بازاریابی برونگرا|معرفی ابزارهای تبلیغات مارکتینگ
3 دقیقه
بازاریابی برونگرا شاخه ای از مارکتینگ است که روشی سنتی برای معرفی کسب و کارها محسوب می شود. با گسترش کسب و کارهای انلاین و روی آوردن آنها به دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا استفاده از بازاریابی بیرونگرا کاهش یافت.
در این نوع مارکتینگ بیزینس ها آغاز کننده ارتباط با مشتری هستند مانند تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردهای سطح شهر که بدون خواست مخاطب به او معرفی می شود. درصد بازدهی این نوع بازاریابی به محصولات، شرایط و مخاطبین هدف ما بستگی دارد و نمی توان به صورت کلی آن را تایید یا رد کرد.
ابزارهای تبلیغاتی بازاریابی بیرونگرا
ابزارهای تبلیغاتی بازاریابی برونگرا شامل راه های تبلیغاتی سنتی و دیجیتال مارکتینگ می شود که به دلیل هزینه بالا Outbound Marketing (بازاریابی برونگرا) بهتر است از تلفیق تبلیغ سنتی و دیجیتال استفاده نمایید. در ادامه 8 مورد از مهم ترین ابزار معرفی کسب و کار در بازاریابی برونگرا را بررسی می کنیم.
مقاله مرتبط: تاثیر دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار
ارسال ایمیل
ارسال ایمیل های تبلیغاتی روشی برای جذب مخاطب است اما بهتر است لیستی از مخاطبین هدف خود تعیین کنید تا بازخورد بهتری دریافت نمایید. همچنین می توانید با قراردادن گزینه ای برای لغو دریافت تبلیغات حس بهتری را به مخاطب خود منتقل کنید.
تماس و ارسال پیام تبلیغاتی
ارسال SMS و یا برقراری تماس روش دیگری در بازاریابی برونگرا است که البته با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی این روش جز کم بازده ترین نوع تبلیغات مارکتینگ محسوب می شود.
مقاله مرتبط: کامنت مارکتینگ و تاثیر شگفت انگیز آن در سئو سایت
تبلیغات تلویزیونی
معرفی محصولات در رسانه ملی نیز جز ابزار پربازده در بازاریابی برونگرا است.
اینفلوئنسر ها
تبلیغات از طریق افراد معروف و با نفوذ جز روش های تبلیغاتی است که بسیار بازده خوبی می تواند برای کسب و کارتان داشته باشد.
تبلیغات متنی
این دسته از تبلیغات شامل مجلات و روزنامه ها می شود که البته با توجه به رشد اینترنت و ایجاد شبکه های اجتماعی بازخورد کمی دارد از همین رو باید در انتخاب بازار هدف دقت کنید .
تبلیغات آنلاین
ریپورتاژآگهی و تبلیغات در سایت ها که جز بازاریابی درونگرا محسوب می شود می تواند برای Outbound Marketing نیز موثر واقع شود و از این طریق امکان معرفی کسب و کارتان به کاربران فضای وب نیز محیا می شود.
پخش تراکت
برای جذب مشتری در روش پخش تراکت بهتر است در بازار هدف هم راستا با کسب و کارتان اقدام به توزیع نمایید.
تبلیغات محیطی
تبلیغات در محیط اتوبوس، مترو و پاساژها نیز نوعی ابزار برای بازاریابی برونگرا محسوب می شود.
عدم وجود ارتباط دو طرفه در Outbound Marketing و همچنین عدم آگاهی بخشی به مخاطب از تفاوت های بازاریابی درونگرا و برونگرا است.
راه حل کاربردی برای افزایش فروش
با توجه به استفاده گسترده مردم از شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین بهترین شیوه مدیریت کسب و کار به گونه ای است که از تلفیق بازاریابی درونگرا و برونگرا استفاده نمایید و علاوه بر تبلیغات سنتی از بازار پرسود بازاریابی درونگرا نیز بهره مند شوید از همین رو می توانید با اقدامات زیر وارد مارکتینگ درونگرا شوید:
- ابتدا کلمه کلیدی مناسب با کسب و کارتان را بیابید
- در Google Adsاکانت بسازید و تبلیغات خودرا در انجا قرار دهید
- سئو سایت خودرا به کمک شرکتی مطمئن آغاز نمایید.
- محتوا با کیفیت برای محصولات و معرفی سایتتان تولید کنید.
- در شبکه های اجتماعی محتوا خود را منتشر کنید.
با توجه به سرچ بالا کاربران برای رفع نیاز های خود در موتورجستجو گوگل به کارگیری موارد گفته شده می تواند در رشد و معرفی کسب و کار شما نقش به سزایی را ایفا نماید البته این نکته را مد نظر داشته باشید که ورود به صفحه اول موتورجستجو گوگل زمانبر است اما در صورت رعایت قوانین گوگل می توانید جایگاه ثابتی در صفحه اول موتور جستجو کسب نمایید.
برای سئو سایت و ورود به بازاریابی درونگرا می توانید با شماره های زیر برای دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید.