آژانس بازاریابی محتوا چیست و کار های این آژانس بیشتر در چه زمینه ای است؟
5 دقیقه
آژانس های بازاریابی محتوا امروزه نسبت به اهداف و رویکرد های محتلف هر کسب و کار استراتژی متفاوت برای آن ها پیاده سازی می کند. این کار با هدف توسعه مشاغل صورت می گیرد. آژانس های تولید محتوا تاثیر مستقیم و زیادی روی جذب مشتری دارند. خدمات این شرکت ها در زمینه های مختلف صورت می پذیرد، مثلا با وبلاگ ها و اینفوگرافی ها و همچنین مشاوره برای این کسب و کار ها می تواند سودمند عمل نماید.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا همانطور که از نامش پیداست، وظیفه بازریابی برای محتوا را دارد. این شرکت ها همانند هر بازاریابی دیگری برای استراتژی خاص خود را دارند. این استراتژی بیشتر در زمینه تولید محتوا و انتشار آن صورت می پذیرد، تا از طریق بتوان هم سئو سایت را بالا برد و همچنین محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه داد..عواملی همچون موارد نوشتاری، گرافیک، فیلم و هر نوع موردی که بتوان آن را خواند، در زیر مجموعه تولید محتوا قرار می گیرند. این شرکت ها با اهدافی مانند: هدایت کردن ترافیک موجود در فضای اینترنت به سمت کسب و کار شما، کسب اعتماد مشتری، تبدیل مخاطب ها، جذب مشتری جدید در حیطه شغلی شما و استفاده مفید از مشتریان موجود می باشد. امروزه برای اینکه بتوانید هر محصول یا خدمتی را به مشتریان خود عرضه کنید، نیاز به بازاریابی دارید.
مقاله مرتبط: آژانس دیجیتال مارکتینگ | معرفی وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ و نحوه کار آنها
آژانس بازاریابی محتوا دقیقا در چه زمینه خدمت رسانی انجام می دهد؟
آژانس بازاریابی محتوا در حقیقت نماینده شما در امر تولید محتوا محسوب می شود، به این صورت که از طرف شما محتوا را تولید کرده و سپس بر روی ارائه بهتر خدمات و فروش بیشتر شما کمک رسانی انجام می دهد.
قطعا هر شخصی با هدفی مشخص کسب و کار خود را راه اندازی می نماید، اما برای رسیدن به آن هدف نیاز به انجام یک سری کارهای بخصوص است. این کار ها چیزی بیشتر از نوشتن چند پست وبلاگ و قرار دادن عکس در شبکه های اجتماعی نیاز دارد. بعضی از قسمت های بازاریابی بسیار فنی می باشد، اما نگران نباشید؛ زیرا هر کسب و کاری می تواند از این روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند.
شما با بازاریابی محتوا در واقع به مشتری اجازه می دهید، تا هر زمانی که دلش می خواهد به شما مراجعه کند. این اتفاق زمانی انجام می پذیرد، که مشتری به دنبال خدمت یا محصولی در فضای اینترنت می باشد. شما با این حرکت بجای اینکه او را با استفاده از رادیو و تلویزیون بمباران کنید، حق انتخاب می دهید. در این صورت است که اعتماد و جذب صورت می گیرد.
چرا باید از خدمات یک آژانس بازاریابی محتوا استفاده کرد؟
شاید شما برای کسب و کار خود، بخش بازاریابی نداشته باشید، معکوس این اتفاق هم ممکن است رخ بدهد. یعنی شما برای خود بازاریابی هم داشته باشید. اگر شما در این زمینه نیرو داشته باشید، پس قطعا با جوانب مثبت کار آشنا هستید. بازاریابی محتوا می تواند در این زمینه به نیروهای بازاریاب شما کمک ویژه ای برساند. یا مثلا در زمینه وقت بگذارد که نیرو های شما وقت انجام دادن آن ها را ندارند. همچنین با نیاز سنجی و تحلیل و بررسی می تواند، بدون نیاز به استخدام کارمندان اضافی توانایی بازاریابی شما را بهبود بخشیده و باعث تقویت آن شود.
آژانس های بازاریابی محتوا معمولا در جایی خارج از سازمان پشتیبانی می شود، پس در نتیجه لازم نیست تا برای نظارت روی آن ها وقت بگذارید. در این زمینه شما تنها باید روی محتوا تولید شده و دیدن نتایج با آزانس بازاریابی همکاری داشته باشید، تا بتوانید آن را بررسی کنید.
با همه این کار ها در مقایسه با زمانی و انرژی که برای استخدام و آموزش کارمند جدید صرف می کنید، بسیار ناچیز است. توجه داشته باشید که یک آژانس بازاریابی محتوا تمام تخصص های لازم در زمینه راه اندازی کمپین های بازاریابی را دارا می باشد، همچنین در این زمینه می تواند خدمت رسانی مناسبی برای شما داشته باشد.
مزیت هایی که یک آژانس بازاریابی محتوا می تواند برای شما داشته باشد؟
آژانس بازاریابی محتوا می تواند در زمینه های مختلف در حیطه کاری خود به شما خدمت رسانی انجام دهد. این خدمات می تواند در زمینه های زیر صورت پذیرد.
دسترسی به تمام نیازها در زمینه بازاریابی:
با این کار شما می توانید همه مهارت های لازم در زمینه بازاریابی را یکجا در دسترس داشته باشید. همچنین برای این زمینه نیازی نیست که چندین متخصص بازاریابی را باهم استخدام کنید و تنها کافیست با یک شرکت بازاریابی محتوا برای سئو سایت یا فروش محصولات یا ارائه خدمات قرار داد ببندید.
صرفه جویی در هزینه ها:
از طریق همکاری با آژانس ها بازاریابی محتوا می توانید، برخی از فعالیت های خود را کاهش داده و آن ها را به یک تیم متخصص در خارج از مجموعه بسپارید. با این کار در زمان و هزینه های خود صرفه جویی بسیاری انجام دادید.
بهره مندی از پشتیبانی مناسب:
همکاری با آژانس های بازاریابی محتوا به همین جا ختم نمی شود. آن ها متشکل شده از تیمی متخصص و مجرب می توانند استراتژی بازاریابی شما را به خوبی پیاده سازی نمایند، همچنین می توانند پشتیبانی مناسب برای تیم فروشتان باشند.
چشم انداز های تازه:
در بعضی اوقات ممکن است، ایده ها قدیمی تان دیگر جوابگوی کسب و کار شما نباشد. به همین دلیل نیاز است تا از ایده و چشم انداز های جدید برای خود ایجاد کنید. آژانس بازاریابی می تواند در هر زمینه ای فرصت ها را به شما معرفی کند، تا بتوانید از آنها بهترین استفاده ممکن را ببرید. این ایده می تواند در هر زمینه مثل: سئوسایت، فروش بهتر محصولات و ... باشد.
صرفه جویی در زمان خود:
همانطور که در این مقاله اشااره کردیم، شما به طور مستفیم لازم نیست روی آژانس بازاریابی نظارت داشته باشید. در این صورت صرفه جویی مفیدی در زمان خود انجام داده اید. تنها کافیست که با تیم بازاریابی تماس های منظم و کوتاه داشته باشید. از این طریق می توانید از روند پیشرفت استراتژی خود مطلع شوید.
جمع بندی
شاید با خواندن این مقاله هنوز هم برای شما دوگانگی استفاده کردن یا نکردن از خدمات آژانس بازاریابی محتوا وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که در این زمینه حداقل یک مرحله به صورت آزمایشی انجام دهید. برای مثال چند پست کوتاه وبلاگ تولید کنید و آنهارا در وبسایت خود بگذارید. همچنین اگر علاقه مند هستید می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی قرار دهید. این نتیجه را بعد از یک ماه، روی سئو سایت، بازدید کننده ها و ترافیک وبسایت خود بررسی کنید. ببینید در این زمینه ترافیکی وجود دارد یا خیر.