نکاتی که باید برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در نظر گرفت
3 دقیقه
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی سریعترین راه برای پاسخگویی به سوالات و رفع نیاز کاربران و مشتریان است. طراحی اینگونه اپ ها به مالکان آنها این فرصت را می دهد که بتوانند همزمان با ارائه محصول، آموزش های لازم را برای استفاده از آن ارائه کنند. یکی از ویژگی های اپ فروشگاهی ارائه خدمات به صورت 24 ساعته است که در فروشگاه های سنتی این مورد وجود ندارد. البته برای طراحی یک فروشگاه موبایلی نکات متعددی را باید در نظر گرفت که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
1.شناخت گروه هدف برای طراحی اپلیکیشن
اول از همه باید گروه هدف خود را برای طراحی اپلیکیشن مشخص کنید. این کار به شما در شناخت نیاز بازار کمک خواهد کرد. نحوه ارتباط با مخاطب هدف در طراحی موفق یک برنامه کاربردی تاثیر دارد. برای انجام این کار می توانید به دنبال آمارهای اطلاعاتی بروید، نظرسنجی انجام دهید، یک نسخه اولیه از از برنامه خود بسازید و تمام بازخوردها را جمع آوری کنید و از آن برای شناخت گروه هدف استفاده نمایید.
2.سادگی در طراحی اپلیکیشن
در طراحی یک برنامه کاربردی موبایل اولین نکته ای که توجه کاربر را به خود جلب می کند سادگی در طراحی و سهولت در استفاده از app است. در دیزاین یک APP باید روی قسمت هایی تمرکز کنید که کاربر را به هدف خود نزدیک تر می کند. هر چه طرح ساده تر باشد کاربر بهتر می تواند با آن تعامل داشته باشد و راحت تر به خدمات مورد نیاز خود دست پیدا کند.
3. انتخاب قالب درست برای طراحی اپلیکیشن موبایل
یک قالب خوب برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی این امکان را فراهم می کند تا بتوان برای محصولات و دسته بندی های سایت، منویی مناسب را طراحی و برای مخاطبان، پروفایل کاربری ایجاد کرد. همچنین، از دیگر ویژگی های قالب طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، ریسپانسیو بودن آن است که باعث می شود روی تمام گوشی های تلفن همراه هوشمند و تبلت ها قابل اجرا باشد.
4.استفاده از رنگ های کاربر پسند و جذاب
رنگ ها تاثیر مستقیمی روی درک ما از موضوع دارند. ترکیب های رنگی در القای حس رضایت به کاربر برای انتخاب یک محصول، تاثیرگذار است. وقتی رنگ ها و ترکیب آنها به روش اصولی صورت گیرد و به طور حرفه ای در کنار هم قرار داده شوند باعث ایجاد جذابیت برای مشتری می شود و در نتیجه موفقیت اپلیکیشن را به همراه خواهد داشت.
5.تناسب بین طرح و رنگ با اهداف طراحی اپلیکیشن
در طراحی باید بین طرح و رنگ اپلیکیشن تناسب وجود داشته باشد در غیر این صورت کاربر با ورود به برنامه شما و دیدن این ناهماهنگی به سرعت از اپ خارج خواهد شد. چگونگی طرح و رنگ استفاده شده در آن باید با اهداف اپلیکیشن شما هماهنگ باشد. نوع محصول یا خدماتی که قصد ارائه آنها را دارید در این موضوع نقش بسزایی دارد.
مقاله مرتبط: انتخاب رنگ مناسب برای اپلیکیشن موبایل | قدرت شگفت انگیز رنگ ها در جذب کاربر
6. قابلیت به روز رسانی
بسیاری از اپلیکیشن ها به طور مداوم نیاز به آپدیت دارند؛ زیرا به مرور عیب و نواقص آنها مشخص می شود و برای رفع این معایب باید به روز شوند. گاهی طراحان با تغییر ظاهر اپ و اضافه کردن قابلیت های جدید در فواصل زمانی معین، کاربران را برای مدت زمان بیشتری نگه می دارند.
7. ایجاد امکان جستجو
در نرم افزارهای فروشگاهی امکان جستجوی محصول اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تنوع محصولات در این نوع اپلیکیشن ها باعث سردرگمی کاربران می شود اما اگر امکان جستجو وجود داشته باشد کاربران به راحتی عنوان مورد نظر را جستجو می کنند و به بخش مورد نظر دست می یابند.
جمع بندی
رعایت تمام اصول در دیزاین یک برنامه فروشگاهی موبایل به موفقیت آن منجر خواهد شد. موفقیت در طراحی به جذب کاربر و فروش بیشتر می انجامد. عمر و دوام یک App و استفاده طولانی مدت از آن در گرو جذابیت و کارایی بالای آن است. کاربر با برنامه ای که رابط کاربری آسانی دارد ارتباط برقرار می کند و تجربه خوبی را به دست می آورد. این تجربه می تواند تبلیغی برای اپ باشد و مخاطب آن را به دیگران پیشنهاد دهد. در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می توانید از طراحان ماهر شرکت رایا پارس کمک بگیرید تا به بهترین ها دست پیدا نمایید.