تولید فیلم برای معرفی محصول در اپلیکیشن چه تاثیراتی را به دنبال دارد؟
5 دقیقه
تبلیغات انواع بسیاری دارد، اما باید بدانید بهترین نوع تبلیغات را می توان ویدئو دانست. با استفاده از تولید ویدئو می توان در بازاریابی های اینترنتی بهترین عملکرد را در جذب مخاطب داشت. همچنین بهتر است بدانید که تولید ویدئو می تواند علاوه بر سئو سایت روی جذب مخاطب در اپلیکیشن هم بسیار تاثیر گذار واقع شود. طبق آمار بدست آمده، در بین تمام روش های تبلیغاتی ویدئو بهترین عملکرد را داشته و نزدیک به چهار برابر اثر بیشتری در نسبت به سایر روش ها در جذب مخاطب دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا تاثیرات تولید فیلم برای معرفی محصول در اپلیکیشن را بهتر بیاموزید.
معرفی کردن یک محصول در ویدئو تبلیغاتی
ویدئو به خاطر نحوه نمایش محصول که به شبیه سازی هرچه تمام تر کارایی آن می پردازد، بهتر از سایر روش های تبلیغاتی روی مخاطب اثر می گذارد؛ سرانجام به درک بهتر مخاطب از محصول خاتمه می یابد. ویدئو به دلیل تاثیر گذاری بالایی که روی مخاطب دارد؛ باعث می شود تا درصد افرادی که نسبت به محصول واکنش نشان می دهند، به نزدیک 46 درصد برسد. تاثیر گذاری آن به همینجا ختم نمی شود و می توان روی مشتری های بالقوه تقریبا تا دوبرابر شانس خرید بیشتر انتظار داشت.
طبق آخرین آمار بدست آمده شرکت های بزرگ سعی می کنند، در کسب و کارشان برای معرفی هرجه بهتر محصولات از ویدئو استفاده کنند. زیرا از این موضوع که یک کلیپ با زمانی حدودا کمتر از 60 ثانیه می تواند، توجه بیشتری از مخاطبان را بدست آورد. با تمام این تفاسیر بهتر است زمانی که طراحی اپلیکیشن را انجام می دهید، قسمتی برای معرفی محصولات به صورت ویدئو را در نظر بگیرید، این موضوع می تواند کمک شایانی به شما در امر جذب مشتری و فروش بیشتر برساند.
تاثیر داستان بسیار بیشتر از لیست ویژگی ها در معرفی محصول است
گاها دیده شده بعضی از شرکت های بزرگ برای معرفی محصولات خود به مشتری دچار اشتباهاتی می شوند که باعث فروش کم تر و تاثیر گذاری حداقلی روی مشتری می شود. آن ها هنگام معرفی محصول برای مشتری سعی می کنند تا ویژگی ها و خصوصیات محصولات خود را برای مشتری عنوان کنند. ولی آن ها نمی دانند که این نوع از ویدئو یا فیلم کمترین تاثیر گذاری را روی کاربر دارد، بعضی اوقات هم واقعا خسته کننده می شود. به همین دلیل مخاطبان علاقه کمتری به نگاه کردن معرفی محصول انان دارند، بعضی اوقات هم این نوع از فیلم ها را نادیده می گیرند یا حتی بلاک می کنند.
داستان چیزی است که اکثر مردم دوست دارند آن را بشنوند، به همین منظور اگر می خواهید به معرفی محصول خود بپردازید؛ بایستی هنگام طراحی اپلیکیشن به این موضوع دقت کنید و معرفی محصولات را به صورت ویدئویی و داستان گونه در نرم افزار خود ارائه دهید.
وقتی که برای معرفی محصول یا خدمت خود از ویدئو استفاده می کنید، باید دقت کنید که نحوه کار با محصول یا سرویس را هم آموزش دهید. همچنین هنگام تهیه ویدئو باید فیلم طوری باشد تا شبیه سازی حل یک مشکل در آن فراهم شود. با این مدل ویدئو قطعا فیلم شما مورد توجه گسترده قرار خواهد گرفت.
ساخت یک داستان کوچک و ساده در ویدئو
زمانی که می خواهید ویدئو معرفی محصول خود را آماده کنید، به کوتاه بودن زمان آن توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال وقتی شما مشغول تهیه یک ویدئو تبلیغاتی هستید، اگر زمان این ویدئو بیشتر از 60 ثانیه شود مخاطب بعد از 10 دقیقه دیگر اطلاعات ارائه شده در کلیپ به یادش نخواهد ماند.
هنگام تولید video باید فقط پیام اصلی و کلیدی را در یک داستان کوتاه بگنجانید، در این صورت ویدئو برای کاربر جذاب شده و پیام شما را از کلیپ دریافت می کند. همچنین تمام نکات آن به یادش خواهد ماند. در تهیه این Clip باید توجه کافی را داشته باشید و کارگردانی را به صورتی انجام دهید که به پیام کلیدی و اصلی اشاره داشته باشد، در این صورت هنگامی که ویدئو هم تمام شود مخاطب همواره پیام شما را به یاد خواهد آورد.
ارائه داستان باید از دید مخاطب عنوان شود
زمانی که می خواهید داستان خود را طراحی کنید، حواستان باشد که از دید مخاطب به موضوع نگاه کنید، سپس به طراحی داستان بپردازید. باید سوالاتی همچون او چه انتظاری از یک ویدئو کلیپ تبلیغاتی دارد؟ را از خود بپرسید. پاسخ این موضوع بسیار ساده می باشد. خودتان را جای مخاطب بگذارید، انتظار دارید هنگامی که معرفی محصول انجام می شود بدانید، چگونه می تواند مشکل شما را حل کند یا اینکه بدانید این محصول چه ویژگی های منحصر به فردی دارد! طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه معلوم شده است که 80 درصد کاربران خواهان این هستند که بدانند توسط این محصول چه مشکلی از آن ها حل خواهد شد تا اینکه ویژگی های منحصر به فرد آن را بدانند.
استفاده از اصطلاحاتی در ویدئو که مخاطب به آن آشنایی داشته باشد
یکی از مهم ترین نکات هنگام تهیه ویدئو کلیپ برای معرفی محصول، استفاده از اصطلاحاتی است که مخاطب نسبت به آن آشنایی داشته باشد. زمانی که شما از این ترفند استفاده کنید، مخاطب راحت تر با ویدئو شما ارتباط برقرار کرده و باعث می شود کار شما در ارائه توضیحات محصول بسیار آسان تر انجام شود. همچنین بهتر است بدانید استفاده از اصطلاحات سخت و نا آشنا می تواند به کلی تاثیر منفی روی اثر پذیری ویدئو تبلیغاتی شما در اپلیکیشن داشته باشد.
تهیه ویدئو تبلیغات با استفاده از هنر فن بیان
زمانی که طراحی اپلیکیشن شما به اتمام رسید، وقت معرفی کردن محصولات داخل آن است. در این مرحله باید از هنر فن بیان خود در ارائه توضیحات محصول استفاده کنید. این هنر که چه زمانی در ارائه احساسات خود را بیان کنید و یا هنگام صحبت کردن با مخاطب از چه کلماتی استفاده کنید، در واقع به علاقه مندی مخاطبان و کاربران به محصول یا سرویس شما منتهی می شود.
جمع بندی
بهتر است به عنوان نکته کلیدی این موضوع را به خاطر بسپارید که ارتباط برقرار کردن با مخاطب کلید موفقیت ویدئو تبلیغاتی شما محسوب می شود. پس حتما این موضوع را بعد از طراحی اپلیکیشن خود برای ارائه محصولات مد نظر قرار دهید. امیدواریم این مقاله مشکل شما را حل کرده باشد.