معیار موفقیت: آنچه شما باید در مورد محتوا ویروسی بدانید
5 دقیقه
هنگامی که در صدد تولید محتوا بر می آیید نکات زیادی را رعایت میکنید برای مثال شما محتوایی تولید کردید که فکر می کنید توسط این محتوا به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهید کرد و محتوا شما یک محتوا ویروسی خواهد بود ، اما بعد از مدتی میبینید که به هدف خود نرسیده اید.
شما محتوا را برای هر سه جنبه از لحاظ خبرساز بودن ،داده محور بودن، کنترل عواطف و حتی کمی بحث برانگیز بودن بررسی کرده اید ، اما محتوا شما نتوانسته است یک محتوا ویروسی شود.
خوب دلیل این اتفاق چیست؟
چه کاری باید انجام دهیم؟
در اینجا ممکن است از خود بپرسید که آیا محتوای من محتوای با کیفیت و برطرف کننده نیاز مخاطبان من نبوده است یا باید در جهت معرفی محتوا خود اقدام به ساخت بک لینک کنم؟
در این مطلب سعی داریم در مورد نحوه ی نوشتن یک محتوا ویروسی و انتظاراتی که باید از مخاطبان خودتان در هنگام عرضه یک محتوا بر آورده کنید صحبت کنیم.
در این مطلب میخواهیم تاکتیک هایی را به شما نشان دهیم که به شما در ایجاد محتوای ویروسی کمک می کند که حداقل روزانه 250000 بازدید کننده را به سمت سایت شما سوق دهد ، که در واقع تولید همین دسته از محتوا میتواند شما را در موتور جستجو موفق کند و به اهداف بازاریابی دیجیتال شما کمک زیادی کند.
ما اغلب در مورد پست های وبلاگ و مطالب عالی که ویروسی شده اند می شنویم یا می خوانیم که چگونه نویسندگان این کار را انجام داده اند.
خوب نمیتوان دلیل این کار را خوش شانسی یا یک استعداد درخشان نهفته در نویسنده قلمداد کرد. تنها با رعایت کردن یک سری نکات ویژگی میتوان به هدف خود دست پیدا کرد.
اگر یک وبلاگ نویس یا یک سازنده محتوا برای شبکه های اجتماعی یا بازاریابی محتوا هستید ، بیایید با هم یک سری از نکات مهم را مرور کنیم.
آشنایی با ایجاد محتوای ویروسی
کلمه "ویروسی" به معنای تولید محتوای فوق العاده ای است که قرار است در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و پخش شود –درست مانند یک مانند ویروس.
در این صورت باید استراتژی محتوای خود را با دقت تدوین کنید و با توجه به جزئیات آن را اجرا کنید. تا حد زیادی ، کیفیت کارهایی که انجام می دهید تعیین می کند که محتوای شما تا چه اندازه به اشتراک گذاشته می شود.
بسیاری از بازاریابان آرزو می کنند که محتوای آن ها در شبکه های اجتماعی ویروسی شود
ایجاد محتوای ویروسی با کیفیت بالا ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. زیرا کار بسیار دشواری است ، به خصوص وقتی که تولید محتوا در حوزه ی خود را تازه شروع کرده اید. به عنوان مثال ، اگر در حال ایجاد محتوای تصویری یا محتوای ویدیویی هستید ، باید در تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید و مهارت های ویرایش ویدیوی خود را نیز به خوبی داشته باشید.
بنابراین ، شما باید یاد بگیرید که چه نوع محتواهایی امکان ویروسی شدن را دارند. عوامل زیادی باید با هم جمع شوند ، اما یکی از بزرگترین چالش ها برای بسیاری از بازاریابان محتوا ، نیاز به تغییر ذهنیت به سمت محتوای ارزشمند است.
با نگاهی به آناتومی محتوا ویروسی ، باید در نظر داشته باشید که خود محتوا باید ارزش اشتراک گذاری داشته باشد. در واقع محتوا شما باید بتواند یک مشکل خاص را حل کند ، زندگی خواننده شما را ارتقا دهد. اگر این کار را انجام ندهد ، هیچ کس آن را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک نمی گذارد.
در سال 350 ، ارسطو اثری را طراحی کرد تا کشف کند چه چیزی باعث ایجاد محتوای عالی می شودو به ویژه در هنگام سخنرانی چه عواملی میتواند موجب متقاعد کردن افراد و به یاد ماندن کلام در ذهن آن ها بشود. او می خواست بداند چه چیزی باعث شده است که مردم بخواهند ایده یا پیام را به دیگران منتقل کنند و نوعی واکنش زنجیره ای ایجاد کنند. امروز ، این ایده و الگو می تواند معادل کلیک و یا به اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی باشد.
وی سه اصل اصلی را مشخص کرد:
- داشتن جذابیت اخلاقی
- جذابیت به احساساسی
- جذابیت منطقی
از زمان به وجود آمدن اینترنت ، به نظر می رسد برخی افراد و شرکت ها بر علم ویروسی بودن محتوا تسلط دارند. آن ها بخشی از محتوای عالی را ایجاد می کنند و طی یک سال ، صدها هزار نفر در شبکه های اجتماعی خود آن را منتشر میکنند.
طی تحقیقات به عمل آمده بر روی محتواهای ویروسی تولید شده توسط روزنامه ها و سایت های مطرح جهان مواردی که در بالا ذکر کردیم میتوانند عامل اصلی ویروسی شدن یک محتوا شوند
البته هیچ مطالعه تحقیقاتی 100٪ دقیق نیست. و ، همبستگی علیت نیست. با این حال ، این ویژگی ها می توانند به شما کمک کنند تا هنگام ایجاد مطالب عالی ، چه این یک لیست لیست ، اخبار یا هر نوع محتوای تصویری ، به دنبال چه هدفی باشید.
برانگیختن احساسات: میتوان به طور قاطع گفت که محتوایی که یک جنبه از احساسات افراد را برانگیخته میکند میتواند ویروسی شود ، این احساسات شامل هیبت ، تعجب ، اضطراب ، غم و اندوه است. اینجاست که تولید محتوای ویدیو یا محتوای تصویری بسیار میتواند مفید باشد.
پیام مثبت: در حالی که ممکن است به دلایل زیادی محتوای عالی به اشتراک گذاشته شود ، تحریک احساسات مثبت و پرهیز از بیان احساسات منفی میتواند یکی از عوامل همه پسند بودن محتوا شما باشد.
مفید بودن و کاربردی بودن محتوا: پس از تحقیقات به دست آمده یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در پخش یک محتوا کاربردی بودن آن در عمل میباشد اینکه آیا توانسته است مشکلات فنی و یا عملی متخصصان حوزه شما را بر آورده کند یا خیر.
نتیجه گیری
همه ما قدرت عوامل تاثیر گذار برمحتوای ویروسی را خصوصاً هنگام جذب مشتری بالقوه می دانیم.
اما اینکه در نهایت بتوانیم به هدف خود برسیم کار دشواری است. البته ، اگر استراتژی بازاریابی معنی دار داشته باشید ، می توانید بدون مراجعه به سایت های خود ، به آن نوع ترافیک دسترسی پیدا کنید.