بهبود سئو سایت با بروز رسانی مطالب قدیمی
7 دقیقه
در این نوشتار در نظر داریم تا تکنیکی بسیار کاربردی جهت بهبود سئو سایت به شما معرفی نماییم. بسیاری از سئوکار ها بر این باورند که بهترین تکنیک برای موفقیت در سئو تولید محتوای با کیقیت است اما به ندرت پیش می آید که یک متخصص سئو به بروز رسانی محتوای قدیمی وب سایت شما اشاره نماید. اگر تولید محتوای اختصاصی و یونیک برای شما کار ساده ای نیست و نگران جایگاه وب سایت خود هستید با این مقاله همراه ما باشید.
معرفی یک تکنیک ساده برای بهبود سئو سایت
تقریبا بر هیچ کس پوشیده نیست که تولید محتوای با کیفیت و گوگل پسند کار ساده ای نیست از طرفی متخصصین سئو بهترین ابزار برای بهبود سئو سایت را تولید محتوای یونیک می دانند. آیا راه حل دیگری وجود دارد که بتوان ضمن حفظ جایگاه وب سایت تعداد کمتری محتوا تولید کرد؟
بروز رسانی مطالب قدیمی تکنیکی ساده با تاثیری فوق العاده در بهبود سئو سایت تصویر زیر نشان می دهد که تازگی محتوا تا چه حد در میزان جستجوی آن تاثیر گذار است.
تازگی محتوا و به روز رسانی آن در گذر زمان موجب می شود تا بتوانیم رضایت الگوریتم Freshness را بدست آورده و سئو سایت خود را ساده تر از روش تولید محتوا بهیود ببخشیم.
هنگامی که به Google می گویید محتوای شما جدید است ، می توانید شانس این را داشته باشید که در ترافیک کاربران سهمی داشته باشید. به طور کلی می توان گفت به روزرسانی مطالب شما مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل در این مقاله به 10 دلیل برای اینکه لازم است تا مطالب قدیمی وب سایت خود را بروزرسانی کنید اشاره خواهیم کرد.
10 دلیل برای اینکه لازم است مطالب قدیمی وب سایت خود را بروزرسانی کنید
در این بخش به بیان دلایلی می پردازیم که آپدیت مطالب قدیمی را کاری بسیار مهم نشان می دهد.
1- نرخ کلیک شما را بهبود می بخشد.
اگر تقریباً در مورد هر اصطلاحی در Google جستجو می کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که وب سایت هایی در اولین نتایج جستجو جای گرفته اند که محتوایشان در سال جاری نوشته شده است. به عنوان مثال اگر عبارت سئو در مشهد را جسنجو کنید خواهید دید که وب سایت هایی در صفحه اول نتایج جستجو جای دارند که مقالات آنها در سال 2019 نوشته شده است.
واقعیت این است که برای بسیاری از موضوعات، از جمله سئو، زمان به سرعت تغییر می کند و در واقع اطلاعات سال 2018 ممکن است کاربرد چندانی برای کاربران نداشته باشد.
پس هر چقدر محتوای شما تازه تر باشد شانس بیشتر دارید تا ترافیک کاربران را به سمت وب سایت خود جذب کرده و نرخ کلیک خود را بهبود ببخشید.
2- رفع اشتباهات دستور زبان و هجی
این اتفاق برای بسیاری از ما افتاده است که در حال خواندن مطلب قدیمی هستیم که ماهها یا حتی سالها پیش آن را نوشتیم و متوجه اشتباهات املایی آن می شویم.لطفا به جای نادیده گرفتن آنها ، کمی وقت بگذارید و خطاهای خود را برطرف کنید.
مدیر سابق تیم ضد اسپم گوگل، مت کاتس ، در توییتی اظهار داشت که املا و دستور زبان یکی از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل نیست ، اما در جلب رضایت کاربران از مطالب وب سایت شما تاثیر بسزایی دارد و هر چه که به جلب رضایت کاربران کمک کند مورد تایید گوگل نیز هست و تاثیر مثبتی در بهبود سئو سایت شما دارد.
3- به Google نشان می دهد که محتوای شما تازه است
بر هیچ کس پوشیده نیست که Google عاشق محتوای تازه است. اگر فقط به تولید محتوای جدید می پردازید و مطالب قدیمی وب سایت خود را بروز رسانی نمی کنید باید بگوییم که باعث مرگ آرام آنها شده و محتوای مرده خود را به گورستان گوگل هدایت می کنید. این کار به شدت برای گوگل دراور است.
پس بروز کردن مطالب قدیمی به همان اندازه تولید محتوای جدید برای گوگل مهم است و برای وب سایت هایی که به این نکته توجه ویژه ای دارند ارتقا رتبه در نظر می گیرد.
4- دقت محتوای خود شما را بهبود می بخشد
اگر مطلبی ارائه کردید که در آن گزارشی از آمار و ارقام داده اید سعی کنید که این آمار کاملا درست باشند و مرتبا در نظر داشته باشید که اگر بر اثر گذر زمان آمار شما دچار تغییر و تحول شدند، شما نیر در مطالب قدیمی خود آمار و ارقام خود را بروز رسانی کنید.
وقتی گوگل ببیند که شما تا چه اندازه نگران این هستید که محتوای نادرستی در اختیار کاربران تان قرار ندهید به سرعت جایگاه وب سایت شما را ارتقا بخشیده و این کار تاثیر بسزایی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.
5- موجب می شود تا لینک های مخرب وب سایت خود را حذف کنید.
یکی از بهترین و مثبت ترین نتایج بروز رسانی محتوای قدیمی ، پیدا کردن لینک های مخرب است. شاید دو سال پیش مرجعی که برای لینک سازی انتخاب کرده بودید سایت معتبری بوده اما در حال حاضر اسپم شده است. برگشت به مطالب قدیمی و تحلیل و بررسی لینک ها و حذف لینک های مخرب نیز تاثیز بسیار زیادی در بهبود سئو سایت شما خواهد داشت.
برای بررسی لینک های مخرب در مطالب قدیمی ، دو ابزار رایگان مختلف را پیشنهاد می کنیم. اولین مورد ، سایت آنلاین Broken Link Checker است. به این وب سایت بروید و URL دامنه خود را تایپ کنید. سپس روی "یافتن لینک های خراب" کلیک کنید. هنگامی که از شما خواسته شد ، کد امنیتی را وارد کنید و روی دکمه "یافتن پیوندهای شکسته !" کلیک کنید.
Checker Link Broken Free وب سایت شما را برای لینک های خراب ، بصورت آنلاین بررسی می کند.
دومین ابزار پیشنهادی Broken Link Checker برای Google Chrome است. این افزونه رایگان است و در مرورگر Chrome شما قرار دارد.
برای شروع ، باید با کلیک روی دکمه " افزودن به Chrome" در صفحه افزونه ، آن را در Chrome بارگیری کنید.
برای استفاده از این ابزار ، کافیست کنار مطلبی که می خواهید تیک بزنید و بر روی نماد چک کلیک کنید. یک کادر کوچک در بالای صفحه نمایش داده می شود.با این کار همه پیوندهای موجود در صفحه فهرست شده و تمام لینک های شکسته شده را می یابید.
6- موجب می شود تا به منابع جدیدتر و بهتر لینک بزنید
اگر محتوای قدیمی خود را بروز رسانی کنید فرصت این را خواهد داشت که مطالب قدیمی خود را نیز با استراتژی لینک سازی جدید خود همراه سازید. این کار همچنین باعث می شود محتوای شما برای Google بسیار با ارزش تر از قبل به نظر برسد. از آنجا که پیوندهای برون مرزی یک عامل مهم رتبه بندی هستند ، می توانید از این طریق منبع با ارزش تری ایجاد کنید.
7- می توانید تصاویر مطالب قدیمی خود را بروز کنید
بازگشت به مطالب قدیمی این امکان را برای شما ایجاد می کند که بتوانید تصاویر با کیفیت تر و بهتری برای محتوای خود بارگذاری کنید. این کار بسیار به کاربر پسند تر شدن وب سایت شما کمک می کند.هرچه محتوای شما متنوع تر شود ، امتیاز ویژه ای به محتوای جدید شما داده می شود و این یعنی بهبود سئو سایت شما با یک تکنیک بسیار ساده.
8- موجب می شود تا وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید
ممکن است هنگام انتشار مطالب قدیمی به اندازه امروز روی چگونگی به کاربردن کلمات کلید خود تسلط نداشته باشید و یا در چگونگی به کار بردن آنها اشتباه کرده باشید.
بازگشت به مطالب پیشین این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا چگونگی به کاربردن کلمات کلیدی را در مقالات خود اصلاح کنید.
9- می توانید مطالب خود را به اشتراک بگذارید و دوباره آن را تبلیغ کنید
پس از آنکه پست قدیمی خود را به روز کردید ، زمان آن رسیده است که آن را تبلیغ کنید.
این کار به گوگل ثابت می کند که شما به فکر مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی نیز هستید و رضایت آنها نیز برای شما مهم است. علاوه بر جلب رضایت کاربران این کار یک روش عالی برای بدست آوردن لینک های برگشتی از پست های شبکه های اجتماعی به وب سایت نیز به حساب می آید.
10- می توانید با بروزرسانی های اخیر Google، بروز شوید.
همانطور که می دانید هر ساله 600 بروزرسانی در Google صورت می پذیرد که هر آپدیت بر نکته خاصی تمرکز دارد. یکی از دلایلی که توصیه میکنیم حتما به آپدیت مقالات پیشین خود بپردازید همین است که بتوانید خطاهای خود را متناسب با الگوریتم های جدید گوگل بر طرف کرده و به گوگل بگویید که آماده اطاعت از فرمان های او هستید و این نتیجه ای در بر نخواهد داشت جز افزایش چشم گیر جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل و بهبود سئو سایت شما.
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس