محتوای همیشه سبز چیست؟ چطور Evergreen Content تولید کنیم؟
5 دقیقه
اگر میخواهید همیشه سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد، یا اینکه قصد دارید سفارش تولید محتوا بیشتری داشته باشید، باید سعی نمایید محتوایی که تولید میکنید محتوای فوق العاده ای باشد. این محتوا باید همیشه کارایی داشته و هرزمانی که کاربر به آن احتیاج داشت؛ بتواند نیازش را برطرف سازد. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با محتوای سبز آشنا کنیم.
محتوای سبز چیست؟
برای فهم راحت تر این موضوع اجازه دهید محتوای سبز را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. فرض کنید شما در حیاط خانه خود یک درخت دارید که در طول سال به شما زردآلو میدهد و هر زمانی که زردآلو بخواهید میتوانید از درخت خود بچینید و دیگر نیازی نیست تا سال بعد صبر کنید. محتوای سبز مانند همان درخت زردآلو است که هر وقت بخواهید میتوانید به سراغ آن بروید و نیاز خود را برطرف کنید. محتوای سبز مانند یک درخت همیشه سبز است. ( تولید محتوا در مشهد )
محتوای غیر سبز چیست؟
برای درک بهتر این موضوع، بهتر است بدانید چه مواردی شامل محتوای سبز نمیشود و اصطلاحا محتوای غیر سبز چیست؟ محتوای غیر سبز، محتوایی است که تاریخ مصرف دارد و نمیتواند ارزش خود را برای زمان طولانی حفظ کند. موضوعات زیر را میتوانیم در دسته محتوای غیر سبز قرار دهیم:
- مطالب آماری و گزارش هایی که ممکن است در آینده کارایی نداشته باشند.
- عنوان های خبری
- مد روز
- مطالبی که روزانه در شبکه های اجتماعی ترند (trend) میشوند.
چگونه محتوایی تولید کنیم که همیشه سبز باشد؟
اکنون که میدانید محتوای سبز و غیر سبز چیست، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چگونه یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ در ادامه برخی از مواردی که میتوانند برای شما مفید باشند را شرح داده ایم.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
انتخاب چند کلمه کلیدی مناسب برای محتوایی که تولید میکنید، برای سبز ماندن آن به شدت تاثیر گذار است. میتوانید با استفاده از ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی میزان جستجو عبارات و کلمات مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید و از آنها در مطالب خود استفاده کنید.
در نظر گرفتن سئو SEO
پس از اینکه کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کردید، باید سعی نمایید محتوای شما با استفاده از سئوی داخلی رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید، برای مثال میتوانید لینک دهی داخلی و خارجی انجام دهید، عنوان مناسب برای محتوای خود در نظر بگیرید، کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید را در متن بگنجانید، برای تصاویری که در محتوا قرار میدهید تگ ALT در نظر بگیرید.
مقاله مرتبط: راهنمای جامع اصول سئو داخلی
برای افراد تازه کار بنویسید
سعی کنید محتوایی که تولید میکنید همواره برای افراد مبتدی کاربردی باشد. زیرا افراد متخصص، برای پیدا کردن پاسخ پرسش های خود، جستجوی کلی انجام نمیدهند. بنابراین اگر محتوای شما، محتوایی باشد که توضیحات مناسب برای افراد مبتدی ارائه کند میتواند یک محتوای همیشه سبز باقی بماند.
مخاطب هدف در نظر بگیرید
همانطور که میدانید یکی از اصول بازاریابی، شناخت مخاطبین هدف است، سپس در گام دوم باید نیازهای کاربران خود را شناسایی کنید. حالا میتوانید با توجه به نیازی که مخاطب هدف شما دارد، محتوایی مناسب در جهت رفع آن تولید نمایید. دقت داشته باشید که لحن شما باید به مخاطب هدفتان نزدیک باشد. البته تمام این موارد برای تولید محتوای عادی هم مورد نیاز است، اما در تولید محتوای سبز اهمیت بیشتری دارد.
از کلمات تخصصی استفاده کنید
برای اینکه یک محتوای سبز داشته باشید، میتوانید واژه های تخصصی در زمینه محتوای خود را شناسایی کنید و از آنها در متن خود استفاده نمایید. به این دلیل اینکار را میکنیم که تعاریف و کلمات تخصصی تغییر نمیکنند و همیشه ماندگار هستند.
معرفی چند ایده برای تولید محتوای همیشه سبز
تا به اینجا با مفهوم محتوای سبز و غیر سبز، به همراه چگونگی تولید یک محتوای سبز آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم چند ایده ناب برای تولید محتوای همیشه سبز به شما معرفی کنیم.
راهنمای انتخاب محصول
یکی از بهترین مقالاتی که میتوانید بنویسید، راهنمای انتخاب یک محصول است. برای مثال، راهنمای خرید موبایل یا راهنمای خرید لپ تاپ و... . مردم همیشه به دنبال راهنمایی برای خرید هستند. بنابراین در صورتی که محتوای خرید یک محصول را منتشر کنید، محتوای شما همیشه سبز خواهد بود.
راهنمای افراد متخصص
چنانچه قصد دارید محتوای سایت خود را به یک شرکت تولید محتوا بسپارید، حتما این نکته را به آنها بگویید تا برای افراد متخصص در زمینه کاری شما محتوای تخصصی ارائه کنند. همانطور که میدانید در بازاریابی محتوا، در حقیقت هدف ما این است که مخاطب هدف متوجه شود ما در کار خود متخصص و حرفه ای هستیم. اگر شما بتوانید مقالات تخصصی بنویسید، علاوه بر اینکه ترافیک زیادی را به سمت سایت خود جلب می کنید، میتوانید نشان دهید که چقد در کار خود حرفه ای و متخصص هستید.
مقاله مرتبط: چگونه ترافیک وب سایت خود را تا 120 درصد افزایش دهیم؟
محتوای مقایسه ای
یکی از محبوب ترین محتواهایی که میتوان تولید کرد، محتوای مقایسه ای می باشد. برای مثال میتوانید محتوایی تحت عنوان اندروید بهتر است یا آی او اس؟ یا برند سامسونگ بهتر است یا ال جی تولید کنید. مردم همیشه به دنبال محتواهای مقایسه ای هستند.
خطاهای رایج
یکی از مواردی که میتوانید برای تولید محتوای تخصصی از آن استفاده کنید، خطاهای رایج در دستگاه های مختلف است. بدون شک ممکن است در طول استفاده از یک دستگاه با خطاهایی رو به رو شوید، این خطاها برای بقیه افراد هم اتفاق می افتد. بنابراین میتوانید خطاهای رایج یک دستگاه خاص را به همراه راه حل آن پیدا کنید و در یک مقاله آنها را منتشر نمایید. اینکار میتواند افرادی که به دنبال رفع آن خطا هستند را به سمت سایتتان بکشاند و محتوای شما همیشه سبز خواهند ماند.
تاریخچه
محتوایی تولید کنید که به تاریخچه یک برند خاص مربوط باشد. برای مثال میتوانید زندگینامه استیو جابز و چگونگی تاسیس شرکت اپل یک محتوا بنویسید. این نوع محتوا هم میتواند همیشه سبز باشد.
آموزش
برای تولید محتوای تخصصی میتوانید مطالب آموزشی در زمینه کاری خود منتشر کنید. تعداد خیلی زیادی از عناوین آموزشی همیشه در دسته محتوای سبز هستند و مردم همیشه به دنبال یادگیری آنها هستند.
معرفی کردن بهترین ها
بدون شک معرفی بهترین ها در هر زمینه ای جذاب است. توصیه میکنیم در زمینه کاری خود بهترین ها را معرفی کنید. برای مثال بهترین زبان برنامه نویسی یا بهترین لپ تاپ های سال 2021 و .... .
جمع بندی
به طور کلی در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم محتوای سبز و غیر سبز آشنا کنیم، امیدواریم روش هایی که برای تولید محتوای سبز و ایده هایی که در این مقاله ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. اگر نیاز به تولید محتوای تخصصی داشتید با شماره های زیر تماس بگیرید.