تفاوت بین لینک های خارجی و داخلی و نکات مهم در استفاده آن ها
4 دقیقه
درک از تفاوت و کاربرد لینک های خارجی و داخلی به طور استراتژیک به عنوان بخشی از طرح کلی بازاریابی دیجیتال مهم ترین قسمت از سئو سایت است. هر نوع پیوند در یک طرح استراتژیک SEO با هدف افزایش موقعیت خود در نتایج موتور جستجو جای می گیرد.
لینک های خارجی یا داخلی تفاوت چیست؟
لینک های خارجی از یک دامنه به یک دامنه کاملا جداگانه اشاره دارند. این لینک ها ممکن است لینک هایی از وب سایت شما به وب سایت دیگری برای ارائه اطلاعات اضافی به خوانندگان باشند، یا ممکن است لینک هایی از وب سایت شما به یک برنامه و اپلیکیشن مرتبط باشد. همچنین لینک های دیگر سایت ها به سایت شما نیزمی تواند جز لینک های خارجی نامیده شود، گرچه اصطلاحا "لینک های ورودی" یا " inbound link" نام دارد.
پیوندهای داخلی فقط در وبسایت خاص یا دامنه خاص خود قرار دارند. نوار منو در بالای سایت شما شامل لینک های داخلی سایت شما است. پیوندهایی از صفحات سایت شما به صفحه تماس با ما، مثال ساده دیگری از پیوندهای داخلی هستند.
خلاصه:
لینک های خارجی= لینکهایی که به یک دامنه جداگانه اشاره دارند.
لینک های داخلی = لینکهایی که به محتوای داخل یک دامنه اشاره دارند.
لینک های خارجی می توانند دید بهتر و تاثیر گذاری را هم برای موتورهای جستجو هم برای کاربران ایجاد کنند. لینک های خارجی که از وب سایت های دیگر به محتوای شما داده میشود میتواند یک منبع عالی از ترافیک رایگان باشد و همچنین جزء مهم الگوریتم موتور جستجو گوگل وجود لینک های داخلی و خارجی در یک سایت است که تاثیر زیادی بر سئو آن سایت دارد.
مقاله مرتبط: آشنایی با انواع بک لینک، روش های ساخت آن و تاثیر لینک سازی در سئو سایت
لینک های داخلی ممکن است به خوانندگان شما کمک زیادی بکنند این نوع پیوندها می توانند خوانندگان را به منابع مانند محصولات یا اطلاعاتی که ارزشمند هستند به درستی متصل کنند و در نتیجه آن کاربر به هدف خود برسد.
نکته مهم در ایجاد پیوند داخلی این موضوع است که اگر به شیوه ی درستی انتخاب شود میتواند چند مزیت برای سئو سایت شما داشته باشد که اولین نکته برقراری ارتباط مناسب بین صفحات داخلی سایت است
پیوندهای داخلی می توانند SEO شما را ایجاد کنند. لینک های داخلی چندین مزیت SEO را نشان می دهد. هنگامی که خزنده های موتور جستجو سایت شما را پیدا می کنند، آنها پیوندها را دنبال می کنند تا صفحات اضافی در سایت شما کشف شوند. آنها این پیوندها را پیگیری می کنند تا بتوانند در هر بازدید از آنها به عنوان صفحات مربوطه استفاده کنند و به آن ها امتیاز بدهند.
مقاله مرتبط: آشنایی با لینک های Follow و NoFollow و نقش آنها در سئو سایت
پیوندهای داخلی نیز ساختار وب سایت شما را تشکیل می دهند. ساختار پیوند منطقی هر دو بصری جذاب و موثر است. این به سازماندهی محتویات در سایت شما کمک می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریعا اطلاعات را پیدا کنند. عناصر صفحه، یک نوار منو مختصر و پیوندهای صفحه طبیعی در سراسر سایت شما پراکنده به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را پیدا کند.
نکات مهم در ایجاد لینک های داخلی
لینک های داخلی باید شامل عبارات کلیدی مرتبط و کلید واژه های اصلی باشد نه یک جمله.
لینک های داخلی باید شامل برند سایت مورد نظر باشد و این برند به صفحه اصلی سایت مورد نظر لینک شود.
توجه به این نکته بسیار ضروری است که لینک های بیشتر ارزش کمتری دارند پس در یک متن از ایجاد لینک های بیش از حد خودداری کنید.
نکات مهم در ایجاد لینک های خارجی
در ایجاد لینک های خارجی به تعداد و کیفیت لینک های تولید شده توجه کنید.
از لینک دادن یک عبارت کلیدی ثابت به آدرس های مختلف در سایتتان خودداری کنید.
در هنگام ایجاد لینک خارجی باید میزان اعتبار سایت مقصد بررسی شود.
نکته مهم و اساسی دیگر بین سایت مقصد و عبارت کلیدی مورد نظر باید ارتباط موضوعی بر قرار باشد.
هنگامی که مطلبی از سایتی کپی میشود درج لینک مرجع الزامیست.
مقاله مرتبط: خرید بک لینک | چرا خرید بک لینک اشتباه است؟
لینک های داخلی یا broken link
پیوندهای شکسته یا broken link را پیدا کنید و آن ها را برطرف کنید.زیرا یکی از عواملی که موجب صدمه زدن به سئو سایت شما میشود وجود لینک های شکسته و خراب در وب سایت شما است زیرا این نوع لینک ها لینک هایی هستند که دیگر کار نمی کنند.
صرف نظر از تاثیر آنها در ترافیک جستجو، لینک های شکسته منجر به ایجاد تجربه ضعیف برای کاربران کاهش ترافیک وب سایت شما می شود. پس در اولین قدم این لینک ها را شناسایی و رفع کنید تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید.
برای پیدا کردن و رفع لینک های خراب، از ابزارهایی نظیر Broken Link Checker استفاده کنید. این یک ابزار رایگان است که به سادگی سایت شما را اسکن میکند تا لینک های شکسته را پیدا کند.