مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل در رونق کسب و کار
6 دقیقه
پس از فراگیر شدن اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی، آمارها در سال 2016 عدد قابل توجهی از رشد و توسعه طراحی اپلیکیشن های برندینگ نشان داد. به طور میانگین در همان سال 2016 تقریبا 11 اپلیکیشن موبایل توسط هر برند طراحی شد که این رقم نشان دهنده رشد 126 درصدی است.
رصد کردن این آمار و ارقام موجب شده تا شرکت ها و برندهایی که تلاش می کنند جدیدترین خدمات را به مخاطبانشان عرضه کنند به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل برای برند خود باشند و از این طریق با مشتریانشان ارتباط نزدیک تری برقرار کنند.
اما اینکه اپلیکیشن موبایل چه تاثیری در رشد کسب و کار دارد؟ استفاده از آن و ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ چگونه می تواند در فروش شما تحول ایجاد کند و به طور کلی مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل در رونق کسب و کار، مباحثی هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.
یک مقایسه جالب بین وب سایت و اپلیکیشن
نتایج حاصل از تحقیقات متعددی که بر روی کاربران و رفتار آنها در اینترنت انجام شد، بدین گونه است:
تقریبا اکثر کاربران بر این باورند که استفاده از اپلیکیشن برای آنها راحت تر، جذاب تر و کاربردی تر است. در صورتی که کاربران از اپلیکیشن اطلاعات کامل و مفیدی دریافت کنند برای مدت طولانی می توانند آن را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود نگه دارند اما کمتر کاربری اعلام کرد، که صفحه ی خاصی از یک وب سایت را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود نگه داشته است. در واقع به طور خلاصه و کوتاه در یک جمله می توان گفت که وب سایت تمرکز اصلی خود را روی تولید و انتشار محتوا گذاشته و اپلیکیشن موبایل روی خدمات و اطلاع رسانی متمرکز شده است.
مقاله مرتبط: وب اپلیکیشن (Web Application (PWA چیست؟
با نگاهی به مقایسه انجام شده در می یابیم که امروزه علاوه بر طراحی سایت برای کسب و کار طراحی اپلیکیشن موبایل نیز خالی از لطف نبوده و حائز اهمیت است. در بخش بعدی با مزایای طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار آشنا خواهید شد.
مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل در کسب و کار
-
معرفی حرفه ای برند
یکی از تکنیک های فروش خوب این است که نام برند شما تبدیل به نامی آشنا برای مشتریان باشد و آنها این نام را به خاطر بسپارند. اولین قدم در جذب مشتری و مهم ترین استراتژی تبلیغات در فاز اول، معرفی حرفه ای برند است. اپلیکیشن موبایل یکی از حرفه ای ترین و تخصصی ترین روش های آگاه سازی برند است. با استفاده از اپلیکیشن شما می توانید ویترین فروشگاه خود را به راحتی در تلفن همراه مشتری خود به اشتراک گذاشته و او را با تک تک محصولات خود و ویژگی های آنها آشنا سازید. نکته جالب توجه این است که وقتی مشتری به طور مداوم لوگوی شما را روی صفحه موبایل خود ببیند، نام برند شما در خاطر او ثبت خواهد شد.
-
بازاریابی مستقیم و حرفه ای
اپلیکیشن ها امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می دهند، به طور مثال کاربر شما می تواند جدیدترین طرح های تخفیفاتی شما را در نوار اعلان تلفن همراه خود ببیند و همین نوتیفیکیشن موجب شود تا او وارد صفحه اپ شود و از جزئیات تخفیف با خبر شده و اقدام به خرید نماید اپلیکیشن این امکان را می دهد که هر مشتری بازاریاب برند شما شده و کارانه خود را به صورت اعتبار دریافت نماید و این یکی از بهترین شیوه های بازاریابی است.
-
برقرای ارتباط نزدیک با مشتری
محصولات جدید رسید، 20 درصد تخفیف ویژه برای سه روز، مشتری گرامی تولدتان مبارک، به دو نفر نیروی کاری با تجربه نیازمندیم و ... . اینها چند نمونه از پیام هایی است که شما با استفاده از اپلیکیشن می توانید برای تعداد بسیاری از کاربران خود ارسال کنید و ارتباط تان را با آنها نزدیک تر کنید. صرف نظر از اینکه چه محصول یا خدماتی عرضه میکنید، مشتریانتان باید راهی برای ارتباط با شما داشته باشند. این ارتباط نزدیک موبایلی یکی از بهترین و تاثیر گذارترین شیوه های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.
-
دسته بندی مشتریان و قدردانی ویژه از طلائی ها
به وسیله اپلیکیشن موبایل میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید. این دسته بندی می تواند بر اساس سواق خرید، جنسیت، سن و سال آنها و ... صورت پذیرد. با استفاده از این ویژگی ارزشمند می توانید تبلیغات خود را هدفمند کنید. از مشتریان طلائی خود که بیشترین خرید را از شما داشته اند قدردانی کنید و آنالیز خوبی از محصولات خود، میزان فروش و رفتار مشتریان تان بدست آورید.
-
پیشی گرفتن از رقبا
قطعا مشتریان روی کسب و کار هایی که هزینه طراحی اپلیکیشن را پرداخت کرده اند، حساب دیگری باز می کنند. به هر حال نگاه آنها این گونه است که کسب و کاری که برای تبلیغات و برندینگ خود هزینه کرده است آینده روشنی خواهد داشت. با توجه به اینکه تعداد کسب و کارهایی که در حال حاضر دارای اپ موبایل هستند زیاد نیست، داشتن اپلیکیشن برای کسب و کار شما مزیت بزرگی به حساب می آید.
-
ایجاد باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتری
یکی از بهترین مزیت های داشتن اپلیکیشن موبایل این است که می توانید باشگاه مشتریان خود را بسازید و از طریق آن بانک اطلاعات کاملی از مشتریان خود در اختیار داشته باشید. با استفاده از شماره همراه مشتریان، تبلیغات پیامکی داشته باشید. با استفاده از ایمیل آنها، تبلیغات ایمیلی داشته باشید و در هر لحظه ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. می توانید هدیه ویژه تولد به مشتریان خود بدهید و اعتماد آنها را نسبت به برند خود کسب نمایید. می توانید تخفیف ویژه خود را فقط برای مشتریان طلایی خود اعمال کرده و هزاران ایده تبلیغاتی جالب دیگر داشته باشید. می توانید فروش اینترنتی داشته باشید و به مشتریان خود امکان داشتن یک خرید آسان و راحت را هدیه کنید.
-
با اپلیکیشن چند برابر بیشتر دیده خواهید شد
در مقالات قبلی به آمار جهانی استفاده مردم از گوشی های هوشمند اشاره کردیم و گفتیم که ایرانی ها از متوسط جهانی هم بیشتر از موبایل استفاده می کنند. این آمار برای شیوه های نوین بازاریابی دیجیتال خیره کننده است. طراحی اپلیکیشن موبایل این امکان را می دهد تا تبلبغات شما نیز در مقابل چشم تعداد کثیر کاربران مویایل به نمایش گذاشته شود و به زبانی ساده شما چند برابر بیشتر دیده شوید.
با نگاهی به مطالب ارائه شده در این مقاله مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل در رونق کسب و کار به وضوح دیده می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که طراحی سایت و بهینه سازی موتور های جستجو کماکان جایگاه ویژه ای در دیجیتال مارکتینگ دارند و ما با ارائه این مقاله سعی کردیم طراحی اپلیکیشن موبایل را به عنوان ابزاری تکمیل کننده معرفی نماییم.