راهنمای کامل سئو محلی و شیوه پیاده سازی آن
5 دقیقه
این روز ها برای سئو روش های مختلفی توسط گوگل ارائه شده است، یکی از شیوه های موجود، سئو محلی است که بیشتر برای کسب و کار هایی استفاده میشود که میخواهند مشتریانشان آن ها را از طریق جستجوی آنلاین و محدوده جغرافیایی بیابند. روش فوق، تاثیر زیادی برای مدیران سایت های مشهدی دارد که میتوانند سئو در مشهد را با ما تجربه کنند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با روش های موجود در این زمینه آشنا کنیم.
منظور از سئو محلی یا Local SEO چیست؟
سئو محلی بحثی شیرینی برای مدیران سایت هایی است که میخواهند در منطقه Local یا جغرافیایی خود نسبت به سایر رقبا مطرح تر شوند. با استفاده از تکنیک هایی که ما برای شما گرد آوردی کرده ایم میتوانید زمانی که کاربران اقدام به جستجو در گوگل می نمایند اگر وب سایتتان سئو محلی شده باشد؛ سایتتان جزء نتایج گوگل قرار گیرد.
طبق گزارش گوگل، اگر جستجو ها را عدد 100 در نظر بگیریم نتایج جستجوی معمولی 70 است و نتایج جستجوی محلی 30 است که تقریبا میشود گفت کاربرانی که به سایت های هدف منتقل شده اند از طریق سئو محلی می باشند. با در نظر گرفتن همین نکته مدیران سایت ها و کسب و کار ها میتوانند با اعلام کردن آدرس جغرافیایی رتبه خود را در میان جستجوهای محلی بهبود ببخشند.
مقاله مرتبط: Local Seo | فاکتورهای رتبه بندی سئو محلی
تکنیک های مهم در سئو محلی
شما به عنوان مدیر یک وبسایت باید بدانید برای اینکه بتوانید به سئو محلی دسترسی داشته باشید؛ باید راهکار ها و تکنیک هایی را رعایت کنید. رعایت همین نکات ساده باعث افزایش چشم گیر رتبه شما در نمایش نتایج موتور جستجوی گوگل میشود.
مواردی مانند:
- هنگام طراحی سایت حتما در نظر داشته باشید که آدرس شرکت را در قسمت تماس با ما یا About me درج کنید.
- برای بهتر شدن نتیجه سئو در مشهد باید آدرس خود در Google Map را ثبت نمایید.
- محتوای مخصوص به خود برای Local Seo تولید کنید.
- صفحه هایی طراحی کنید که خدمات به شهر ها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت را دارا باشند.
- پروفایل هایی که بر بستر شبکه های اجتماعی ایجاد میکنید حتما اطلاعات دقیق را در آن درج کنید.
- استفاده صحیح از تگ و نشانه گذاری اسکیما.
همه ی موارد بالا میتوانند شما را به Local SEO نزدیک تر کنند.
طریقه ی استفاده بهینه تر از Google map
شاید تا الان نمیدانستید که به جای پیدا کردن مسیر در گوگل مپ میتوانید آدرس و سایت خودتان را معرفی کنید. اشکالی ندارد ما به شما کمک میکنیم تا اطلاعات خودتان را در نقشه گوگل درج نمایید. برای اینکار اول عبارت گوگل مپ (Google Map) را جستجو کنید. مرحله ی بعد وارد شدن به لینک مربوطه است. سپس به جیمیل خود رفته و با انتخاب کردن گزینه add a missing place از Menu میتوانید اطلاعاتی همچون آدرس سایت، شماره موبایل یا شماره دفتر، اسم شرکت، تایم کاری روزانه را به طور صحیح وارد کنید.
ترفند بعدی که میخواهیم راجع به آن با شما صحبت کنیم Google My Business است ولی در ایران فعال نیست. اما براحتی میشود با این روش کسب و کارهایی همچون رستوران، غذای آماده یا فست فود، سوپر و هایپر مارکت، فروشگاه، مزون، مراکز تفریحی، مراکز خدماتی، آرایشگاه و... را در آن ثبت کرد.
برای استفاده از سئو محلی نکته ای که باید رعایت کنید، دقت کردن در لینک های داخلی و خارجی وبسایت است.
شیوه افزایش رتبه سایت در سئو محلی
تا اینجای کار شما فهمیدید که سئوی محلی چیست، ولی از روش استفاده کردن و موفق شدن در آن کاملا شگفت زده خواهید شد. در مرحله اول شما باید 3 عنوان مهم را در Local SEO در نظر بگیرید:
- فاصله ی نزدیک: آیا کسب و کار شما با فرد جستجو کننده فاصله ی نزدیکی دارد یا خیر؟
- مرتبط بودن: آیا محصول یا خدمت معرفی شده به فرد جستجو کننده مرتبط است یا خیر؟
- منحصر به فرد: آیا نظر کسانی که محصول و خدمت شما را استفاده کرده اند مثبت است یا خیر؟
نظرات را مدیریت کنید
برای اینکه گوگل بتواند به شما اعتماد کند و بداند آدرسی که شما معرفی میکنید مفید است. باید بررسی صادقانه داشته باشید هم برای اینکه کیفیت شما معلوم باشد و هم برای نشان دادن خدمات شما لازم است. وقتی که بررسی ها انجام شد کیفیت آنها مورد آزمایش قرار میگیرند.ضمنا صلاحیت سایت های بررسی کننده هم مهم است.
ابزارهای سئو محلی
اطلاعاتی که تا الان دریافت کرده اید؛ مربوط به بحث سئو محلی بود و اینکه چگونه میتوان خود را با آن به مشتریان هدف رساند. لازم است بدانید در کنار این اطلاعاتی که در اختیار دارید ابزارهایی هم هستند که میتوانند شما را سریع تر به هدف برسانند. بعضی از این ابزار ها عبارتند از:
- Whitespark Local Citation Finder با این ابزار شما میتوانید چکیده ای از نام، آدرس، شماره تلفن برای یک کسب و کار به آن استناد کنید.
- Screaming Frog این برنامه تحت دسکتاپ ارائه شده است. وظیفه این برنامه کرال کردن لینک، تصاویر، CSS، اسکریپت و اپ ها از نظر SEO است.
- Moz local این برنامه نسبت به سایر رقبا هزینه کمتری دارد (سالیانه 99$). یکی از قابلیت های نرم افزار این است که به کسب و کار شما در گوگل و فیسبوک اعتبار میبخشد.
جمع بندی
امروزه تمامی شرکت ها و کسب و کار ها به دنبال مطرح شدن و دیده شدن در بین مشتریان خود هستند اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که میخواهید بیشتر به چشم بیایید و شاهد رشد کسب و کار خود شوید میتوانید از این قابلیت استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر برای سئو سایت با ما تماس بگیرید.