نکات مهمی که هنگام طراحی سایت چند زبانه باید به آن دقت کرد
4 دقیقه
نحوه طراحی سایت، بخش مهمی در روند رشد و موفقیت کسب و کارها است که باید با توجه به پرسونای مخاطب و استراتژی کسب و کارتان آن را طراحی و در فضای پر رقابت وب ارائه دهید.
اما با توجه به رشد جهانی و ارتباطات بین المللی کشورها، طراحی سایت چند زبانه می تواند گزینه مناسبی برای بعضی از بیزینس ها باشد که موجب رشد و پیشرفت تجارتشان در سایر کشورها نیز می شود. (طراحی سایت در مشهد )
برای موفقیت در این نوع از طراحی سایت در فضای وب باید نکاتی را رعایت کرد تا از بالاترین بازدهی برای کسب و کارتان بهره مند شوید.
در ادامه به مزایا و نکات کلیدی و مهم طراحی سایت چند زبانه خواهیم پرداخت.
نکات مهم طراحی سایت چند زبانه
برای داشتن سایت دو یا چند زبانه باید پارامترها و نکات مهمی را رعایت کنید تا بتوانید در راه ارتقا بیزینستان و جذب کاربران گسترده وب در داخل و خارج از ایران موفق عمل کنید.
انتخاب زبان
انتخاب زبان وجه تمایز سایت های چند زبانه با دیگر سایت ها است. برای انتخاب زبان 2 راه پیش روی طراح سایت چند زبانه است.
اولین راه تغییر خودکار زبان سایت با توجه به لوکیشن و آی پی کاربر است.
این روش به معنا آن است که فردی که از فرانسه وارد سایت شما شده است و به صورت خودکار آی پی کاربر شناسایی شده و سایت به زبان فرانسه به او نمایش داده می شود. در حالی که ممکن است فردی ایرانی از کشور فرانسه وارد سایت شما شده و به دنبال سایتی به زبان فارسی باشد که در صورت تعویض زبان به صورت خودکار، باعث از دست دادن کاربر فارسی زبان مقیم فرانسه شوید.
روش دوم انتخاب زبان توسط کاربر است؛ یعنی با ایجاد آیکونی در هدر یا فوتر سایت، امکان انتخاب زبان را به کاربرانتان خواهید داد که این روش بر اساس تجربه کاری تیم تخصصی طراحی سایت رایاپارس نسبت به شیوه اول تغییر زبان، بهتر است. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که آیکون انتخاب زبان، در قسمت هدر سایت قرار گیرد تا از تجربه کاربری بهتری برخوردار شوید.
مقاله مرتبط: تفاوت تجربه کاربری و رابط کاربری
همه قسمت های سایت را پوشش دهید
در طراحی سایت چند زبانه همه قسمت ها و بخش های مختلف وب سایت خود را از قابلیت تعویض زبان پوشش دهید. به عنوان مثال، معمولا بعد از عضویت کاربران در سایت، پیامی مبنی بر خوش آمد گویی به ایمیل کاربران ارسال می شود. برای راحتی مخاطبین و برای نشان دادن رفتار حرفه ای خود به کاربران، ایمیل ارسالییتان را نیز به زبان انتخابی کاربر ارسال نمایید.
ریدایرکت نشدن صفحات سایت
بعضی از سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که با تعویض زبان به صفحه اصلی وب سایت، برمی گردد که می توان این کار را نقطه ضعف طراحی سایت نام برد.
با ریدایرکت کردن صفحات وب به صفحه اصلی سایت، شما باعث سردرگرمی کاربران خود می شوید. به همین دلیل بهتر است از ریدایرکت شدن صفحات خودداری کرده و بعد از تعویض زبان توسط کاربران در همان صفحه، مخاطب به ادامه پیمایش صفحات سایت شما بپردازد.
تغییر کل قالب سایت
در طراحی سایت های چند زبانه باید به این موضوع که زبان فارسی، زبانی راست چین است؛ توجه کرد و برای تبدیل سایت به زبان های لاتین که چپ چین هستند؛ حتما کل قالب سایت از جمله منوها، آیکون ها و موارد دیگر سایت تغییر جهت بدهند.
همچنین در طراحی سایت های چند زبانه به تغییر URL در هنگام تغییر زبان نیز توجه کنید.
جمع بندی
در طراحی سایت های چند زبانه نکات بی شماری را می توان نام برد اما این 4 نکته درباره انتخاب زبان و نحوه پوشش دهی آنها در سایت می تواند آغاز مسیر طراحی سایت شما باشد.
سایت های فروشگاهی، شرکتی و پزشکی می توانند با بهره مندی از قابلیت های سایت های چند زبانه، باعث رشد و پیشرفت کسب و کار خود در خارج از ایران نیز شوند.
شرکت رایاپارس با بهره مندی از طراحان حاذق و با تجربه در عرصه طراحی سایت می تواند شما را در این مسیر همراهی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق شماره ها و پل های ارتباطی زیر در تماس باشید.