بازاریابی محتوایی | توسعه کسب و کار با هدف ارائه محتوای ارزشمند
4 دقیقه
بازاریابی محتوایی (Content Marketing ) فرایندی در کسب وکار است ک بر طبق آن ابتدا محتوای با کیفیت و جذاب تولید میشود و سپس برای اینکه مخاطبان جدیدی جذب کند و همینطور مخاطبان قبلی را حفظ نماید منتشر میگردد.
تولید و انتشار محتوای ارزشمند باعث میشود که برند شما به عنوان یک نام تجاری ارزش افرین شناخته شود و معنی ان این است که به مخاطب این احساس خوب را میدهد که برند شما فقط به دنبال فروش بیشتر نیست و به بهبود و افزایش کیفیت زندگی مخاطبان خود نیز فکر میکند.
چرا کسبوکارها به بازاریابی محتوایی نیاز دارند؟
-
بازاریابی محتوایی باعث ایجاد ارتباط و اعتماد مخاطبان به برند میشود
محتوای خوب باعث میشود مخاطبان با برند شما ارتباط موثر برقرار کرده و به آن اعتماد کنند. کاربران امروزی دیگر با تعدادی جمله فریب نمیخورند و شفافیت و حفظ ارزش آنها از سوی برندها از هر چیزی برایشان مهمتر است و بهترین راه ایجاد این خواسته مخاطبان ، تولید محتوای صحیح است.
-
بازاریابی محتوایی، دوستانِ مشتریان شمارا به طرفتان میکشد
وقتی شما هدف از برند خود را برای مشتری به گونه ای خاص که در ذهنش جای گیرد مثلا به صورت یک داستان لذت بخش بیان کنید، او نیز محتوایی که از ان لذت برده است را با دوستان خود به اشتراک میگذارد و دوستان اونیز با افراد دیگر، و به این ترتیب شما از طریق یک مخاطب جلوی چشمان هزاران نفر دیگر قرار میگیرید.
-
بازاریابی محتوایی میتواند به نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد
مزیت بزرگ Content Marketing این است که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را به راحتی در اختیارشان قرار میدهد و این کار را میتوان با کشف نیاز کاربران و طراحی پاسخ مناسب برای رفع این نیازها انجام داد.
چگونه به صورت صحیح بازاریابی محتوایی انجام دهیم؟
-
تعیین استراتژی در Content Marketing
برای تعیین استراتژی در بازاریابی درونگرا باید به این نکات توجه کنیم:
- برای مخاطبتان چه نوع محتوایی مناسب است .
- هدفتان از تولید محتوا چیست.
- برای ایجاد یک محتوای خوب ایده ای مناسب تعیین کنید مثلا اینکه ببینید مردم علاقه مند هستند درباره چه چیزی بیشتر بدانند شما هم در باره آن بنویسید یا اینکه میتوانید بخش پرسش و پاسخ وب سایت خود را بررسی کرده و یکی از سوالات پرتکرار را انتخاب کنید و درباره آن بنویسید.
- برای خود مشخص کنید در چه محدوده زمانی باید به هدفتان برسید.
مقاله مرتبط: بازاریابی درونگرا | تکنیک های جذب مشتری تا آنالیزعملکرد
-
تولید محتوا
محتوای خوب با گذر زمان ارزش و اعتبار خود را از دست نمیدهد و در هر زمان میتواند نیاز مخاطبان خودرا برآورده کند انتشار یک محتوای ماندگار این امکان را برای کسبوکار شما فراهم میکند که بر رقبای خود برتری داشته باشید زیرا محتوای ارزشمند باعث قوی شدن سئو سایت شما و قرار گرفتن در رتبه بالا میان نتایج جستجوی گوگل خواهد شد. هر چه رتبه سایت بالاتر، میزان ترافیک ورودی به سایت شما و بازدید کاربران از آن بیشتر خواهد بود.
- ترویج و انتشار در بازاریابی محتوایی
اگر محتوای خوبی تولید کردید وقت آن رسیده که مردم ان را ببینند، بخوانند و اگر محتوای ارزشمندی بود آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند . برای دیده شدن محتوای خود و انتشار آن باید وقت زیادی صرف کنید حتی بیشتر از زمانی که برای تولید آن اختصاص دادید. هیچ چیز نباید شما را از هدفی که در ابتدای مسیر تعیین کردید دور نماید بهترین کانال را برای انتشار مطالب خود پیدا کنید تا بتوانید زمان رسیدن به هدف خود را کاهش دهید.
چطور افراد را به اشتراکگذاری محتوای خود ترغیب کنید
Content marketing برای شبکه های اجتماعی مفهومی پیچیده دارد اما هدف اصلی شما باید همواره درگیر کردن مخاطب با محتوا باشد. هرچه شمار هواداران و کاربران شبکههای اجتماعی که با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند افزایش یابد، بازاریابی شبکههای اجتماعی هم بازدهی بالاتری خواهد داشت. مفهوم ساده تر اینکه هرچه بیشتر محتوای شما توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود در دیده شدن آن، تبلیغ کسب و کار شما و جذب مشتری موثر تر خواهد بود. عواملی مانند القا اجتماعی بودن محتوا ( یعنی اینکه کاربر ناخودآگاه حس کند، عضوی از گروهی است که شما برای آن مقاله تهیه کرده اید)، زمان انتشار مناسب، استفاده از عکس های خارق العاده و یونیک از عوامل ترغیب افراد برای اشتراک گذاری محتواست.