الگوریتم exact mach domain یا EMD چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟
3 دقیقه
در اواخر سال 2012 گوگل الگوریتم جدیدی در لیست الگوریتم های گوگل به نام Exact Match Domain معرفی کرد. این الگوریتم بر خلاف الگوریتم پاندا و پنگوئن که به محتوا حساس بودند، برای بهبود سئو سایت معرفی شد.
مقاله مرتبط: آشنایی با الگوریتم گوگل پنگوئن
مقاله مرتبط: آشنایی با الگوریتم گوگل پاندا
قبل از معرفی الگوریتم EMD بیشتر سایت های ضعیف برای بهبود سئو، دامنه سایت را با کلمه ای که می خواستند در سرچ های گوگل رتبه بهتری داشته باشد یکسان انتخاب می کردند.
به عنوان مثال اگر نام دامنه سایت شما طراحی سایت بود و می خواستید این کلمه را سئو کنید از یک Exact Match Domain استفاده کرده بودید. شاید این کار قبل از معرفی الگوریتم EMD کاربرد داشت ولی در ادامه به شما می گوییم در حال حاضر چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد.
مشکلاتی که تطبیق دامنه با کوئری دارد؟
اگر دامنه سایت دقیقا مطابق یک کوئری باشد و اصول اولیه سئو سایت در آن سایت رعایت نشده باشد گوگل این سایت را به عنوان سایت اسپم معرفی می کند. وب سایت های معتبر معمولا نام تجاری خود را به عنوان دامنه انتخاب می کنند و در بعضی مواقع امکان دارد کلمه کلیدی را در کنار نام برند قرار دهند. به عنوان مثال خیلی از شرکت هایی که در زمینه سئو سایت فعایت می کنند کلمه seo را در دامنه خود قرار می دهند.
انواع دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain
چهار فاکتور مهم برای ارزیابی دامنه تطبیق وجود دارد که درزیر هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم.
- دامنه هایی که دارای سطح بالایی هستند و دارای پسوندهای net, com و org می باشند.
- استفاده از کلمات کلیدی موجود در دامنه
- استفاده از خط فاصله
- وجود حروف اضافه، صفت یا قید . اگر این کلمات در دامنه وجود دشته باشد به آن دامنه تطبیق نسبی می گویند.
سایت هایی که دامنه های سطح بالا دارند بیش از سه کلمه کلیدی نمی توانند در دامنه خود قرار دهند.
بهتر است از خط فاصله در عنوان دامنه استفاده نشود و در صورت نیاز فقط یک بار استفاده شود.
اگر دامنه ای فاکتور هایی که در بالا مطرح شد را رعایت نکند و توسط گوگل شناسایی شود و دارای سئو ضعیف و همچنین محتوای بی کیفیت باشد به سرعت اسپم می شود.
گوگل چه راه کاری برای دامنه تطبیق دارد؟
از سال 2012 به بعد با معرفی الگوریتم EMD میزان دامنه های Exact Match بسیار کم شده است. کسانی که از این دامنه ها استفاده می کنند دارای سایت های بسیار خوب و اصولی هستند. البته این الگوریتم هنوز به طور کاملا فعال کار نمی کند و تنها بر روی 0.6 درصد از کلمات کلیدی انگلیسی تاثیر می گذارد.
گوگل در توئیتی اعلام کرد : اگر سایتی با دامنه تطبیق مشاهده کردید که دارای کیفیت پایین محتوایی بود لطفا به ما اطلاع دهید.
وجود دامنه تطبیق دقیق به خودی خود مشکلی ندارد. در صورتی مشکل به وجود می آید که سایت ها روش اسپمینگ پیش گیرند.
اگر وب سایت شما دارای کیفیت پایین است و همچنین از دامنه تطبیق استفاده کرده اید مطمئنا سئو سایت شما در خطر است و با مشکل سئو کلاه سفید و سیاه رو به رو می شوید.
اگر شما دارای وب سایت معتبر هستید و از محتوای با کیفیت استفاده می کنید و تمام فعالیت های که بر روی سایت و سئو انجام داده اید درست و اصولی است، در صورتی که از یک دامنه تطبیق استفاده کرده اید نباید نگران مجازات از طرف گوگل باشید.
مقاله مرتبط: آشنایی با تاریخچه الگوریتم های گوگل
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس