هرگز از این 3 متا تگ مهم غافل نشوید!
4 دقیقه
متا تگ ها پایه و اساس سئو هستند. بدون برچسب های متا، نمی توانید بازدیدکنندگان ارگانیک مطلوبی داشته باشید. تولید متا تگ زمان زیادی نمی برد، اما در سئو سایت و جذب ورودی کاربران بسیار تاثیرگذار است.
تایتل و دیسکریپشن، تقریبا تمام ورودی را تشکیل می دهند. اگر این دو تگ وجود نداشتند، تنها چیزی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشاهده می کردید فقط آدرس اینترنتی سایت ها بود. در این مقاله، قصد داریم این متا تگ ها و کاربرد آنها را در سئو و موتور جستجو گوگل بررسی نماییم. ( سئو در مشهد )
تاثیر متا تگ در افزایش نرخ بازدید سایت
متا تگ ها حکم ویترین صفحات سایت شما را دارند از همین رو کاربران بر اساس متا های وب سایتتان شما را قضاوت و انتخاب می نماید. هرچه تایتل و دیسکریپشن سایتتان جذاب و منحصر به فرد باشد نرخ کلیک و بازدیدکنندگان بیشتری را نیز جذب می نمایید.
تگ ها عنصری اساسی هستند که تعیین می کنند پست های رسانه های اجتماعی شما چگونه است. وقتی سایر وبلاگ نویسان، یوتیوبرها و دیگر افراد حوزه محتوا، پست شما را به اشتراک می گذارند، تگ ها کار را آسان می کنند. به متا تگ ها به عنوان بسته بندی محصول خود نگاه کنید؛ اگر بسته بندی شما جذاب نباشد، هیچکس محصول شما را خریداری نخواهد کرد.
تگ های مهم صفحات سایت
تگ های مختلف HTML بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در یک صفحه وب استفاده شوند؛ اما مهم ترین آنها عبارت اند از:
تگ تایتل
کاربرد تگ تایتل در سئو سایت بسیار زیاد است. از ژوئیه 2017، محدودیت برای نوشتن تایتل در نتایج جستجوی گوگل، برای موبایل تا 78 کاراکتر و برای کامپیوترهای شخصی تا 70 کاراکتر است. این موضوع لزوماً به این معنی نیست که شما باید از همه آن کاراکترها استفاده کنید. همچنین حتما اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی شما در تایتل وجود داشته باشد، در غیر این صورت مقالات شما در رتبه بندی گوگل جایگاه بسیار پایینی دریافت خواهند کرد.
مقاله مرتبط: تگ تایتل یا برچسب عنوان چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟
تگ دیسکریپشن
متا دیسکریپشن به شما این امکان را می دهد تا یک نمای کلی از محتوای صفحه ارائه دهید. این نوع از تگ ها به 160 کاراکتر محدود می شوند و به طور مستقیم به الگوریتم های جستجوی گوگل وابسته نیستند. دلیل نیاز به تگ های دیسکریپشن، بهبود تجربه کاربر است. دیسکریپشن، باعث افزایش بازدید از سایت شما می شود.
بدون یک دیسکریپشن، گوگل به طور خودکار هر جمله ای که به نظر می رسد محتوا را به بهترین وجه در بر می گیرد را به عنوان دیسکریپشن پیش فرض قرار می دهد؛ البته این موضوع لزوما چیز بدی نیست. با این وجود، افزودن اطلاعات اضافی برای در دسترس بودن محتوای شما هیچ ضرری ندارد.
مقاله مرتبط: متا دیسکریپشن چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
تگ robot.txt
تگ های robot.txt برای خزنده های گوگل بسیار با اهمیت هستند. زیرا به کمک این تگ ها به گوگل اعلام می کنید که محتواهای شما را ایندکس کنند.
همچنین این تگ می تواند برای لینک هایی استفاده شود که نمی خواهید آنها را گوگل بررسی نماید. برای مثال، در بخش کامنت های مقالات، بازدیدکنندگان می توانند هرگونه لینکی را قرار دهند و شما با قرار دادن یک تگ نوفالو، به ربات ها اعلام می کنید که این لینک ها مورد تایید شما نمی باشند و سایت شما امن می ماند.
نحوه ایجاد متا تگ
برای ساخت متا تگ های وب سایتتان راه های متعددی وجود دارد اما سریع ترین و راحت ترین روش استفاده از ابزار سئو است. ابزار ساخت متا تگ راهی آسان برای ساخت تگ های بهینه شده است.
جمع بندی
متا تگ ها بخشی اساسی از HTML هستند و در اوایل ورود اینترنت، آنها سیگنالی برای موتورهای جستجو بودند تا بفهمند محتوای یک صفحه چیست. البته بدیهی است که اینترنت از آن زمان به طور چشمگیری تکامل یافته است. موتورهای جستجو همواره برای ارائه بهترین نتایج در تلاش هستند تا مناسب ترین محتواها را از یک وب سایت نمایش دهند. بنابراین اهمیت متا تگ ها روز به روز کمتر می شود. با این حال، برخی از این تگ ها مانند تایتل و دیسکریپشن همواره در سئو سایت تاثیرگذار هستند. در نهایت نیز پیشنهاد می کنیم اگر نیاز به بررسی تگ های وب سایتتان دارید از ابزار آنالیز متا تگ استفاده نمایید تا نقاط ضعف تگ های سایتتان را بیابید.