گامی موثر در طراحی سایت فروشگاهی موفق
5 دقیقه
چگونگی طراحی سایت فروشگاهی یکی از عوامل مهمی است که نقش به سزایی برای وب سایت های تجارت الکترونیک دارد. طراحی سایت فروشگاهی موفق می تواند به مشتریان یک تجربه کاربری بهتر و بالقوه که منجر به فروش بیشتر شود را القا کند.
به همین منظور در این نوشته سعی بر این داریم تا از طریق چند ایده درباره ی نحوه ارتقاء و طراحی سایت با شما صحبت کنیم. ( طراحی سایت فروشگاهی در مشهد )
برخورد اول مهم ترین و تعیین کننده ترین عامل در دید کاربران نسبت به سایت شماست، پس این فرصت طلایی را از دست ندهید!
این حالت خیلی شبیه یک فروشگاه در زندگی واقعی شما است، اگر برای نخستین بار وارد یک فروشگاه شوید و یک مغازه قدیمی و نامرتب را مشاهده کنید، احتمالا نظر منفی به شما القا میشود و سریعا فروشگاه را ترک میکنید. این قضیه برای یک فروشگاه آنلاین هم صحیح است. تصور کنید اگر شما در یک صفحه وب قرار گرفته اید که دارای طراحی نامناسب و تصاویر با کیفیت پایین یا فونت های نامناسب باشد، چه حسی به شما منتقل میشود؟
پس در هنگام طراحی سایت فروشگاهی این مطلب را همیشه در ذهن خود داشته باشید و همیشه قبل از اقدام به طراحی نگاهی به رقبا خود بیاندازید و نکات ضعف و قدرتشان را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کار شما بی نقص و کامل در حال انجام است!
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و مطمئن شوید که همه ی تصاویر شما دارای ظاهر منسجم و یک شکلی است زیرا این امر مهم ترین عامل در حفظ زیبایی سایت شما میباشد.
UX Design در حال حاضر به عامل اصلی در طراحی سایت تبدیل شده است که در مقالات قبل در این مورد به تفضیل صحبت کرده ایم.
مقاله مرتبط: فراتر از محتوا و لینک ها: چرا UI و UX برای جستجوگرها بسیار مهم است؟
کاربر پسند بودن یک وب سایت این اطمینان را به شما میدهد که کاربران مدت زمان کافی را در سایت شما سپری میکنند.
زیرا بدترین قسمت داستان جایی است که آخرین چیزی که مشتری برای خرید و پیدا کردن یک محصول نداند به کجا برود و چگونه کالای مورد نظر خود را سفارش دهد.
پس مطمئن شوید دسترسی به تمام محصولاتتان آسان است و کاربر به درستی میتواند به هر آنچه نیاز دارد دسترسی پیدا کند.
دسترسی آسان به اطلاعات تماس
اصلی ترین عامل بعد از طراحی سایت کاربر پسند دسترسی آسان کاربر به اطلاعات تماس و فرم های ثبت سفارش شما میباشد.
حفظ نام تجاری و برند خود
مهم است که تصویر نام تجاری خود را در هر پلتفورمی که استفاده می کنید، سازگار نگه دارید و این شامل وب سایت شما هم می شود. برای مثال اگر شما یک شرکت لباس عروس هستید، احتمالا می خواهید یک وب سایت شیک و خاص داشته باشید یا برای مثال اگر شرکتی هستید که محصولات صنعتی و ماشین آلات ساختمانی را ارائه میدهید تمایل دارین مشخصات تخصصی دستگاههای خود را نمایش دهید.
بدیهی است، همه ی این موارد به این موضوع بستگی دارد که در چه حوزه فروشگاهی فعالیت میکنید، بنابراین مطمئن شوید و خودتان بپرسید که چگونه می خواهید برند خود و پیام خود را از طریق طراحی سایت فروشگاهی نمایش دهید؟
انتخاب یک پالت رنگ ثابت
به نظر می رسد که از نقطه نظر قبلی، انتخاب یک پالت رنگ بسیار مهم است، پس زمانی که نام تجاری وب سایت فروشگاهی خود را انتخاب میکنید اگر قبلا رنگ خود را برای لوگو تجاری خود انتخاب کرده اید. این رنگ را در وب سایت خود به صورت یک پالت رنگی منسجم استفاده کنید.
انتخاب رنگ های جالب همیشه یک ایده خوب برای جذب بیشتر کاربران شما است.
علاوه بر انتخاب رنگهایی که به خوبی با یکدیگر سازگاری دارند، باید بدانید که رنگ های خاصی می توانند معانی مختلفی داشته باشند. این چیزی است که به عنوان نظریه رنگ شناخته می شود برای مثال در زیر چند نمونه از مفهوم رنگ ها آورده شده است.
مقاله مرتبط: تاثیر انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت
سبز: یک رنگ مثبت است که به معنی تازگی و طراوت، و هر فردی به راحتی میتواند این رنگ را قبول کند. و بیشتر برای فروشگاههای اینترنتی که به حوزه کشاورزی وابسته هستند کاربرد دارد.
زرد: رنگ روشن که می تواند شادی و خوشبختی را نشان دهد.
نارنجی: یک رنگ جالب و جادویی است که می تواند مورد توجه و مورد استفاده برای تمامی سایت های فروشگاهی و شرکتی قرار بگیرد. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از این طیف رنگی میتواند حالت تهاجمی در سایت شما به وجود بیاورد.
قرمز: این رنگ، میتواند القا کننده هیجان و شادی به کاربران باشد. شاید بتوان گفت این رنگ را میتوانید برای فروشگاههای لوازم آرایشی و محصولات مرتبط استفاده کنید.
بنفش: یک رنگ سلطنتی لوکس که میتواند نشان دهنده ی قدرت سازمانی شما باشد.
آبی: یک رنگ ملایم که معمولا برای وب سایت های خدماتی استفاده میشود.
سفید: یک رنگ قدرتمند که احساس پاکیزگی و بی گناهی را ایجاد می کند. برای وب سایت های مینیمالیستی استفاده می شود زیرا می تواند صلح آمیز باشد.
سیاه: یکی دیگر از رنگ های قدرتمند است که برای مارک های highend استفاده می شود و یک تصویر براق را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
بعد از انتخاب رنگ مورد نظر خود سعی کنید تا حد امکان از انیمیشن ها و تکنیک های گرافیکی به سایت خود استفاده کنید که موجب جذب کاربران به سایت شما شود.
اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید که نیاز به به روز رسانی دارد، یا در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و به دنبال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید، برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر با رایا پارس تماس بگیرید. تا کنون ما بیش از 50 مورد فروشگاه اینترنتی طراحی کرده ایم که شما میتوانید نمونه کار های طراحی سایت فروشگاهی ما را مشاهده نمایید.
همچنین شرکت رایا پارس ارائه دهنده خدمات متمایز طراحی سایت در مشهد میباشد در صورت تماس با کارشناسان ما میتوانید با این خدمات آشانا شوید از آن بهره ببرید.