تاثیر طراحی سایت بر روند موفقیت کسب و کارهای کوچک
5 دقیقه
به لطف رشد تکنولوژی، زندگی و کسب و کارها سیر تغییر و تحول را به سرعت طی می کنند. کمتر کسی پیدا می شود که در دنیای مجازی فعالیت نداشته یا خرید اینترنتی نکرده باشد. تاثیر طراحی سایت بر روند موفقیت کسب و کار کوچک به حدی است که علاوه بر توسعه و گسترش بیزنس به شما حاشیه سود بیشتر و اعتبار می بخشد. ( طراحی سایت در مشهد )
تاثیر طراحی سایت بر روی رشد کسب و کار کوچک
یک فروشگاه فیزیکی را در نظر بگیرید. تمام مشتری ها و خریداران آن تقریبا از همان محله یا نهایتا محله های اطراف است. زمانی که شما اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می کنید، دیگر حیطه مشتریانتان به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود نمی شود، بلکه می توانید از سایر محله های شهر خودتان و حتی دیگر شهر ها مشتری داشته باشید.
این را هم بدانید فروشگاه اینترنتی در حقیقت مانند ویترین شما عمل می کند، هر چقدر که روی طراحی ویترین حساسیت به خرج می دهید، باید روی طراحی سایت هم به همین منوال باشد.
چند دلیل ضروری برای داشتن وب سایت
اگر شما هنوز اقدام به طراحی سایت نکرده اید، بهتر است قدمی در این راه بردارید. زیرا دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است، با توجه به رشد تکنولوژی و رشد سریع آن بین مردم، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال دیگر یک پیشنهاد به حساب نمی آید و در واقع ضرورت حساب می شود.
- اعتبار
زمانی که می خواهید در زمینه آنلاین فعالیت خود را شروع کنید، این را در نظر داشته باشید که طراحی و ساخت یک وب سایت هزینه اضافی برای شما حساب نمی شود. همچنین باید به چشم یک سرمایه گذاری به آن نگاه کنید.
هنگامی که در کنار فروشگاه فیزیکی، فروشگاه آنلاین داشته باشید، اعتبار شما نزد مخاطب بیشتر می شود. پس این حس ناخودآگاه به مشتری منتقل می شود که با فروشگاه مدرنی در ارتباط است و حس به روز بودن به مخاطب دست می دهد.
البته همانطور که داشتن وب سایت می تواند به اعتبار شما بیفزاید، دقیقا بر عکس آن هم وجود دارد. داشتن یک صفحه سایت قدیمی که از متد روز پیروی نکرده است، می تواند دلیل کاهش اعتبار شما باشد.
با داشتن یک صفحه که طراحی قدیمی دارد، می توانید حتی باعث آزار مشتری شوید. شاید هم از دور رقابت با سایر رقیبان عقب مانده و کنار گذاشته شوید. پس بهتر است در این زمینه بهترین شرکت را برگزینید، تا پیاده سازی وب سایت در با کیفیت ترین حالت ممکن انجام شود.
-
توسعه برند
از کار های اولیه ای که برای توسعه برند باید اقدام کرد ساخت لوگو مناسب است، برند باعث می شود تا در حافظه بلند مدت مشتری جایی برای خود داشته باشید. این کار علاوه بر متمایز شدن شما نسبت به سایر رقبا، به کسب و کارتان هویت می بخشد و باعث اعتماد می شود.
اما چطور می توان به کسب و کار و برند خود هویت بخشید و زمینه آن را فراهم کرد؟ وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای این کار محسوب می شود و هیچ محدودیتی در توسعه ندارید زیرا می توانید تمام مخاطبان از منطقه، شهر، استان و کشور را جزء محدوده قابل نفوذ خود بدانید.
-
بازاریابی
اکثر افراد بیلبورد، تراکت و بنر در ذهن شان نقش می بندد، ولی این شیوه ی تبلیغات پاسخگوی نیاز کسب و کار آنلاین شما نخواهد بود و دیر یا زود با شکست مواجه می شود.
برای اینکه در حوزه تجارت آنلاین بتوانید امر بازاریابی را به خوبی ایفا کنید، باید بازاریابی دیجیتال را پیاده سازی کنید، از بین تمام مسائل برای شما مثال ساده و کاربردی می آوریم.
دیده شدن در صفحه اول گوگل، این کار نیاز به متخصصان خاص خود دارد. اول از همه باید وب سایتی که طراحی می کنید استاندارد باشد، دوم اینکه باید کار را به دست کارشناسان سئو بسپارید، تا بتوانید در بین جستجوهای مخاطبان جایگاه مناسبی داشته باشید.
-
رقابت
در دوره امروزی رقابت بسیار شدید شده و اکثر کسب و کار ها برای اینکه بتوانند مخاطب بیشتری را جذب خود کنند، دست به کار های زیادی می زنند. شاید مدل های قدیمی هنوز هم کاربرد داشته باشد، ولی محدوده ی جغرافیایی کمتری را نسبت به مدل های امروزی در بر می گیرد.
در حالت عادی نهایتا شما می توانید با کسانی که در محدوده شما حضور دارند رقابت کنید، ولی در حالت آنلاین می توانید علاوه بر رقابت کردن با فروشگاه های کل شهر، با سایر شهر های دیگر هم رقابت کنید. همچنین بستر توسعه کسب و کار شما بیش از قبل می شود.
اگر این کار را نکنید مشتریان بسیار زیادی را از دست می دهید. زیرا خیلی از هم صنف های شما فعالیت را در دنیای آنلاین شروع کرده اند و در حال جذب مشتری بیشتر می باشند. پس در نتیجه از این بستر فراهم شده حداکثر استفاده را می برند.
-
کنترل
زمانیکه که فعالیت وب سایت را شروع می کنید، در واقع روی موج رشد تکنولوژی سوار هستید. قدم بعدی این است که خود را در جریان این کار قرار بدهید. یعنی اینکه بتوانید کاربر را درک کرده و داده های جامع آماری را استخراج کنید.
این اطلاعات شامل اینکه کاربران از چه منطقه جغرافیایی به وب سایت شما آمده اند، می شود. اطلاعاتی از قبیل اینکه در چه ساعتی بازدید از صفحه بیشتر است یا سفارشات، بیشتر در چه ساعتی از روز به ثبت می رسد. اگر اطلاعات جامعه آماری مشتریان و مخاطبان خود را داشته باشید، می توانید خطای کار را به پایین ترین حد ممکن برسانید.
علاوه بر این ها می توانید الگوی رفتاری کاربر را شناسایی کرده و بهترین عملکرد را در قبال آنها انجام دهید. ابزاری که در این حوزه وجود دارد گوگل آنالیتیکس است. با ابزار گوگل می توانید حتی توسعه کسب و کار خود را ببینید، که تا چه محدوده ای رشد داشته است. سپس می توانید ببینید کاربران از چه مناطقی از ایران یا حتی خارج از ایران به شما سر زده اند.
جمع بندی
با اینکه دلایل متعدد زیادی وجود دارد، ما سعی کردیم مهم ترین دلایل را برای شما بازگو کنیم. تا اگر قصد طراحی سایت ندارید فکری برای آن بردارید، تا بتوانید از این بستر که روز به روز به جمعیت مخاطب و استفاده کننده های آن افزوده می شود، استفاده ای داشته باشید.
در نظر داشته باشید طراحی سایت همانطور که می تواند در روند موفقیت کسب و کار شما تاثیر خوب بگذارد، اگر وب سایت بد داشته باشیم؛ می تواند همین تاثیر فوق العاده منفی باشد. پس سعی کنید تنها به فکر ساخت وب سایت نباشید، بلکه به فکر راه اندازی یک سایت خوب و ایده آل از همه لحاظ باشید.