با طراحی اصولی آیکون اپلیکیشن از رقبا خود پیشی بگیرید!
4 دقیقه
در طراحی اپلیکیشن، بخشی که در موفقیت شما برای جذب کاربران بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ طراحی اصولی و مناسب آیکون نرم افزار موبایل است.
با وجود اینکه اندازه آیکون نسبت به سایر المان های موجود در طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار کوچک است اما سهم بزرگی را در موفقیت اپ تلفن همراه ایفا می کند.
شما می توانید با طراحی آیکونی استاندارد باعث افزایش دانلود اپ، ایجاد تبلیغات ظاهری اپلیکیشن و معرفی عملکرد اپلیکیشن به کاربران خود شوید. ( طراحی اپلیکیشن در مشهد )
تفاوت لوگو و آیکون
اولین موضوعی که باید در طراحی آیکون اپلیکیشن بدانید این است که لوگو یا آرم با آیکون متفاوت است.
آرم، برند تجاری یک بیزینس است که به وسیله آن بین کاربران شناخته می شود اما آیکون یا نماد اپلیکیشن باعث معرفی و شناسایی یک نرم افزار است.
می توان از icon، به عنوان یک ظرف کوچک یاد کرد که می تواند تمام اطلاعات بصری نرم افزار شما را در خود جای دهد. البته می توانید در طراحی آیکون اپلیکیشن از لوگو بیزینستان نیز استفاده نمایید. اما نمی توانید از آرم تجارتتان به عنوان آیکون استفاده کنید.
نکات مهم در طراحی آیکون اپلیکیشن
برای طراحی آیکون نرم افزار موبایل نکاتی را برای بهبود عملکرد آن باید در نظر بگیرید.
جذابیت
اولین نکته ای که در هنگام طراحی آیکون باید رعایت کرد، جذابیت آن است. زیرا اولین بخشی که نظر کاربران را از اپ شما به خود جلب می کند، آیکون آن است. به همین دلیل هر چه نماد نرم افزار شما جذاب تر باشد؛ دانلود و نصب آن نیز بین کاربران بیشتر می شود.
اما موضوعی که در طراحی جذاب نماد اپ باید توجه کرد؛ این است که جذابیت موضوعی سلیقه ای است. پس باید برای ایجاد این موضوع ابتدا مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. سپس بر اساس سلیقه آنها اقدام به طراحی نماد اپلیکیشن نمایید.
مثلا، شما می خواهید نرم افزار عکاسی را طراحی کرده و اقدام به انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی کنید.
ابتدا به گوگل پلی رفته و رقبا خود را آنالیز نمایید. مثلا اپ هایی که از آیکونی طلایی استفاده کرده اند چه میزان دانلود را داشته اند؟ بیشترین میزان دانلود برای کدام اپ است؟ ویژگی های نماد اپلیکیشنی که بیشترین بارگیری را داشته است؛ چیست؟
بعد از بررسی این موارد به سلیقه جامعه هدف مخاطبین خود پی می برید و با توجه به آن می توانید آیکونی جذاب که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد را طراحی نمایید.
علاوه بر موضوعات گفته شده استفاده از استانداردهای طراحی در موفقیت شما بین رقبا نیز بسیار تاثیرگذار است.
پیروی از استانداردهای طراحی
پلتفرم های گوگل پلی و اپ استور قوانین را برای انتشار اپلیکیشن ها وضع کرده اند که پبشنهاد می کنیم قبل از طراحی اپلیکیشن اندروید و ios، ابتدا قوانین و پیشنهاد های این پلتفرم های فروش و انتشار نرم افزار موبایل را بررسی نمایید تا با استاندارها و اصول طراحی هر بخش از اپ آشنایی بیشتری پیدا نمایید.
نمایش دهنده ظاهر نرم افزار
ویژگی دیگر آیکون اپلیکیشن این است که باید بیان کننده ظاهر اپ شما باشد تا کاربران با دیدن icon به ظاهر و حس و حالی که در اپلیکیشن شما جریان دارد؛ پی ببرند.
ابزار های طراحی آیکون
برای طراحی آیکون می توانید از طراح رابط کاربری خود کمک بگیرید. همچنین می توایند به کمک ابزار هایی مانند:
- Photoshop
- Illustrator
- Sketch
برای طراحی نماد نرم افزارتان کمک بگیرید.
اندازه آیکون
برای طراحی نماد اپلیکیشن باید اندازه مناسبی را در نظر بگیرید. برای این منظور برای اپلیکیشن های اندرویدی از اندازه های 96*96، 72*72، 48*48 و یا 36*36 استفاده می شود.
جمع بندی
به خاطر داشته باشید که برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ نیازمند صبر و تحقیق فراوان است تا بهترین نتیجه را از طراحی اپلیکیشن بتوانید به دست آورده و از رقبا خود پیشی بگیرید.
در این مقاله سعی کردیم به طور جامع و مفید به آیتم های مهم برای طراحی آیکون نرم افزار موبایل بپردازیم تا بتوانید در طراحی این بخش مهم و تاثیرگذار موفق عمل کرده و کاربران بیشتری را جذب کسب و کار خود نمایید.
شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در زمینه طراحی اپلیکیشن با رعایت کیفیت و امنیت بالا در سریع ترین زمان ممکن است.
همچنین اگر با سوالاتی در زمینه طراحی نرم افزار موبایل رو به رو هستید؛ می توانید با شماره های زیر تماس گرفته تا مشاورین ما به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند.