معرفی و آموزش کاربردی ابزار kwfinder
5 دقیقه
یکی از کاربردی ترین ابزار هایی که می تواند برای یک سئو کار در پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی سئو سایت تاثیرگذار باشد ابزار آنالیز کلمات کلیدی kw finder می باشد . این ابزار آنلاین و قدرتمند اطلاعات دقیق و بسیار موشکافانه ای درباره کلمات کلیدی که در آن آنالیز می کنید در اختیار شما می گذارد. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل و جامع به معرفی و آموزش چگونگی کار با این ابزار بپردازیم. با ما همراه باشید.
معرفی ابزار kwfinder
ابزار kwfinder یک ابزار بسیار کاربردی است که در انتخاب کلمات کلیدی که یکی از مهم ترین بخش های شروع یک پروژه سئو سایت است به شما کمک بسیاری می کند. خوشبختانه این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی می توانید کلمات کلیدی فارسی را با آن آنالیز کنید. Kwfinder علاوه بر آنالیز کلمه کلیدی که خودتان برای تحلیل و بررسی به آن داده اید لیستی از کلمات کلیدی مشابه و کاربردی مرتبط با درجه سختی و آسانی و میزان رقابت نیز در اختیار شما می گذارد.
علاوه بر این شما با استفاده از این ابزار می توانید وضعیت نمایش رقبا، با در نظر گرفتن شاخص های دامین آتوریتی , پیج آتوریتی , موز رنک , تعداد لینک ها , میزان اشتراک گذاری در فیسبوک و گوگل پلاس و … را ببینید.
kwfinder علاوه بر نسخه رایگان ،پکیج های پولی نیز دارد که متناسب با پکیجی که انتخاب می کنید اطلاعات تکمیلی تری در اختیار تان می گذارد به عنوان مثال این ابزار در پکیج های پولی خود می تواند تخمین بزند که سایت شما به ازای قرار گرفتن در هر رتبه در صفحات گوگل با انتخاب هر کدام از کلمات کلیدی پیشنهادی ،در روز چه تعداد بازدید خواهد داشت.
نکته مهم برای افرادی که قصد دارند از نسخه رایگان ابزار kwfinder استفاده کنند:
نسخه رایگان kwfinder در هر روز به شما اجازه آنالیز 5 کلمه کلیدی را می دهد و اگر قصد دارید تعداد بیشتری کلمه کلیدی را آنالیز کنید باید اکانت جدید ایجاد کنید.
آموزش ساخت اکانت و شروع کار با kwfinder
در این بخش از مقاله می خواهیم نحوه کار با ابزار kwfinder را به صورت تصویری و کاربردی آموزش بدهیم.با ما همراه باشید.
برای شروع کار با ابزار kwfinder آدرس اینترنتی www.kwfinder.com را در مرورگر خود جستجو کنید. پس از کلیک کردن روی این آدرس با صفحه زیر مواجه خواهید شد.
اگر بلافاصاله بعد از مشاهده این تصویر کلمه کلیدی خود را وارد کرده و روی دکمه finde keywords کلیک کنید kw finder به شما پیغامی با این مفهوم که اول باید یک اکانت یا کاربری برای خود ایجاد کنید به شما نمایش میدهد.
برای نمایش اطلاعات کامل لازم است که در ابزار kwfinder برای خود یک اکانت ایجاد کنید .برای ایجاد اکانت کافیست روی گزینه create new account کلیک کنید تا فرم ایجاد اکانت مطابق شکل زیر برای شما قابل مشاهده باشد.
پس از تکمیل فرم زیر یک کد تایید به آدرس ایمیلی که در فرم ثبت نام خود درج کرده این ارسال می گردد که لازم است به ایمیل خود مراجعه کرده و روی کد تاییدی که برای تان ارسال شده، کلیک کنید.
پس از تایید اکانت شما توسط kwfinder می توانید وارد صفحه آنالیز کلمه کلیدی که در ابتدا مشاهده کردید، شوید.
در این صفحه می توانید از منوی انتخاب موقعیت مکانی کشور مورد نظر و از منوی انتخاب زبان نیز زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت کلمه کلیدی مورد نظر را در قسمت آنالیز کلمه کلیدی وارد کرده و روی گزینه کلیکی کنید. برای مثال ما کلمه کلیدی سئو را آنالیز کرده ایم و نتایج آنالیز این کلمه را می توانید در تصویر بعد ببینید.
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ابزار kwfinder اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آنالیز کلمه کلیدی سئو و سایر کلمات مرتبطی که می تواند برای ما کاربردی باشد در اختیار ما می گذارد. در ادامه به توضیح هر کدام از شاخص های مورد بررسی در kwfinder می پردازیم.
- شاخص CPC هزینه هر کلیک بر روی کلمه کلیدی سئو در تبلیغات کلیکی گوگل را نمایش می دهد. مقدار بالاتر به معنای ارزش بالاتر کلیدواژه بوده چرا که گوگل بابت هر کاربر ورودی از روی کلیدواژه به سایت هدف هزینه بالاتری دریافت کرده است.
- شاخص PPC سطح رقابت بر سر کلمه کلیدی سئو در تبلیغات کلیکی گوگل را مشاهده می کنید. این مقدار بر حسب درصد نمایش داده می شود. به طور کلی معیار CPC و بخصوص معیار PPC برای سنجش ارزش کلمات کلیدی پیشنهاد نمی شوند مگر برای متخصصان با تجربه سئو.
- شاخص KD که مخفف Keyword Difficulty است بر حسب درصد ارائه می گردد و به همین خاطر عددی است بین 0 تا 100 که درصد سختی یا آسانی کار روی کلمه کلیدی سئو را نشان میدهد.هر چقدر این عدد به 100 نزدیک تر باشد کلمه کلیدی انتخابی شما کلمه سخت تری برای سئو کردن است. به افرادی که در پروسه سئو سایت تبحر کافی ندارند پیشنهاد می کنیم که با کلمات کلیدی با سختی پایین یا شاخص kd کمتر کار خود را شروع کنند. با تمرکز روی چنین کلیدواژه هایی شانس بیشتری برای ظاهر شدن در صفحه اول گوگل و یا رتبه های برتر گوگل خواهید داشت. البته در نظر گرفتن میانگین جستجوی آن کلیدواژه را نیز فراموش نکنید.
در تصویر بالا شاخص KD برای کلمه کلیدی سئو بهتر قابل مشاهده است. علاوه بر این می توانید روند جستجوی این کلمه را در ماه های مختلف سال توسط کاربران در موقعیت جغرافیایی انتخاب شده خود رصد کنید.