6 روش جادویی و پرکاربرد برای اپ مارکتینگ
5 دقیقه
بعد از طراحی اپلیکیشن برای موفقیت در توسعه کسب و کارتان باید به بخش اپ مارکتینگ بپردازید تا اثری مطلوب از طراحی اپلیکیشن اندروید خود را در بیزینستان ببینید.
به روش های معرفی اپلیکیشن برای جذب کاربران و دانلود و استفاده مداوم آنها از نرم افزار موبایل اپ مارکتینگ می گویند که اگر به شکل اصولی و درست انجام پذیرد نتایج فوق العاده ای را در تجارت خود تجربه خواهید کرد. روش های زیادی برای بازاریابی اپلیکیشن وجود دارد که در این مقاله 6 روش جادویی و پرکاربرد برای اپ مارکتینگ را معرفی خواهیم کرد. ( طراحی اپلیکیشن در مشهد )
مقاله مرتبط: دلیل نیازمندی کسب و کار های نوپا و قدیمی به طراحی اپلیکیشن موبایل
روش های بازاریابی اپلیکیشن
بازاریابی اپلیکیشن روش های زیادی را شامل می شود که منجر به بازدید بیشتر و کسب درآمد از نرم افزار موبایل می شود. 6 روش کاربردی برای افزایش دانلود اپ عبارت اند از:
روش اول: بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استورها
بهترین و موثرترین روش برای بازاریابی اپلیکیشن معرفی و عرضه آنها در اپ استورها است. گوگل پلی و اپل استور دو پلتفرم پر مخاطب است که با بهینه سازی نرم افزار موبایل مربوط به کسب و کارتان می توانید در این دو اپ استور قدرتمند ظاهر شده و کاربران زیادی را جذب استفاده از اپلیکیشن خود کنید. که در انتها مقاله روش های بهینه سازی نرم افزار موبایل را بررسی خوهیم کرد.
روش دوم: تبلیغات و معرفی در شبکه های اجتماعی
با توجه به رشد شبکه های اجتماعی و استفاده اکثر کاربران از فضاهایی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام می توانید با ایجاد پیج و کمپین های تبلیغاتی کاربران فضاهای شبکه های اجتماعی را جذب اپ خود کنید.
روش سوم: تبلیغات اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها به افراد فعال در شبکه های اجتماعی گفته می شود که معروف و پر مخاطب هستند مانند بازیگران و سلبریتی ها که با تبلیغ از طریق آنها می توانید در صورت رعایت اصول طراحی اپلیکیشن، رابط کاربری و تجربه کاربری، مشتریان وفادار زیادی را جذب نمایید زیرا به علت محبوبیت این قشر از افراد در صورت معرفی نرم افزار شما درصد تبدیل شدن کاربران به مشتریان وفادار زیاد است. البته هزینه این تبلیغات بالا است اما در صورت طراحی اپلیکیشنی حرفه ای و انتخاب اینفلوئنسر مناسب می توانید نتیجه ای مطلوب از سرمایه گذاری و بازاریابی دریافت نمایید.
روش چهارم: تبلیغات صدا و سیما
این نوع از تبلیغات نیز دارای هزینه بسیار بالایی است اما به دلیل حجم بالای مخاطبان این مدیوم، می تواند مخاطبینی را به سوی کسب و کار شما جذب نماید.
روش پنجم: تبلیغات گوگل ادز
گوگل ادز سیستم تبلیغاتی موتورجستجو گوگل است که به کمک آن می توانید اپ خود را در فضای وب تبلیغ و در صورت بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب کاربران فضای وب را به سوی خود جذب نمایید.
روش ششم: بازاریابی از طریق همکاری در فروش
شما می توانید با ایجاد تبلیغات در اپلیکیشن های دیگر و معرفی نرم افزار خود در ازای هر دانلود، به صاحب نرم افزار معرف به صورت پورسانتی پاداش دهید که به این نحو او در فروش اپ شما همکاری داشته است.
همچنین با ایجاد اعتبار درون برنامه ای به ازای دانلود نرم افزار شما افرادی را می توانید جذب اپلیکیشن خود کنید البته این نوع از اپلیکیشن مارکتینگ روشی کوتاه مدت است و درصد آن که صرفا بخاطر اعتبار دانلود کنند و تبدیل به مشتری وفادار شما نشوند زیاد است.
ویژگی های اپلیکیشن بهینه شده در اپ استورها
با توجه به رقابت زیادی که بین اپلیکیشن ها در اپ استورها وجود دارد باید برای دیده شدن و دانلود بیشتر نرم افزار نکاتی را برای بهینه سازی و عرضه بهتراپ کسب و کارتان به محیط رقابتی گوگل پلی و اپل استوررعایت کنید.
عنوان
عنوان اولین بخش از اپلیکیشن شما است که برای کاربران نمایش داده می شود پس باید عنوانی کوتاه، جذاب، راحت و در عین حال دربرگیرنده نوع کسب و کار و در راستای برندسازی شما باشد.
برای موفقیت بیشتر از قراردادن عنوان های تکراری با دیگر نرم افزار ها خودداری کنید همچنین برای عنوان می توانید 50 کاراکتر را درج کنید اما بهتر است عنوانی کوتاه تر قرار دهید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نام نشان داده شده در زیر آیکون اپلیکیشن شما در تلفن های همراه کاربران با عنوان نشان داده شده در اپ استورها متفاوت است.
دسته بندی
نرم افزار خود را بر اساس نوع کارایی در دسته بندی مناسب قرار دهید تا مخاطبینی که برای انتخاب و دانلود از طریق دسته بندی ها اقدام می کنند بتوانند اپ شما را انتخاب نمایند.
طراحی آیکون
طراحی آیکون اپلیکیشن بخش مهم در اپ مارکتینگ است زیرا معمولا بر اساس لوگو اپلیکیشن شما تصمیم به دانلود می گیرند پس برای این بخش وقت و سرمایه لازم را قرار دهید تا نتیجه مطلوبی را دریافت نمایید.
نمایش بخش های اپلیکیشن
قرار دادن اسکرین شات از بخش های مهم و جذاب نرم افزار همچنین نمایش محیط کاربری جز عواملی است که در دانلودنرم افزار موبایل نقش مهمی را ایفا می کند.
سخن آخر
بازاریابی اپلیکیشن بخش مهمی در جذب کاربران دارد که با توجه به روش های ارائه شده می توانید مشتری های وفاداری را جذب کسب و کار خود کنید اما برای اثر بخشی و نتیجه ای مطلوب باید قبل از اپ مارکتینگ دارای اپلیکیشن و رابط کاربری و تجربه کاربری اصولی و صحیح باشید در غیر این صورت با هیچ روشی به موفقیت در بازاریابی اپلیکیشن نخواهید رسید.
برای طراحی اپلیکیشن اصولی می توانید از شرکت رایاپارس کمک بگیرید و با رفتن به صفحه نمونه کارها اپلیکیشن های مختلفی که تیم طراحی اپلیکیشن رایا پارس طراحی کرده اند را مشاهده نمایید. تاثیر طراحی اپلیکیشن بر کسب و کارها موضوعی ثابت شده است که صاحبان بیزینس ها عموما به آن آگاهی دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.