تاثیر مخرب ریدایرکت مخفیانه بر سئو
3 دقیقه
ریدایرکت های مخفیانه معمولاً از سمت کسی است که سعی می کند گوگل را فریب دهد که این موضوع برای سئو سایت مشکلاتی را ممکن است ایجاد کند.
در راهنمای گوگل، نمونه هایی از ریدایرکت های مخفیانه ارائه شده است:
- موتورهای جستجو یک نوع محتوا را نشان می دهند، درحالی که کاربران محتوای بسیار متفاوتی مشاهده می کنند.
- کاربران دسکتاپ وارد یک صفحه معمولی می شوند، در حالی که کاربران تلفن همراه به یک دامنه اسپم کاملاً متفاوت هدایت می شوند.
ریدایرکت محفیانه جزء سئو کلاه سیاه محسوب می شود که اثرات مخربی را بر روی وب سایت ایجاد می کند.
مقاله مرتبط: اثر سئو کلاه سیاه بر روی رتبه وب سایت در موتورجستجو گوگل
کارمندان گوگل تقریباً همیشه از ریدایرکت های جاوا اسکریپت برای توصیف ریدایرکت های مخفیانه استفاده کرده اند. اگر از javascript استفاده نمی کنید یا نمی دانید چگونه چنین ریدایرکت هایی را ایجاد کنید، بعید است در سایت شما چنین چیزی استفاده شود. ( سئو در مشهد )
دلایل استفاده از ریدایرکت
در هر شرایطی باید در مورد کاربران خود فکر کنید. در تمام موقعیت ها، شما باید کاربران و ربات های موتور جستجو مانند Googlebot را به مکانی یکسان بفرستید.
این سؤالات را از خود بپرسید:
- چرا این تغییر مسیر را انجام می دهم؟
- آیا کاربر از ریدایرکت به صفحه مورد نظر راضی خواهد بود؟
1. چرا این تغییر مسیر را انجام می دهم؟
اگر به دلیل هدایت بازدیدکنندگان خود به سمت اطلاعات صحیح تغییر مسیر می دهید، از ریدایرکت خوبی استفاده می کنید. اگر شما در حال هدایت کاربران از صفحات سایت قدیمی خود به صفحه جدید خود هستید، همچنان ریدایرکت شما مشکلی ندارد.
اما اگر شما کاربران را از صفحه سایت قدیمی خود به سایت جدید خود که مضمونی کاملا متفاوت دارد، هدایت می کنید؛ از ریدایرکت مخفیانه استفاده کرده اید.
2. آیا کاربر قرار است جایی را که به آنجا هدایت می شود دوست داشته باشد؟
دلیل کلی استفاده نکردن از ریدایرکت های مخفیانه، این است که کاربر به صفحه ای منتقل شود که دقیقا انتظارش را دارد.
اگر فروشگاهی تحت عنوان فروش پیراهن وجود داشته باشد، احتمالاً انتظار دارید که بتوانید از آنجا پیراهن بخرید و کاملا ناامید کننده خواهد بود اگر به آن فروشگاه بروید و متوجه شوید که آن ها پیراهن نمی فروشند، بلکه فقط ساعت می فروشند.
به همین ترتیب، صفحه ای که می گوید مربوط به "طراحی سایت" است و در آخر به صفحه "فروش اقساطی خودرو" می رسد، هیچ کاربر و مشتری مفیدی جذب نخواهد کرد.
به افرادی که از سایت شما استفاده می کنند فکر کنید. اگر کاربران را در ذهن داشته باشید، می بینید که نیازی نیست از ریدایرکت های مخفیانه استفاده کنید. هرچه کاربران هنگام استفاده از وب سایت شما کمتر با ریدایرکت های مختلف مواجه شوند، احتمال اینکه سایت شما مفید باشد و به آن بازگردند بیشتر است.
مقاله مرتبط: آشنایی با مفهوم ریدایرکت و انواع آن
جمع بندی
استفاده از ریدایرکت های مخفیانه، از بین رفتن ترافیک و در بعضی موارد، جریمه شدن توسط موتور جستجو و دیگر تاثیرات منفی در سئو سایت را به دنبال دارد. نکات مهم درمورد ریدایرکت ها و ریدایرکت های مخفیانه عبارتند از:
- همیشه کاربران و ربات های موتور جستجو را به یک مکان یکسان بفرستید.
- استفاده از ریدایرکت های مخفیانه، شما را از صفحات نتایج موتور جستجو حذف می کند.
- اگر ریدایرکت کاربر را به صفحه ای غیر از صفحه مورد نظر هدایت کرد، سایت دارای ریدایرکت مخفیانه است.
و در نهایت نیز بهتر است با کمی صبر و حوصله با پیاده سازی و اجرا سئو کلاه سفید نتایج خوبی را برای کسب رتبه در موتور جستجو گوگل کسب نماییم.
اگر نیاز به ارتقا رتبه وب سایت در نتایج گوگل دارید، می توانید از طریق شماره های زیر با تیم سئو سایت رایا پارس در ارتباط باشید.