آژانس بازاریابی محتوا چیست و کار های این آژانس بیشتر در چه زمینه ای است؟
12 دقیقه
آژانسهای بازاریابی محتوا امروزه نسبت به اهداف و رویکردهای مختلف هر کسب و کار، استراتژیهای متفاوتی برای آنها پیادهسازی میکنند. این کار با هدف توسعه مشاغل صورت میگیرد. آژانسهای تولید محتوا تأثیر مستقیم و زیادی روی جذب مشتری دارند. خدمات این شرکتها در زمینههای مختلف صورت میپذیرد؛ مثلا با وبلاگها و اینفوگرافیها و همچنین مشاوره برای این کسب و کارها میتوانند سودمند عمل نمایند.
یکی از نکات مهم در این زمینه، استفاده از تکنیکهای سئو در مشهد است که میتواند به بهبود رتبه وبسایتها در نتایج جستجو کمک کند. با بهینهسازی محتوای تولید شده بر اساس اصول سئو در مشهد، کسب و کارها میتوانند مشتریان محلی بیشتری جذب کرده و به توسعه و رشد بیشتری دست یابند.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا همانطور که از نامش پیداست، وظیفه بازریابی برای محتوا را دارد. این شرکت ها همانند هر بازاریابی دیگری برای استراتژی خاص خود را دارند. این استراتژی بیشتر در زمینه تولید محتوا و انتشار آن صورت می پذیرد، تا از طریق بتوان هم سئو سایت را بالا برد و همچنین محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه داد..عواملی همچون موارد نوشتاری، گرافیک، فیلم و هر نوع موردی که بتوان آن را خواند، در زیر مجموعه تولید محتوا قرار می گیرند. این شرکت ها با اهدافی مانند: هدایت کردن ترافیک موجود در فضای اینترنت به سمت کسب و کار شما، کسب اعتماد مشتری، تبدیل مخاطب ها، جذب مشتری جدید در حیطه شغلی شما و استفاده مفید از مشتریان موجود می باشد. امروزه برای اینکه بتوانید هر محصول یا خدمتی را به مشتریان خود عرضه کنید، نیاز به بازاریابی دارید.
مقاله مرتبط: آژانس دیجیتال مارکتینگ | معرفی وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ و نحوه کار آنها
تولید و انتشار محتوای ارزشمند باعث میشود که برند شما به عنوان یک نام تجاری ارزش افرین شناخته شود و معنی ان این است که به مخاطب این احساس خوب را میدهد که برند شما فقط به دنبال فروش بیشتر نیست و به بهبود و افزایش کیفیت زندگی مخاطبان خود نیز فکر میکند.
چرا کسبوکارها به بازاریابی محتوایی نیاز دارند؟
-
بازاریابی محتوایی باعث ایجاد ارتباط و اعتماد مخاطبان به برند میشود
محتوای خوب باعث میشود مخاطبان با برند شما ارتباط موثر برقرار کرده و به آن اعتماد کنند. کاربران امروزی دیگر با تعدادی جمله فریب نمیخورند و شفافیت و حفظ ارزش آنها از سوی برندها از هر چیزی برایشان مهمتر است و بهترین راه ایجاد این خواسته مخاطبان ، تولید محتوای صحیح است.
-
بازاریابی محتوایی، دوستانِ مشتریان شمارا به طرفتان میکشد
وقتی شما هدف از برند خود را برای مشتری به گونه ای خاص که در ذهنش جای گیرد مثلا به صورت یک داستان لذت بخش بیان کنید، او نیز محتوایی که از ان لذت برده است را با دوستان خود به اشتراک میگذارد و دوستان اونیز با افراد دیگر، و به این ترتیب شما از طریق یک مخاطب جلوی چشمان هزاران نفر دیگر قرار میگیرید.
-
بازاریابی محتوایی میتواند به نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد
مزیت بزرگ Content Marketing این است که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را به راحتی در اختیارشان قرار میدهد و این کار را میتوان با کشف نیاز کاربران و طراحی پاسخ مناسب برای رفع این نیازها انجام داد.
چگونه به صورت صحیح بازاریابی محتوایی انجام دهیم؟
-
تعیین استراتژی در Content Marketing
برای تعیین استراتژی در بازاریابی درونگرا باید به این نکات توجه کنیم:
- برای مخاطبتان چه نوع محتوایی مناسب است .
- هدفتان از تولید محتوا چیست.
- برای ایجاد یک محتوای خوب ایده ای مناسب تعیین کنید مثلا اینکه ببینید مردم علاقه مند هستند درباره چه چیزی بیشتر بدانند شما هم در باره آن بنویسید یا اینکه میتوانید بخش پرسش و پاسخ وب سایت خود را بررسی کرده و یکی از سوالات پرتکرار را انتخاب کنید و درباره آن بنویسید.
- برای خود مشخص کنید در چه محدوده زمانی باید به هدفتان برسید.
مقاله مرتبط: بازاریابی درونگرا | تکنیک های جذب مشتری تا آنالیزعملکرد
-
تولید محتوا
محتوای خوب با گذر زمان ارزش و اعتبار خود را از دست نمیدهد و در هر زمان میتواند نیاز مخاطبان خودرا برآورده کند انتشار یک محتوای ماندگار این امکان را برای کسبوکار شما فراهم میکند که بر رقبای خود برتری داشته باشید زیرا محتوای ارزشمند باعث قوی شدن سئو سایت شما و قرار گرفتن در رتبه بالا میان نتایج جستجوی گوگل خواهد شد. هر چه رتبه سایت بالاتر، میزان ترافیک ورودی به سایت شما و بازدید کاربران از آن بیشتر خواهد بود.
- ترویج و انتشار در بازاریابی محتوایی
اگر محتوای خوبی تولید کردید وقت آن رسیده که مردم ان را ببینند، بخوانند و اگر محتوای ارزشمندی بود آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند . برای دیده شدن محتوای خود و انتشار آن باید وقت زیادی صرف کنید حتی بیشتر از زمانی که برای تولید آن اختصاص دادید. هیچ چیز نباید شما را از هدفی که در ابتدای مسیر تعیین کردید دور نماید بهترین کانال را برای انتشار مطالب خود پیدا کنید تا بتوانید زمان رسیدن به هدف خود را کاهش دهید.
چطور افراد را به اشتراکگذاری محتوای خود ترغیب کنید
Content marketing برای شبکه های اجتماعی مفهومی پیچیده دارد اما هدف اصلی شما باید همواره درگیر کردن مخاطب با محتوا باشد. هرچه شمار هواداران و کاربران شبکههای اجتماعی که با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند افزایش یابد، بازاریابی شبکههای اجتماعی هم بازدهی بالاتری خواهد داشت. مفهوم ساده تر اینکه هرچه بیشتر محتوای شما توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود در دیده شدن آن، تبلیغ کسب و کار شما و جذب مشتری موثر تر خواهد بود. عواملی مانند القا اجتماعی بودن محتوا ( یعنی اینکه کاربر ناخودآگاه حس کند، عضوی از گروهی است که شما برای آن مقاله تهیه کرده اید)، زمان انتشار مناسب، استفاده از عکس های خارق العاده و یونیک از عوامل ترغیب افراد برای اشتراک گذاری محتواست.
روش های کاربردی در تولید و بازاریابی محتوا
طبق تحقیقات ابزار Ahref در سال 2017، 90 درصد از صفحات ایندکس شده توسط خرنده های موتور جستجو گوگل، بازدیدی نزدیک به صفر را از سمت کاربران داشته اند. همچنین طبق تحقیقات این ابزار کاربردی و تاثیرگذار در سئو سایت ، 5 درصد از صفحات سایت هایی که ایندکس شده اند، کمتر از 10 بار بازدید در ماه را برخوردار بوده اند. ( سئو در مشهد )
قطعا شما هم با مراجعه به سرچ کنسول سایتتان گاهی شاهد این موضوع بوده اید که محتواهایتان نرخ کلیک و بازدید کمی داشته باشند که این خود گواه بر درستی تحقیقات Ahref به عنوان ابزار سئو است.
کاهش نرخ کلیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما یکی از موارد آن کسل کننده بودن و عدم وجود خلاقیت در محتواها است. در این مقاله ما به معرفی و ارائه راهکارهای مفید برای داشتن محتوایی مناسب و کاربر پسند یا به عبارتی به نقطه تلاقی بازاریابی محتوا و تجربه کاربری که با اسم تجربه محتوایی شناخته شده است؛ می پردازیم.
تجربه محتوا چیست؟
آقای رندی فریش در کتابی که در سال 2019 منتشر کرد از تجربه محتوا اینگونه یاد کرد:
" تجربه محتوا محیطی است که در آن ساختار و نحوه ارتباط گیری با مشتریان را طراحی و پیاده سازی می کنید."
برای به دست آوردن تجربه محتوایی اصولی و درست باید 3 فاکتور را رعایت کنید:
- ایجاد رویکردی استراتژیک برای طراحی محیطی که کاربران بتوانند به راحتی از محتواهای سایت استفاده نمایند.
- به گونه ای مقالات خود را بنویسید که مخاطبتان را تشویق به تعامل و ارتباط کنید.
- مقالاتتان را به زبانی راحت و آسان بنویسید تا مخاطبان در هر سطحی بتوانند با متن شما ارتباط یرقرار نمایند.
نحوه ایجاد محتوایی مناسب برای سایت
برای محتوایی مناسب که بتوان به وسیله آن بازدید بیشتری را از کاربران سایت به دست اورد راه هایی وجود دارد مانند:
روش هرم در تولید محتوا
روش هرم در تولید محتوا مانند مقالاتی است که در روزنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد که این نحوه مقاله نویسی باعث ایجاد تمرکز و توجه می شود.
فریلنسرها
برای تولید محتوا جذاب و کاربر پسند می توانید از افراد حرفه ای و متخصص در این حوزه کمک بگیرید. کسانی هستند که به صورت فریلنسری در این حوزه فعالیت می کنند همچنین می توانید از شرکت های متخصص و حرفه ای نیز برای مقالات سایتتان کمک بگیرید. در همین راستا شرکت رایا پارس برای ارتقا جایگاه وی سایت ها در گوگل می تواند به کمک تیم حرفه ای و با تجربه تولید محتوا خود، مقالات یونیک و باکیفیت برای انواع کسب و کارها تولید نماید.
نگارش مقدمه
مقدمه مهم ترین بخش در محتوا شما است. کاربران بعد از خواندن این قسمت درباره ادامه دادن مطلب و یا منصرف شدن از آن تصمیم می گیرند. پس باید این بخش را جذاب و خلاقانه بنویسید تا مخاطبان برای ادامه مطلب جذب شوند.
تولید محتوا یونیک
موضوعی که بسیار حائز اهمیت و مهم است؛ یونیک بودن مطالب سایت است.
الگوریتم پاندا وظیفه بررسی محتواهای وب سایت را به عهده دارد و در صورتی که از مطلب کپی و تکراری استفاده کنید از نگاه تیزبین پاندای گوگل پنهان نخواهد ماند و سایت شما دچار جریمه می شود.
مقاله مرتبط: الگوریتم پاندا چیست؟ بررسی عملکرد الگوریتم پاندا و اثر آن در سئو سایت
اما حتی اگر گوگل نیز متوجه این موضوع نشود؛ زمانی که کاربر شما وارد سایت شده و با محتوایی که در دیگر سایت ها دیده است رو به رو شود، سایت شما را ترک می کند که این موضوع باعث آسیب رسیدن به برندینگ شما و افرایش بانس ریت سایت می گردد.
برای این منظور می توانید به کمک مقاله راه های تولید محتوا یونیک روش های کاربردی و موثر در این زمینه را مطالعه کنید.
همچنین، شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی، ابزار تشخیص محتوا کپی را ارائه کرده است که می توانید به صورت رایگان از این ابزار استفاده نمایید.
اما یکی از راه های آسان و سریع تولید محتوا یونیک، استفاده از ابزار ماشین بازنویسی محتوا است که به کمک آن در چند ثانیه می توانید محتوایی یونیک را به دست آورید.
جمع بندی
در این مقاله سعی کرده ایم راه های تولید مقالات یونیک و بازاریابی محتوا مبتنی بر تجربه محتوا را به صورت خلاصه معرفی نماییم. با پیاده سازی این روش ها می توانید با سئو سایت ، وب سایت خود را در گوگل ارتقا داده و باعث جذب کاربران بیشتری به تجارتتان شوید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با شماره زیر تماس گرفته تا از مشاوره رایگان تیم سئو رایا پارس بهره مند شوید.آژانس بازاریابی محتوا دقیقا در چه زمینه خدمت رسانی انجام می دهد؟
آژانس بازاریابی محتوا در حقیقت نماینده شما در امر تولید محتوا محسوب می شود، به این صورت که از طرف شما محتوا را تولید کرده و سپس بر روی ارائه بهتر خدمات و فروش بیشتر شما کمک رسانی انجام می دهد.
قطعا هر شخصی با هدفی مشخص کسب و کار خود را راه اندازی می نماید، اما برای رسیدن به آن هدف نیاز به انجام یک سری کارهای بخصوص است. این کار ها چیزی بیشتر از نوشتن چند پست وبلاگ و قرار دادن عکس در شبکه های اجتماعی نیاز دارد. بعضی از قسمت های بازاریابی بسیار فنی می باشد، اما نگران نباشید؛ زیرا هر کسب و کاری می تواند از این روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند.
شما با بازاریابی محتوا در واقع به مشتری اجازه می دهید، تا هر زمانی که دلش می خواهد به شما مراجعه کند. این اتفاق زمانی انجام می پذیرد، که مشتری به دنبال خدمت یا محصولی در فضای اینترنت می باشد. شما با این حرکت بجای اینکه او را با استفاده از رادیو و تلویزیون بمباران کنید، حق انتخاب می دهید. در این صورت است که اعتماد و جذب صورت می گیرد.
چرا باید از خدمات یک آژانس بازاریابی محتوا استفاده کرد؟
شاید شما برای کسب و کار خود، بخش بازاریابی نداشته باشید، معکوس این اتفاق هم ممکن است رخ بدهد. یعنی شما برای خود بازاریابی هم داشته باشید. اگر شما در این زمینه نیرو داشته باشید، پس قطعا با جوانب مثبت کار آشنا هستید. بازاریابی محتوا می تواند در این زمینه به نیروهای بازاریاب شما کمک ویژه ای برساند. یا مثلا در زمینه وقت بگذارد که نیرو های شما وقت انجام دادن آن ها را ندارند. همچنین با نیاز سنجی و تحلیل و بررسی می تواند، بدون نیاز به استخدام کارمندان اضافی توانایی بازاریابی شما را بهبود بخشیده و باعث تقویت آن شود.
آژانس های بازاریابی محتوا معمولا در جایی خارج از سازمان پشتیبانی می شود، پس در نتیجه لازم نیست تا برای نظارت روی آن ها وقت بگذارید. در این زمینه شما تنها باید روی محتوا تولید شده و دیدن نتایج با آزانس بازاریابی همکاری داشته باشید، تا بتوانید آن را بررسی کنید.
با همه این کار ها در مقایسه با زمانی و انرژی که برای استخدام و آموزش کارمند جدید صرف می کنید، بسیار ناچیز است. توجه داشته باشید که یک آژانس بازاریابی محتوا تمام تخصص های لازم در زمینه راه اندازی کمپین های بازاریابی را دارا می باشد، همچنین در این زمینه می تواند خدمت رسانی مناسبی برای شما داشته باشد.
مزیت هایی که یک آژانس بازاریابی محتوا می تواند برای شما داشته باشد؟
آژانس بازاریابی محتوا می تواند در زمینه های مختلف در حیطه کاری خود به شما خدمت رسانی انجام دهد. این خدمات می تواند در زمینه های زیر صورت پذیرد.
دسترسی به تمام نیازها در زمینه بازاریابی:
با این کار شما می توانید همه مهارت های لازم در زمینه بازاریابی را یکجا در دسترس داشته باشید. همچنین برای این زمینه نیازی نیست که چندین متخصص بازاریابی را باهم استخدام کنید و تنها کافیست با یک شرکت بازاریابی محتوا برای سئو سایت یا فروش محصولات یا ارائه خدمات قرار داد ببندید.
صرفه جویی در هزینه ها:
از طریق همکاری با آژانس ها بازاریابی محتوا می توانید، برخی از فعالیت های خود را کاهش داده و آن ها را به یک تیم متخصص در خارج از مجموعه بسپارید. با این کار در زمان و هزینه های خود صرفه جویی بسیاری انجام دادید.
بهره مندی از پشتیبانی مناسب:
همکاری با آژانس های بازاریابی محتوا به همین جا ختم نمی شود. آن ها متشکل شده از تیمی متخصص و مجرب می توانند استراتژی بازاریابی شما را به خوبی پیاده سازی نمایند، همچنین می توانند پشتیبانی مناسب برای تیم فروشتان باشند.
چشم انداز های تازه:
در بعضی اوقات ممکن است، ایده ها قدیمی تان دیگر جوابگوی کسب و کار شما نباشد. به همین دلیل نیاز است تا از ایده و چشم انداز های جدید برای خود ایجاد کنید. آژانس بازاریابی می تواند در هر زمینه ای فرصت ها را به شما معرفی کند، تا بتوانید از آنها بهترین استفاده ممکن را ببرید. این ایده می تواند در هر زمینه مثل: سئوسایت، فروش بهتر محصولات و ... باشد.
صرفه جویی در زمان خود:
همانطور که در این مقاله اشااره کردیم، شما به طور مستفیم لازم نیست روی آژانس بازاریابی نظارت داشته باشید. در این صورت صرفه جویی مفیدی در زمان خود انجام داده اید. تنها کافیست که با تیم بازاریابی تماس های منظم و کوتاه داشته باشید. از این طریق می توانید از روند پیشرفت استراتژی خود مطلع شوید.
جمع بندی
شاید با خواندن این مقاله هنوز هم برای شما دوگانگی استفاده کردن یا نکردن از خدمات آژانس بازاریابی محتوا وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که در این زمینه حداقل یک مرحله به صورت آزمایشی انجام دهید. برای مثال چند پست کوتاه وبلاگ تولید کنید و آنهارا در وبسایت خود بگذارید. همچنین اگر علاقه مند هستید می توانید آن ها را در شبکه های اجتماعی قرار دهید. این نتیجه را بعد از یک ماه، روی سئو سایت، بازدید کننده ها و ترافیک وبسایت خود بررسی کنید. ببینید در این زمینه ترافیکی وجود دارد یا خیر.
برای کسب نتایج بهتر و بهینهتر، شرکت در دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند به شما کمک کند تا با استفاده از تکنیکهای نوین و موثر، استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود ببخشید و به نتایج مطلوبتری دست یابید.