چطور کاربران خود را از اینستاگرام به اپلیکیشن اختصاصی بیاوریم؟
5 دقیقه
یکی از مهم ترین نیاز های کاربران پس از فیلتر شدن اینستاگرام، طراحی اپلیکیشن اختصاصی برای فروشگاه هایشان بود. با این که داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی می تواند به شما کمک کند تا سود خود را چندین برابر کند اما یکی از مهم ترین پیش نیاز های داشتن یک اپلیکیشن قدرتمند، انتقال کاربران از اینستاگرام به سمت وبسایت است. این پروسه می تواند به شدت طولانی و در مواردی کم بازده باشد اما ما در این مقاله از رایاپارس تلاش می کنیم تا بهترین راه های راضی کردن کاربران برای نصب اپلیکیشن و افزایش سود از اپ را با شما به اشتراک بگذاریم. همراه با ما بمانید.
راضی کردن کاربران اینستاگرام به راحتی آب خوردن!
با توجه به فیلتر شدن اینستاگرام، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با افت شدید فروش و سود نهایی مواجه شده اند. بهترین راه حل برای این فروشگاه های اینستاگرامی، طراحی اپلیکیشن اختصاصی است تا بتوانند خریداران خود را همچنان داشته باشند. در این جا ما نمی خواهیم درباره طراحی اپ صحبت کنیم و هدف اصلی ما، پیدا کردن روش هایی برای کشاندن کاربران از اینستاگرام به اپلیکیشن است.
- اولین قدم داشتن مشتریانی وفادار است
مهم ترین نکته برای داشتن یک اپلیکیشن پرکاربر، داشتن مشتریانی وفادار است که قصد خرید دوباره از شما را دارند. به طور کلی اکثر کاربران علاقه ای به نصب یک برنامه جدید و سنگین تر کردن گوشی شان ندارند و راضی کردن آن ها به نصب یک برنامه دیگر، نیاز به ایجاد علاقه و اشتیاق در آن ها دارد.
هر چند نمی شود یک روزه کاربران و مشتریان معمولی را به مشتریانی دائمی و وفادار تبدیل کرد اما می توان با ساختن ارزش هایی که کاربران به آن ها نیاز دارند، به قلب آن ها نفوذ کنید تا آن ها هم در زمانی که شما به آن ها نیاز دارید، به کمک شما بیایند.
- ارزش هایی جذاب خلق کنید!
اگر می خواهید کاربران به سادگی و به سرعت راضی به نصب برنامه شما شوند، باید ارزش هایی کاربردی و جذاب برای کاربران خلق کنید. در ادامه سعی می کنیم برخی از این روش ها را با شما به اشتراک بگذاریم.
- تخفیف های ویژه خود را در اپلیکشن به کاربران بدهید
یکی از بهترین روش های راضی کردن کاربران برای مهاجرت از اینستاگرام به اپلیکیشن ارائه تخفیف هایی جذاب است که فقط در اپلیکیشن امکان دسترسی به آن ها وجود دارد. بسیاری از پلتفرم های بزرگ داخلی و خارجی توانسته اند با استفاده از این روش آمار نصب اپلیکیشن خود را بسیار بالاتر ببرند. بهتر است این تخفیف ها زمانی محدود داشته باشند و روی کالاها و یا سرویس های پرطرفدار شما فعال شوند تا بتوانید بیشترین تعداد کاربر را به اپ بکشانید.
- یک اپلیکیشن حرفهای طراحی کنید!
بسیاری از فروشگاه های آنلاین با استفاده از برنامه های اندروید و ای او اس آماده فعالیت می کنند که از قالب هایی بی کیفیت که جذاب و کاربردی نیستند استفاده می کنند. شما باید در زمان طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS، حتما سراغ تیمهایی حرفهای بروید که سابقهای طولانی در طراحی و توسعه اپ های مختلف دارند.
- برنامه خود را در پلتفرم های مختلف منتشر کنید!
یکی از راه های مهمی که باعث جلب اعتماد کاربران می شود، انتشار اپلیکشن در پلتفرم های مختلف است. برای مثال اگر برنامه اندرویدی شما در پلتفرم هایی مانند مایکت یا کافه بازار منتشر شوند، این امکان را دارید تا کاربران بیشتری جذب کنید. آپلود برنامه در پلتفرم های معتبر در کنار جلب اعتماد کاربران فروشگاه اینستاگرامی شما، می تواند به شما کمک کند تا از پلتفرم های مذکور هم کاربران بیشماری دریافت کنید.
- برخی از محصولات خود را فقط در اپلیکیشن عرضه کنید!
انتقال کاربران از اینستاگرام به اپلیکیشن یک روزه اتفاق نمی افتد و باید به مرور و در چندین و چند هفته، این پروسه را نهایی کنید. یکی از بهترین راه ها ارائه برخی از محصولات یا خدمات به صورت انحصاری در اپ است. با این کار کاربران شما ترغیب می شوند تا برای رفع نیازهایشان سراغ نصب برنامه فروشگاه اینترنتی شما بروند.
- قرعه کشی و جوایز همچنان جزو بهترین راه ها هستند!
یکی از قدیمی ترین روش های جذب کاربر که عمرش از علم مارکتینگ هم بیشتر است، استفاده از قرعه کشی و اهدای جوایز است. شما می توانید در اینستاگرام به کاربرانتان اعلام کنید که در صورت نصب برنامه تان، شانس برنده شدن در یک قرعه کشی را دارند. یکی از ساده ترین راه ها این است که از میان کاربرانی که برنامه شما را نصب کرده اند، به تعدادی از آن ها یکی از کالاهایتان را به صورت هدیه ارسال کنید.
- از چالش ها استفاده کنید!
شما می توانید به کاربرانتان اعلام کنید که با نصب برنامه و استوری کردن یکی از بخش های اپلیکشن و تگ صفحه شما، می توانند یک کد تخفیف یا یک شانس در قرعه کشی دریافت کنند. انتخاب نوع چالش به شما و خلاقیتتان بستگی دارد اما نکته مهم این است که این روش به شما این امکان را می دهد تا به سادگی کاربران خود را از اینستاگرام به اپلیکیشن اختصاصی منتقل کنید.
- تبلیغات همچنان موثر است!
همیشه نیاز نیست کاربران اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی خود را به برنامه خود برسانید و می توانید با استفاده از تبلیغات دقیق، کاربرانی تازه دریافت کنید و پرقدرت به پیش بروید. دقت کنید که روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و شما باید با توجه به نوع کسب و کاری که دارید نوع تبلیغات را انتخاب کنید. تبلیغات کلیکی، بنری، تبلیغات در کانال های تلگرامی و ... جزو روش هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید و کاربران جدیدی به دست بیاورید.
همین حالا برنامه خود را بسازید و کاربرانتان را از اینستاگرام به اپلیکیشن بیاورید!
شرایط فیلترینگ اینستاگرام ظاهرا پایانی ندارد و کسب و کار های مختلف باید به فکر روشی دیگر برای جذب مشتریان و رشد فروش باشند. این یعنی بهتری راه برای بسیاری از کسب و کارها و مخصوصا فروشگاه های اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن ها است. شما می توانید با مشاوره با رایاپارس، درباره ساخت اپلیکیشن مشاوره کنید و فروش خود را بیشتر از همیشه کنید.
در صورتی که دغدغه هایی درباره انتقال کاربران از اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی به اپلیکیشن دارید، با استفاده از روش های اعلام شده می توانید تا حدی این دغدغه را از بین ببرید و در نهایت با مشاوره با تیم متخصصان رایاپارس، مسیری مطمئن برای طراحی اپلیکیشن و ... داشته باشید.