آشنایی با الگوریتم می دی Mayday گوگل
3 دقیقه
جالب است بدانید ، گوگل در سال 2009 بین 350 تا 550 تغییر در الگوریتم های جستجوی خود ایجاد کرده است. این یکی از دلایلی است که ما توصیه می کنیم که صاحبان سایت ها در طراحی سایت و سئو سایت خود به یک الگوی خاص تکیه نکنند.
همانطور که پیش از این نیز گفته ایم گوگل با هدف جلب رضایت کاربران از اینترنت مدام در حال تغییر و تحول در الگوریتم های خود است تا به سمتی پیش برود که بهترین تجربه کاربری را برای کاربران اینترنت ایجاد نماید. به همان اندازه که این تغییر الگوریتم ها باب میل کاربران است، برای وب مسترها و متخصصین سئو آزار دهنده می باشد، چرا که گاهی اوقات با یک تغییر در الگوریتم گوگل باید زمان زیادی را صرف رمزگشایی و کشف راه حل جدید کنند و گاهی نیز تحلیل و بررسی آن به قدری ساده و قابل درک است که هر وب مستری قادر به رمزگشایی آن است. الگوریتم "Mayday" جزء آن دسته از الگوریتم هایی است که به سادگی می توان منطق آن را دریافت.
هدف گوگل از ارائه الگوریتم "Mayday" چه بود؟
هدف گوگل از ارائه الگوریتم می دی Mayday افزایش کیفیت نمایش نتایج گوگل نسبت به عبارت های کلیدی جستجو شده است. در واقع گوگل با ارائه این الگوریتم سعی کرد تا درک ربات های خود را نسبت به کلمات کلیدی طولانی افزایش داده و متناسب با آنها مرتبط ترین نتایج را به نمایش بگذارد.
مت کاتز مدیر واحد پژوهشی الگوریتم های گوگل در ارتباط با جزئیات "Mayday" چنین می گوید:
- الگوریتمMayday هیچ ارتباطی با به روز رسانی "کافئین" ندارد (تغییرات زیرساختی هنوز کامل نشده است)
- تغییراتی که "Mayday" در رتبه بندی وب سایت ها ایجاد می کند، کاملا الگوریتمی است و بر روی تمامی سایت ها اعمال می شود.
- این الگوریتم به طور کامل آزمایش شده است و آماده ی اجرا بوده و موقتی نیست.
الگوریتم می دی ابتدا روی وب سایت های بزرگی همچون تجارت الکترونیک اعمال شد. وب سایت هایی که هیچ لینکی به آنها داده نشده و کاربران فقط صفحه اصلی وب سایت آنها را مشاهده می کنند.
به عنوان مثال، سایت های تجارت الکترونیک اغلب این ساختار را دارند که مردم جذب صفحه محصولات آنها می شوند و اصولا از محتوای درجه یک تهی هستند.حال اگر به واسطه جستجوی عبارت کلیدی که منجر به فروش آنها شود ،رتبه آنها به ازای آن عبارت کلیدی ارتقء می یابد اما اگر کاربر وارد سایت آنها شده و قبل از ورود به صفحه محصولات سایت "آنها را ترک کند منجر به کاهش رتبه آنها خواهد شد.
در واقع میزان فروش و زمان حضور کاربر در صفحه محصولات آنها تشان دهنده این است که کاربر برای خرید خود مسیر درستی را طی کرده است و این طبق الگوریتم می دی نوعی یهینه سازی عبارت کلیدی محسوب میشود.
الگوریتم می دی به ربات های خزنده گوگل قابلیت درک عبارت های کلیدی طولانی را بخشیده است به گونه ای که بتوانند بدون بازگشت به عقب یا تمرکز روی کلمه کلیدی اولیه نتایجی مرتبط نمایش دهند.
این الگوریتم در نمایش نتایج خود وب سایت هایی را که سئو سایت شان را به گونه ای انجام داده اند که بر اساس کلمات یا عبارت های کلیدی انتخابی نتایج مرتبط که شامل محتوای غنی و یونیک یا محصولی مرتبط باشد را دارا باشند، در ابتدای لیست نمایش خود قرار می دهد.
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس