طراحی سایت فروشگاهی و سایت شرکتی| ویژگی ها و تفاوت ها
4 دقیقه
سایت فروشگاهی و سایت شرکتی هر کدام به نوبه خود شعبه ای از کسب و کار شما در فضای گسترده اینترنت است و در هر زمان و مکانی در دسترس افراد است. طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی در عین داشتن شباهت، تفاوت هایی نیز با هم دارند. میتوان گفت سایت فروشگاهی کاملترین نوع سایت است و تمامی امکانات سایت شرکتی را داراست.
معرفی سایت فروشگاهی
در طراحی سایت فروشگاهی همه امکانات استانداردی که یک سایت میتواند داشته باشد وجود دارد مانند گالری از محصولات و خدمات، درباره ما، تماس با ما. علاوه بر این امکانات در سایتهای فروشگاهی درگاه اتصال به بانک و خرید آنلاین نیز وجود دارد. فروش محصولات و ارائه خدمات مهمترین اصل در اینگونه سایتهاست. استفاده از کد تخفیف، مقایسه محصولات، سبد خرید، توضیحات و عکس برای هر محصول از اجزای مهم یک وب سایت فروشگاهی است که اغلب در سایت شرکتی وجود ندارد. یکی از ویژگی های مهمی که سایتهای فروشگاهی از آن برخوردار هستند قسمت پشتیبانی است. حل مشکلات مشتریان از لحظه خرید محصول تا زمانی که به دست وی برسد و همچنین نارضایتی مشتری از محصول و استرداد آن به فروشگاه از وظایف پشتیبانی سایت فروشگاهی است. ( طراحی سایت فروشگاهی در مشهد )
ویژگی هایی که یک سایت فروشگاهی خوب باید داشته باشد
-
ریسپانسیو بودن سایت
ریسپانسیو بودن سایت قابلیتی است که آن را با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها سازگاری میکند. این ویژگی میان سایت فروشگاهی و شرکتی مشترک است. این قابلیت روی تجربه کاربری تاثیر مثبت دارد و باعث میشود کاربر بیشتر در سایت شما باقی بماند.
-
گرافیک بالا
اگر سایت فروشگاهی مدرن و جذاب باشد و از گرافیک خوب و قابل قبولی برخوردار باشد موجب جلب توجه کاربر شده و او را بیشتر در سایت شما نگه میدارد.
-
نحوه چیدمان محصول
تنوع محصول جزو اصولی است که کاربر را به یک سایت فروشگاهی جذب میکند. سایتی که محصولات خود را به گونه ای چیدمان کند که در آن تنوع زیادی به نظر برسد در جذب مشتری موفق تر است.
-
داشتن گواهی SSL
از آنجایی که در یک سایت فروشگاهی درگاه خرید وجود دارد گواهی SSL میتواند یکی از برتری های آن نسبت به سایت های فاقد این ویژگی باشد. این گواهی به کاربر این اطمینان را میدهد که اطلاعات حساب که از طریق درگاه سایت وارد میکند بین سایت فروشگاهی و سرور کاملا محرمانه خواهد ماند .
مقاله مرتبط: راهنمای جامع خرید گواهینامه ssl
-
بخش مقایسه محصولات
این بخش مختص سایت فروشگاهی است در این بخش میتوان به مقایسه محصولات خود با دیگر محصولات مشابه با برندهای مختلف پرداخت .
معرفی سایت شرکتی
معمولا در طراحی سایت شرکتی هدف فروش محصول نیست و بیشتر به بحث معرفی محصولات و خدمات پرداخته میشود. داشتن سایت شرکتی میتواند بر اعتبار کسب و کار شما بیفزاید و به بهتر دیده شدن برند شما کمک زیادی کند. اگر بتوانید شرکت خود را در شبکه های اجتماعی و سایت هایی که بازدید از آنها بالاست تبلیغ کنید میتوانید امیدوار باشید که برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید توسط کاربران زیادی دیده شده و حتی انها نیز در گسترش این تبلیغ سهیم باشند. یکی از تفاوت هایی که سایت شرکتی با سایت فروشگاهی دارد این است که غالبا در اینگونه سایت ها درگاه اتصال به بانک برای خرید مشتریان وجود ندارد زیرا ماهیت اینگونه شرکتها فروش نیست بلکه معرفی محصول است.
سایت شرکتی چه ویژگی هایی میتواند داشته باشد
-
دارای فرم و صفحات اختصاصی باشد
برای هر شرکتی با محصول و خدمات مخصوص به خود باید صفحاتی متناسب با آن طراحی و پیاده سازی گردد.
-
داشتن صفحه درباره ما
در این قسمت رزومه شرکت قرار میگیرد. این صفحه بیانگر ماهیت و معرفی محصولات و خدمات شرکت است .
-
سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر و قابل توسعه
در طراحی سایت شرکتی سیستم مدیریت محتوایی که بتوان در آینده آن را توسعه داد بسیار حائز اهمیت است زیرا شرکت ها ممکن است در طول زمان نیاز به گسترش فعالیت های خود داشته باشند.
سخن پایانی
زمانی میتوانید ادعا کنید که سایتی کاربرپسند و موفق دارید که طراحی آن را افراد حرفه ای انجام داده باشند. شرکت طراحی سایت رایا پارس در زمینه طراحی سایت حرفه ای و به خصوص طراحی سایت اختصاصی در مشهد فعالیت دارد. طراحان سایت این شرکت تمام تلاش و همت خود را برای ارائه حرفه ای ترین انواع سایت اختصاصی و نیمه اختصاصی، شرکتی و فروشگاهی و ... به کار میگیرند تا بتوانند رضایت مشتری را به نحو احسن جلب نمایند