4 نکته طلایی برای بهینه سازی اپلیکیشن
4 دقیقه
با توجه به رقابت شدید اپلیکیشن ها در گوگل پلی و اپل استور بعد از طراحی اپلیکیشن، اولین گام برای ورود اصولی و حرفه ای به اپ مارکتینگ، بهینه سازی اپلیکیشن است.
بهینه سازی اپلیکیشن (APP STORE OPTIMIZATION) که به صورت اختصار ASO گفته می شود؛ مجموعه اقدامات موثربرای معرفی و ارائه اپلیکیشن به کاربران در اپ استورها است . برای ASO روش های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به 4 روش کاربردی و تاثیر گذار اشاره خواهیم کرد.
اثرات بهینه سازی اپلیکیشن در کسب و کار
بهینه سازی اپلیکیشن تاثیر قابل توجهی در توسعه بیزینستان دارد که شامل 3 مورد زیر می شود:
- باعث افزایش بازدید کاربران از اپلیکیشن شما می شود.
- افزایش دانلود را برای شما به همراه دارد.
- نتایج حاصله از ASO موثرتراز تبلیغات است و به همین علت باعث صرفه جویی و کاهش هزینه می شود.
روش های موثر در بهینه سازی اپلیکیشن
برای جذب کاربران و افزایش نرخ تبدیل اپلیکیشن، باید نحوه معرفی و ارائه آن در گوگل پلی و اپل استور به شکل اصولی و درستی انجام پذیرد تا نتایج مثبتی را برای بیزینس شما به همراه داشته باشد. برای بهینه سازی موفق اپلیکیشن به 4 نکته طلایی دقت کنید.
نکته طلایی اول: نام گذاری اپلیکیشن
اولین گام مهم و تاثیر گذار در ارائه اپلیکیشن بیزینسی، نام گذاری درست و کاربردی آن است. باید نام اپلیکیشن با کسب و کار و هدف استراتژی اپ مناسبت داشته باشد و از نامی جذاب و کوتاه استفاده شود.
همچنین برای کسب رتبه بهتر در موتور جستجو گوگل بهتر است از کلمات کلیدی اصلی اپلیکیشن خود درعنوان استفاده نمایید.
نکته طلایی دوم: دریافت بک لینک
در بهینه سازی اپلیکیشن نیز مانند سئو سایت میزان دریافت لینک از سایت های دیگر از دیدگاه گوگل تاثیرگذار است. پس به کمک سایت های معروف و معتبر می توانید اپ خود را معرفی کرده و لینک دریافت نمایید تا گوگل جایگاه بهتری را برای اپلیکیشن شما در موتورجوستجو در نظر بگیرد.
نکته طلایی سوم: آپدیت اپلیکیشن
آپدیت اپلیکیشن یکی دیگر از روش های تاثیر گذار در ASO است زیرا این عمل نشان دهنده توجه شما به کاربران و نظارت بر بیزینستان است. همچنین برای آپدیتی موثر تر بهتر است نظرات کاربران را رصد کنید و با توجه به نکات مطرح شده، ایرادات اپ خود را رفع و نسخه آپدیت را ارائه دهید که این امر از نظر اپ استورها هم بسیار مثبت طلقی می شود و باعث افزایش رنکینگ اپلیکیشن شما در گوگل می گردد.
نکته طلایی چهارم: درج متا دیسکریپشن اپلیکیشن
متا دیسکریپشن شامل توضیحات کلیدی و مفید برای کاربران است که قبل از دانلود نرم افزار در جریان روند آن قرار بگیرند و این بخش برای گوگل پلی بسیار مهم است؛ زیرا توسط الگوریتم های گوگل ایندکس و در رتبه بندی موتورجستجو گوگل نقش بسزایی دارد. به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی، خوانایی و نگارش صحیح جز اصول مهم برای این بخش است و برای افزایش دانلود بیشتر پیشنهاد می کنیم از بخش های مهم اپ نیز عکس قرار دهید.
عوامل مهم در گوگل پلی و اپل استور
پلتفرم گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی و اپل استور برای گوشی های اپل جز پرمخاطبین و کاربردی ترین اپ استورهای موجود در این سالها می باشد که برای کسب رتبه در این 2 پلتفرم موارد زیر در مورد اپلیکیشن شما از سوی گوگل پلی و اپل استور بررسی می شود.
قوانین کسب جایگاه در گوگل پلی
- نام اپلیکیشن
- دیسکریپشن
- تعداد دانلود
- وجود پشتیبانی قوی برای اپلیکیشن
- نظرات کاربران
- آپدیت نرم افزار
قوانین کسب جایگاه دراپل استور
- نام اپلیکیشن
- URL نرم افزار
- درج کلمات کلیدی
- نظرات کاربران
- آپدیت اپلیکیشن
- تعداد دانلود
کلام آخر
با رعایت نکات گفته شده در این مقاله، قادر به بهینه سازی اپلیکیشن خود برای اپ استورها و توسعه و معرفی اصولی اپ خود به کاربران گوگل و پلتفرم های اپل استور و گوگل پلی می شوید.
پیشنهاد تیم طراحی اپلیکیشن رایاپارس به شما همراهان عزیز، انتخاب شرکتی مناسب برای بهینه سازی اپ با بهره گیری از ابزارهای کاربردی و استفاده از تجربیات پروژه های موفق است.
شرکت رایاپارس با بهره گیری از تیمی حرفه ای و با تجربه آماده پاسخگویی و راهنمایی در راستای طراحی اپلیکیشن و بهینه سازی اپ برای ورود به کسب و کارهای انلاین و یا توسعه و ارتقا بیزینستان در فضای وب است.