Local Seo | فاکتورهای رتبه بندی سئو محلی
11 دقیقه
Local Seo یا سئو محلی نوعی استراتژی سئو سایت برای موتور جستجو است که به کسب وکار شما برای دیده شدن درنتایج جستجو گوگل کمک میکند.
هر تجارتی که به یک منطقه جغرافیایی خدمات دهد میتواند ازseo محلی سود ببرد. وقتی شما کلید واژه های مهم که با کسب و کارتان مرتبط است را در گوگل جستجو کنید و یک نقشه با 3 لیست در زیر آن ظاهر شود میتوان گفت در بحث سئو محلی وارد شده اید و اینگونه باعث پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد. کسب و کارها با استفاده از تکنیک های لوکال سئو میتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت محلی و یا برای گروهی از جامعه تبلیغ کنند. ( سئو در مشهد )
چرا به سئو محلی نیاز داریم؟
کاربران تمایل دارند مایحتاج خود را از نزدیکترین مکان ممکن به محل خود فراهم کنند. کسب و کارهای کوچک فقط میتوانند منطقه جغرافیایی با مقیاس کم را پوشش دهند. حال اگر بتوانید در همین مقیاس کوچک از رقبای خود پیشی بگیرید مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد این کار با طراحی سایت برای تجارت خود موثر واقع میشود. اگر اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان در آن قرار دهید و روی سئو آن کار کرده و بهینه سازی کنید و سایت خود را در جایگاه بالای نتایج جستجوی محلی گوگل قرار دهید به طوری که مشتریان محلی با جستجوی عبارت مرتبط با نیازشان کسب و کار شما را به سرعت بیابند، شما موفق میشوید برند تجاری خود را در دید عموم قرار دهید و در آن هر روز بیشتر پیشرفت کنید.
چهار فاکتور موثر در رتبه بندی LOCAL SEO
برای یک کسب و کار محلی بهینه سازی موتور جستجو یا سئو و به طور خاص سئو محلی باید در اولویت باشد. در اینجا چهار فاکتور در رتبه بندی سئو محلی را بررسی میکنیم:
1. Google My Business
Google my business بخش مهمی از سئو محلی است. گوگل مای بیزینس پلتفرمی رایگان است که به کاربران این امکان را میدهد تا در گوگل مپ و سرچ گوگل به دنبال کسب و کارهایی باشند که در اطراف و نزدیکی آنهاست. کسب و کارهای محلی برای دیده شدن و پیشرفت در کسب و کارشان باید در google my business یک اکانت ایجاد کنند و آن را بهینه سازی نمایند. کسب و کارها میتوانند در آن لیستی ایجاد کرده و ساعت کاری، موقعیت مکانی و عکس قرار دهند. همچنین میتوانند مطلب نیز در اکانت خود قرار دهند و از طریق پروفایل گوگل مای بیزینس در مورد کسب و کار خود اطلاعات مهمی به اشتراک بگذارند این کمک میکند تا کاربران برند شما را بشناسند.
-
نحوه بهینهسازی لیست تجاری گوگل برای seo محلی
بعد از اینکه مدعی وجود کسب و کارتان شدید میتوانید با افزودن اطلاعات بیشتر آن را بهبود ببخشید. لیست شما باید شامل آدرس اطلاعات تماس و ساعت کار باشد وقتی کاربران جستجوی محلی انجام میدهند به دنبال این اطلاعات هستند. اگر نتوانند در محل خود این اطلاعات را پیدا کنند در خارج از آن به دنبال رفع نیازشان میروند. با استفاده از تگ ها میتوانید تجارت خود را دسته بندی کنید به عنوان مثال برای یک رستوران میتوان اطلاعاتی در مورد رنج قیمت و محدوده به لیست اضافه نمود. بسته به نوع تجارتتان, شما میتوانید عکسهایی از غذا, شغل و یا عکسهای کارکنان خود را در محل کار قرار دهید. اینها میتوانند اثربخشی لیست شما را افزایش دهند زیرا به جستجوگران کمک میکنند محصول شما را ببینند و احساس خوبی به برند شما پیدا کنند. با تهیه لیست کسب و کار گوگل, میتوانید رتبه خود را افزایش دهید و به مشتریان محلی بیشتری برسید.
2. کلمات کلیدی
کلمه کلیدی یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه بندی سئو محلی است. اگر میخواهید کلمه کلیدی مورد نظر شما در رتبه بندی گوگل جایگاه خوبی کسب کند باید به google نشان دهید که سایت شما نتیجه مرتبط با Keyword مورد نظر است. موتورهای جستجو از crawler ها برای آنالیز هر کدام از صفحات سایت شما و تشخیص موضوع آن استفاده میکنند. کلمات کلیدی مشخص میکند که تجارت شما چقدر شانس حضور در رنکینگ بالا را دارد.
-
چطور برای سئو محلی کلمه کلیدی مشخص کنیم؟
کسب و کارهای محلی در زمان انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار دقت کنند. این عبارت حاوی سه یا چند کلمه هستند. استفاده از عبارت بلند را به عبارت کوتاه ارجحیت دهید کلید واژه های کوتاه شامل یک یا دو کلمه هستند. Keyword کوتاه به اندازه Keyword بلند ارزشمند نیست و توصیف درستی از کسب و کار شما ارائه نمیدهد و انتظارات کاربر را محقق نمیکنند. کلمات کلیدی کوتاه برای کسب و کارهای بزرگ استفاده میشود . عبارات کلیدی بلند از این جهت اهمیت دارد که رقابت بر سر آنها کم است و راحتتر بهینه شده و بهتر میتوانند رتبه خوب کسب کنند.
مقاله مرتبط: اثر جادویی کلمات کلیدی دنباله دار در سئو سایت
-
نحوه قرار گیری کلمات کلیدی در سئو محلی
هنگامی که عبارات کلیدی را انتخاب کردید باید آنها را به نحو درست در سایتتان چینش کنید. شما میتوانید آنها را در تگ عنوان، تگ توضیحات، تیترها و متون سایت خود قرار دهید.
مواظب باشید بیش از حد از عبارات کلیدی استفاده نکنید استفاده بیش از اندازه Keyword به منظور افزایش رتبه سایت منجر به keyword stuffing و جریمه از سوی گوگل خواهد شد.که این به جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل صدمه میزند. کلید واژه ها را به طورطبیعی و منطقی در سایتتان به کار ببرید که در خواندن صفحات شما توسط crawler ها اختلال ایجاد نشود.
مقاله مرتبط: keyword stuffing (کیورد استافینگ) چیست | بمباران کلمات کلیدی
3. لینک ها
لینک ها نیز یکی از فاکتورهای رتبه بندی local seo هستند. زمانی که سایتهای با کیفیت و معتبر به سایت شما لینک میدهند به موتور های جستجو میگویند سایت شما خوشنام و قابل اعتماد است این افزایش اعتبار به بهبود جایگاه سایت شما کمک میکند. این لینک ها باعث افزایش قدرت و بالارفتن اعتبار برند شما میشود. زمانی که به عنوان یک قدرت تجاری در نظر گرفته شوید افراد بیشتری به کسب و کار و کیفیت کارتان اعتماد میکنند. همچنین لینک های خارجی نیز میتوانند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارند این لینک ها کاربران را به سایت های دیگر هدایت میکنند. هنگاهی که در صفحات سایت خود به سایتهای معتبر دیگر لینک میدهید به کاربران کمک میکنید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با نیازشان به دست آورند و به موتورهای جستجو نیز میگویید که برای منبع سایتتان منبع موثقی دارید که نشان دهنده اعتبار اطلاعات سایت شماست. که این خود میتواند جایگاه سایت را بالا ببرد.
-
چگونه برای local seo لینک بسازیم
بهترین راه برای ساخت لینک تولید محتوای با کیفیت است. محتوای شما میتواند شامل ویدئو، اینفوگرافی و عکس باشد. وقتی تولید محتوا میکنید وبلاگها، سایتهای خبری و دیگر سایتهای تجاری میتوانند به این محتوا لینک دهند تا منبع خوبی برای خوانندگان انها باشد. شما میتوانید با ارسال ایمیل به مدیران سایتها به آنها بگویید که محتوای با ارزشی دارید که فکر میکنید برای مخاطبان آنها مفید است. با این روش شما میتوانید در سایتتان بک لینک ایجاد کنید که راه خوبی برای ارتباط با کسب و کارهای دیگر است . شما میتوانید از طریق Google Alerts کسب و کارهایی که از برند شما در بیزینس خود نام میبرند را پیدا کنید و از آنها بخواهید که به سایت شما لینک بدهند.
4. تجارب کاربری
نحوه تعامل کاربران با سایت شما میتواند بر rankings شما تاثیر بگذارد. رفتار مخاطبان سیگنالهایی را به گوگل میفرستد که نشان میدهد آیا سایت شما برای بازدیدکنندگان مفید است یا خیر.
در حالی که همه این عوامل مستقیما ً بر رتبهبندی سایت شما تاثیر نمیگذارند، ولی گوگل روی تجربه مثبت کاربر تمرکز دارد. تجربه مثبت برای کاربران خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که زمان بیشتری را در صفحه شما سپری میکنند. زمانی که کاربران وقت بیشتری را در صفحه شما صرف میکنند، میتواند منجر به نتایج مثبت شود.
-
نرخ کلیک
یکی از رفتارهایی که گوگل از طریق آن سایت شما را تجزیه و تحلیل میکند نرخ کلیک ( CTR ) است نرخ کلیک نسبت تعداد افرادی که بر روی سایت شما در نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند به کل میزان نمایش سایت شما در نتایج جست و جو است.
مقاله مرتبط: CTR یا نرخ کلیک در گوگل چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
نرخ کلیک برای سه نتیجه اول بیشتر از نتایج رده های پایین تر است و به این دلیل است که بسیاری از مردم بر روی چند نتیجه اول کلیک میکنند، زیرا این نتایج مرتبط ترین عنوان با جستجوی کاربران است.
هدف هر کسب و کاری این است که نرخ کلیک بالایی داشته باشد که نشان میدهد کاربران به کسب و کار شما علاقه دارند و وب سایت شما را برای رفع نیاز خود پیدا میکنند. این باعث بهبود رتبه شما میشود و به شما این امکان را میدهد که به مشتریان بیشتری دست یابید.
-
صفحات هر دوره (Pages per session)
یکی از عواملی که برای رتبهبندی سایت شما مهم است صفحات هر دوره است . این تعداد صفحاتی است که فرد قبل از ترک سایت شما بازدید میکند.
بهتر است بازدید کنندههای شما از چند صفحه، به جای یک یا دو صفحه، دیدن کنند. این کار آنها را بیشتر در وب سایت شما نگه میدارد. مدت زمان نگهداری طولانیتر باعث افزایش رتبه شما میشود.
-
Bouncerate
تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند از سایت شما خارج میشوند. افراد به دلایل متعدد به نتایج جستجو باز خواهند گشت . آنها ممکن است اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا نکنند و یا اینکه صفحه آهسته بارگزاری شود. مهم است که افراد را در صفحه خود نگاه دارید تا بتوانید بانس ریت سایتتان را کاهش دهید.
مقاله مرتبط: تجزیه و تحلیل بانس ریت (Bounce Rate) : چگونه می توان بانس ریت را اندازه گیری کرد؟
-
راهبری سازمان یافته (Organizednavigation)
وقتی کاربران وارد سایت شما میشوند، باید بدانند که چه اطلاعاتی میخواهند. شما نمیخواهید که کاربران برای پیدا کردن اطلاعات به زحمت بی افتند. اگر آنها نتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند, سایت شما را ترک خواهند کرد و رقیب تان را انتخاب خواهند کرد.
بهترین راه برای اطمینان از اینکه کاربران میتوانند اطلاعات را بیابند, ایجاد یک مسیر ناوبری ساده است. باید عناوین گستردهای داشته باشید که ایدههای زیادی را در بر میگیرند. تا زمانی که ناوبری شما سازماندهی شده باشد, کاربران مشکلی برای یافتن اطلاعاتی که نیاز دارند نخواهند داشت.
-
فراخوانی به عمل (CTAs)
بهترین راه ترغیب به تجربه کاربری مثبت, مسیر دهی به کاربران است. شما میتوانید این کار را با ایجاد تماس برای اقدام (CTA) انجام دهید .
بسیاری از شرکتها از نوشتن calls to action موثر چشم پوشی میکنند . این بخش مهمی برای هدایت مخاطبان به مرحله بعد است .
مقاله مرتبط: کال تو اکشن چیست و چه کاربردی دارد؟ | CTA به زبان ساده
توسط CTA، تعداد صفحاتی که کاربران بازدید میکنند را افزایش خواهید داد، آنها را تشویق کنید که اکشن نشان دهند (دانلود کنید، امضا کنید). این رفتارها رتبه شما را افزایش خواهند داد زیرا مردم زمان بیشتری را در سایت شما خواهند گذراند.
به عنوان یک کسب و کار محلی، بسیاری از مردم بر روی تلفن همراه خود جستجو میکنند تا مکانهایی را در نزدیکی خود پیدا کنند. مهم است که وب سایت تان برای تلفنهای همراه تطبیق داده شود تا کاربران بتوانند اطلاعات مربوط به کسبوکار شما را به سرعت پیدا کنند.
-
طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive design )
طراحی پاسخگو همچنین میخواهید اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان دوستانه همراه است. یک راه عالی برای انجام این کار، استفاده از طراحی واکنشی است. طراحی پاسخگو تضمین میکند که وب سایت شما با هر دستگاهی که مصرف کنندگان تان استفاده میکنند سازگار است .
بسیاری از مردم کسب و کارهای محلی را بر روی تلفن همراه خود جستجو میکنند تا مکانهایی را در نزدیکی خود پیدا کنند. مهم است که وب سایت تان برای تلفنهای همراه تطبیق داده شود تا کاربران بتوانند اطلاعات مربوط به کسبوکار شما را به سرعت پیدا کنند .
همچنین میتوانید تجربه کاربر را با ایجاد یک طراحی مدرن و استفاده از ناوبری ساده بهبود بخشید. این باعث میشود که مردم به صفحه شما علاقهمند شوند. همچنین برای آنها آسان خواهد بود که اطلاعاتی را که نیاز دارند پیدا کنند. با پیشرفت در سایت خود، تجربه مثبت را برای کاربران را فراهم میکنید. این کار آنها را به کسبوکار شما جلب خواهد کرد و به آنها کمک خواهد کرد در سایت شما بمانند. شما میتوانید با افزایش تجربه کاربری در وب سایت تان رتبه SEO را افزایش دهید.
سخن پایانی
همانطور که شما سایت خود را برای رتبهبندی در جستجوهای محلی بهینه میکنید، مهم است بدانید که کدام فاکتورها بر rankings شما تاثیر میگذارند و چگونه مشتریان به شما میرسند. عوامل رتبهبندی محلی بسیاری در نظر گرفته میشوند، اما موارد بالا برخی از مهمترین آنها برای تمرکز بر روی ایجاد و رشد حضور دیجیتالی شما هستند .
با تمرکز بر ظاهر شدن در نتایج جستجوی استاندارد ارگانیک، بیشترین ارزش را از SEO محلی کسب کنید .