معرفی الگوریتم Page Layout
3 دقیقه
الگوریتم Page Layout در اوایل سال 2012 منتشر شد. این الگوریتم مانند الگوریتم های دیگر گوگل بسیار وسیع نیست و وظیفه جریمه سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده و خسته کننده دارند را بر عهده دارد.
الگوریتم Page Layout با توجه به نظرات و خواسته های مخاطبان از پیغام ها و شکایاتی که از سایت ها صورت گرفته بود ایجاد و به روز رسانی شد.
اگر بخواهیم این الگوریتم را با الگوریتم های دیگر مقایسه کنیم همه الگوریتم ها بر روی محتوا نظارت می کنند. الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس محتوای متنی را مورد ارزیابی قرار می دهند ولی الگوریتم پیج لایوت بر روی عکس ها و تبلیغات پاپ آپ، تبلیغات بین پستی، تبلیغات فلشی و هر گونه تبلیغی که درون سایت قرار می گیرد اعمال می شود.
مقاله مرتبط: الگوریتم پاندا چیست؟ بررسی عملکرد الگوریتم پاندا و اثر آن در سئو سایت
مقاله مرتبط: الگوریتم پنگوئن چیست؟ چگونگی عملکرد الگوریتم پنگوئن و اثر آن در سئو سایت
مقاله مرتبط: بررسی عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار و اثر آن در سئو سایت
قرار دادن تبلیغات زیاد درون سایت یک عمل غیر حرفه ای می باشد که علاوه بر جریمه باعث کاهش سرعت و محبوبیت سایت توسط گوگل و مخاطب شده و انعطاف پذیری سایت نیز کاهش پیدا می کند.
همین امر موجب شده تا گوگل الگوریتمی برای مبارزه با این سایت ها طراحی کند.
اگر گوگل سایت را از رتبه بندی نتایج جستجو بیرون اندازد سایت با کاهش بازدید روبه رو می شود در نتیجه می توان گفت بعد از مدت کوتاهی از بین می رود. برای جلوگیری از سقوط ناگهانی رتبه های سایت باید از عواملی که باعث ناراحتی و خسته کنندگی مخاطب و گوگل می شود پرهیز کرد تا بتوان در نتایج جایگاه خود را نگهداشت.
این الگوریتم بر روی سایت هایی که تبلیغات ندارند تاثیر نمی گذارد. گوگل قصد ندارد تا شما را از قرار دادن تبلیغات در سایت منصرف کند، زیرا تبلیغات یکی از راه های کسب و کار تجارت الکترونیک به شمار می رود. هدف گوگل از ایجاد این الگوریتم این است که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود به راحتی بتواند نتیجه جستجو را مشاهده کند و نیاز به تکان دادن اسکرول نداشته باشد.
اگر شما در سایتتان تبلیغات زیادی دارید و هنوز جریمه نشدید بهتر است به سرعت دست به کار شوید و سایت خود را اصلاح کنید.
انتظارات الگوریتم پیج لایوت:
در این قسمت می خواهیم به مواردی که این الگوریتم حساس است اشاره کنیم تا با رعایت آن سایت شما علاوه بر حفظ جایگاه رتبه بهتری نیز پیدا کند.
طراحی سایت را جدی بگیرید
سایت هایی که بسیار شلوغ هستند نمی توانند مخاطب را جذب کنند. باید سایتی داشته باشید که مخاطب بتواند به شما اعتماد کند.
تبلیغات را در هدر قرار ندهید
اگر می خواهید از تبلیغات در هدر استفاده کنید باید کاملا هوشمندانه باشد بهتر است در این مکان تبلیغات زیادی قرار ندهید گوگل به این موضوع بسیار حساس می باشد.
استفاده از اسلایدر
گوگل بر روی اسلایدر و عناصر جاوا اسکریپت حساس نیست و این الگوریتم بر روی آن ها اثر ندارد.
در صورت داشتن تبلیغات بهتر است مکان مناسبی برای آن ها در نظر بگیرید و حجم تصاویر را کاهش دهید تا بتوانید رضایت مندی مخاطبان را حفظ کنید.
گوگل اعلام کرد از بین هر 100 سایت یک سایت توسط این الگوریتم مورد جریمه قرار می گیرد.
مقاله مرتبط: آشنایی با تاریخچه الگوریتم های گوگل