام جنبه های استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و بازاریابی تمرکز و توجه صورت بگیرد، می تواند به بهبود این فرایند کمک کند. به طور مثال ورود گرامرلی Grammarly را به دنیای نوشتن در نظر بگیرید که با استفاده از این برنامه به سادگی می توان تمام ایرادات گرامری یک نوشته را برطرف نمود. به صورتی که به یک ابزار برای بهبود و اصلاح یک متن استاندارد تبدیل شده است. در ابتدای سال 2018 کمتر کسی این ابزار را می شناخت اما اکنون به وسیله ای تبدیل شده است که بسیاری از افراد به طور روزمره از آن استفاده می کنند بدون آنکه بدانند این ابزار از هوش مصنوعی بهره برده است. بنابراین در بسیاری از زمینه ها بدون ان که متوجه باشیم از هوش مصنوعی استفاده می کنیم.
قسمت دوست داشتنی ماجرا این است که برخلاف تصور بسیاری از افراد، هوش مصنوعی کم کم به یک دوست خوب برای بازاریابان محتوایی و تولید کنندگان محتوا تبدیل می شود. به طوری که به کمک هم می توانند بهتر از قبل عمل کنند. طبق برخی از آمارها، بازاریابان محتوا که از هوش مصنوعی بهره گرفته اند توانسته اند رشد سالانه خود را به مرز 186 درصد برسانند. بنابراین هوش مصنوعی رقیبی برای بازاریابان نیست بلکه ابزاری است که به آنها کمک می کند تا کار خود را با کیفیت بالاتر در زمان کوتاه تری انجام دهند. در واقع استفاده از هوش مصنوعی می تواند به شناسایی و ویرایش موارد موردنیاز در زمان کمتری کمک کند.
تاثیر هوش مصنوعی بر روند تولید محتوا
تاثیر این پدیده را از چند جهت می توان بررسی نمود. اولین مورد این است که به کمک هوش مصنوعی می توان به انجام تسک ها و وظایف سرعت بخشید. یعنی با استفاده از الگوریتم هایی که برایش تعریف شده است سرعت انجام کار را بالا می برد که به بهره وری و سرعت عمل بیشتر منجر می شود.
از طرف دیگر هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا درست ترین تصمیم را در کوتاه ترین زمان اخذ کنند و خدمات بهتری به کاربران خود ارائه دهند. زیرا خلاقیت در ذات انسان است و به کمک دقتی که ماشین یا هوش مصنوعی دارد به بهترین شکل ممکن می تواند کارهایش را به سرانجام برساند.
از طرف دیگر، اگر در دوره آموزش سئو شرکت کرده باشید می دانید که محتوایی می تواند در گوگل رتبه کسب کند که بهینه باشد و تمام اصول سئو یا همان قوانین گوگل در آن رعایت شده باشد، هوش مصنوعی کمک می کند تا محتوایی تولید شود که بهینه است و می تواند به راحتی رتبه کسب کند. زیرا هوش مصنوعی بر اساس کلمات کلیدی و قوانین سئو محتوا تولید می کند. این بدین معنی نیست که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملا بی عیب و نقص است. بلکه نیاز دارد تا توسط یک کارشناس محتوا بررسی شده و در صورت نیاز ویرایش شود. بنابراین همانطور که می بینید هوش مصنوعی نه تنها نیامده است که جایگزین انسان شود بلکه به بازاریابان و سایر متخصصین کمک می کند تا وظایف خود را سریعتر و دقیق تر انجام دهند.
بهترین ابزارها برای تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی
ابزارهای مختلفی در سطح وب وجود دارند که می توانند به بازاریابان محتوا کمک کنند تا محتوای بهتر و کاربرپسندتری تولید کنند. برخی از این ابزارها شناخته شده هستند و مدت زیادی است که افراد مختلف از آنها استفاده می کنند. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:
Surfer، Growthbar، WriteSonic و ... برای تولید محتوای سئو شده به کار می روند.
CopyAi، Closers Copy، Neural Text و ... برای تولید محتوای کپی رایتینگ به کار می روند،
Article Forge، Ink for All، Copysmith و ... برای تولید مقاله مورد استفاده قرار می گیرند،
در این مقاله از رایا پارس به طور کامل در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر تولید محتوا صحبت کردیم. علاوه بر آنچه گفته شد این روزها ابزار جدید دیگری از سوی شرکت OpenAi معرفی شده که سرو صدای زیادی هم به راه انداخته است. ChatGPT جدیدترین ابزار در حوزه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا است. این ابزار آشنایی کامل به زبان انسان دارد یعنی هم می تواند زبان انسان را به طور کامل و دقیق درک کند و هم قادر است محتوایی تولید کند که برای کاربر قابل درک است و می تواند آن را بفهمد.