معرفی شیوه های کاربردی برای تعیین مخاطب هدف در اپلیکیشن
4 دقیقه
برای موفقیت در هر کاری باید ابتدا پرسونای مخاطبان خود را شناسایی کنید تا با توجه به این موضوع اقدام به طراحی اپلیکیشن و توسعه کسب و کار خود نمایید.
شناسایی مخاطبان هدف در نامگذاری محصولات و خدمات، سبک و لحن بازاریابی و روش های فروش تاثیر دارد. ( طراحی اپلیکیشن در مشهد )
مخاطب هدف چیست؟
مخاطب هدف بخشی از جمعیتی است که محصول شما را خریداری کرده یا از خدماتتان استفاده می کنند. این افراد به طور معمول ویژگی های مشترکی دارند. آنها ممکن است به یک تجارت یا صنعت خاص تعلق داشته باشند، در یک گروه سنی خاص قرار بگیرند و یا دارای یک علاقه مشترک هستند. به عنوان مثال، اگر خدمات الکتریکی ارائه دهید؛ مخاطبان شما شرکت های ساختمانی و صاحبان خانه خواهند بود. اگر فروش لاستیک داشته باشید، خودروسازان، خرده فروشان اتومبیل و مکانیک را هدف خواهید گرفت.
این موضوع باعث متمرکز شدن بازاریابی شما می شود تا بتوانید زمان و هزینه بیشتری را برای جذب افرادی که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را جذب می کنند، سرمایه گذاری کنید.
چرا مخاطب مهم است؟
دلایل زیادی برای اهمیت مخاطب هدف وجود دارد.
کمپین های بازاریابی عموما هزینه های زیادی دارند و شما نیاز به بازاریابی و تبلیغات دارید. با تمرکز بر روی مخاطبان هدف خود می توانید در هزینه ها صرفه حویی کرده و با بازاریابی که مناسب کاربرانتان است فروش خود را افرایش دهید. هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، می توانید بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. اگر فروش غذای کودک دارید؛ باید لحن تبلیغات شما برای مادران گرم و احساسی باشد. یا برای تبلیغات لوازم بازی باید تولیدکنندگان اسباب بازی از تصاویر و کنش های جذاب برای جلب توجه کودکان استفاده کنند.
تعریف و شناسایی مخاطب هدف، شما را قادر می سازد تا در زمان صرفه حویی کرده و وقت خود را صرف افرادی کنید که درصد خریدشان از شما بالاتر است.
چگونه می توان مخاطب هدف را پیدا کرد؟
در اینجا چند مرحله برای کمک به شما در شناسایی مخاطب مورد نظر خود را معرفی می کنیم:
- مخاطبان فعلی خود را تحلیل کنید.
- مزایای محصول یا خدمات خود را لیست کنید.
- رقبا حود را بررسی کنید.
- یک کمپین آزمایشی اجرا کنید.
- دوباره ارزیابی کنید.
مخاطبان فعلی خود را تحلیل کنید
درباره اینکه چه کسی محصول یا خدمات شما را خریداری می کند؛ تحقیق کنید.
برای جمع آوری این اطلاعات، می توانید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را بخرید یا یه کمک شرکت های فعال در این زمینه کاربران خود را شناسایی کنید. همچنین به کمپین های تبلیغاتی قبلی خود توجه کنید. کسانی که به این موارد بهترین پاسخ را داده اند احتمالاً در بین مخاطبان هدف شما هستند.
مزایای محصول یا خدمات خود را ذکر کنید
تمام ویژگی های محصول یا خدمات خود را لیست کنید. همچنین، ویژگی های متمایز خود را نسبت به رقبا را نیز بررسی نمایید.
رقبا را بررسی کنید
برای موفقیت باید نقاط قوت و ضعف رقبا خود را بررسی کرده و وجه تمایز منحصر به فردی را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید تا بتوانید در بازار پر رقابت اپ مارکتینگ موفق شوید.
مقاله مرتبط: 6 روش جادویی و پرکاربرد برای اپ مارکتینگ
یک کمپین آزمایشی اجرا کنید
هنگامی که مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کردید، یک کمپین آزمایشی اجرا کنید. به عنوان مثال، طیف مخاطبان جوان ممکن است به تبلیغات در شبکه های اجتماعی نگاه کنند، در حالی که یک جمعیت دموکراتیک قدیمی ممکن است به دنبال تبلیغات چاپی باشند. اگر علاقه زیادی به کمپین آزمایشی پیدا کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که مخاطب مورد نظر خود را به درستی شناسایی کرده اید.
ارزیابی مجدد کنید
توجه داشته باشید که ممکن است مخاطب هدف شما با گذشت زمان تغییر کند. همانطور که خدمات یا محصول خود را اصلاح می کنید یا سلیقه مخاطبان تغییر می کند، باید بازاریابی خود را دوباره مرور کنید. برای انجام بررسی های دوره ای از مخاطبان هدف خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید مطمئن شوید که هنوز به افراد مناسب محصول یا خدمات خود دسترسی پیدا می کنید.
جمع بندی
در نهایت موضوع مهم در طراحی اپلیکیشن برای هر کسب و کاری شناسایی مخاطبان هدف آن بیزینس است. پس برای موفقیت زمان و بودجه ای را صرف این موضوع کنید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید؛ می توانید با شماره زیر تماس گرفته تا تیم طراحی نرم افزار موبایل رایا پارس شما را راهنمایی کنند.