برندینگ | معرفی روش های موفقیت در برند سازی
10 دقیقه
در دنیای رقابتی بازرایابی آنلاین، همه دنبال سهم خود از این بازار هستند و در این رقابت، مشاغلی پیروز میشوند که بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند تا از بقیه متمایز شوند. یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف، ایجاد یک نام تجاری منحصر به فرد برای شرکت شما است. صدایی که برای مشتریان جذاب باشد و از طریق سئو سایت مورد توجه قرار گیرد.
"صدای برند تجاری" دقیقاً چیست؟ در تعریف ساده شیوه ای است که سازمان شما پیام های خود را از نظر سبک و لحن مختلف بیان می کند. صدای شما باید ارزش های اصلی برند شما را نشان دهد و برای مشتریان جذاب باشد.
بسیار اهمیت دارد که این صدا در تمام جنبه های ارتباطی شما ، از وبلاگ ها تا تبلیغات و علائم راهنما ، سازگار باشد. اگر محتوای تولیدی شما بدون برند باشد، مخاطبین شما بین آخرین محصول یا خدمات شما و محصولاتی که قبلاً از آن لذت می بردند ارتباطی برقرار نمی کنند و این عامل مهم وفاداری از بین می رود.
این مقاله چند ترفند را برای کمک به ایجاد صدای منحصر به فرد، ساختار محتوای شما و تبدیل الگوریتم های گوگل به نفع شما را نشان می دهد.
چگونه یک صدای برند قوی را ایجاد کنیم؟
این کار آن قدر هم که فکر می کنید آسان نیست. صدای برند شما باید منعکس کننده چیزی باشد که شما به عنوان یک کسب و کار هستید و اطمینان حاصل کنید که با مشتریان بالقوه در سطح مناسب صحبت می کند. خواه آنها قبلاً با نام تجاری شما آشنایی داشته باشند یا به تازگی شما را در جستجوی گوگل پیدا کرده اند.
این بدان معناست که واقعاً مشتریان خود را بشناسید و دریابید که آنها به چه چیزی نیاز دارند و چگونه می خواهند که به آنها ارائه شود. مشخصات جمعیتی را در نظر بگیرید مانند سن، جنسیت، حرفه، وضعیت مالی، شیوه زندگی و..
همچنین تجزیه و تحلیل رقبای شرکت های مشابه و مشاهده نحوه عملکرد مارک و استفاده از تجربه آنها مفید است.
هنگامی که می دانید با چه کسانی صحبت می کنید، می توانید صدای برند خود را بر اساس افرادی که به آن گوش دهند، تنظیم کرده و آنها را از طریق تکنیک های هوشمند سئو پیدا کنید.
به عنوان مثال، اگر مخاطبان جوان را هدف قرار می دهید، ممکن است از یک سبک محاوره ای و دوستانه با چند ایموجی استفاده کنید. اگر محتوای شما برای متخصصان مسن تر طراحی شده است، احتمالاً بهتر است موارد را کمی رسمی تر نگه دارید.
محتوا همیشه باید آموزنده و مفید باشد. اگر مخاطبان شما با موضوعی آشنا هستند، می توانید از اصطلاحات فنی استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید اغلب موارد زبان ساده برای توضیحات فنی بهتر است. اطمینان حاصل کنید که همیشه از منابع معتبر پشتیبان تهیه می کنید.
برخی از بازاریابان دوست دارند با ایده های عجیب و طنز، مرزها را جا به جا کنند، اما به شرطی که مناسب مخاطب و برند باشد. ایجاد یک راهنمای سبک و ساده برای استفاده همه افراد در سازمان خود را در نظر بگیرید و از ثبات در همه محتوا اطمینان حاصل کنید.
بهینه سازی نام تجاری
شما صدای برند منحصر به فرد خود را توسعه داده اید، حالا چگونه به مردم اجازه می دهید آن را بشنوند؟خوب، شما باید محتوای خود را بهینه کنید تا بیشترین ترافیک را از موتورهای جستجو دریافت نمایید.
ترفندی که می توایند در اینجا استفاده کنید این است که به روندهای کلمات کلیدی بدون آسیب رساندن به نام تجاری خود پاسخ دهید. شما باید با تیم های سئو و بازاریابی در این زمینه همکاری کنید. سئو عملکرد وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد تا به موقعیت های برتر در گوگل برسید. مردم معمولا چند سایت اول را در نتایج جسجتو مطالعه میکنند، بنابراین ورود به ده مورد اول برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است.
ما نکاتی را در مورد چگونگی رسیدن به آنجا با بهینه سازی ساختار محتوا، استفاده از برچسب های عنوان و توضیحات متا به شما نشان خواهیم داد.
کلمات کلیدی خود را مشخص کنید
معمولاً، شناسایی کلمات کلیدی بسیار آسان است. آنها شامل نام برند شما، هویت خود و چیزهایی که می فروشید یا ارائه می دهید؛ هستند. کلمات کلیدی توصیف کننده اصلی نام تجاری شما و USP هستند و کلیدهایی می باشند که مشتریان هدف شما را جذب خواهند کرد. اما اگر از نحوه انتخاب کلید واژه اصلی مطمئن نیستید، می توانید از یک ابزار آنلاین مانند ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی استفاده کنید.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو سایت است.کلمات و عبارات محبوبی را که مردم جستجو می کنند شناسایی کرده و محتوای شما را حول آن موضوعات ساختار دهید، در حالی که پیام شما در برند باقی می ماند.
ایجاد تگ عنوان جذاب
تگ عنوان یک عنصر زبان برنامه نویسی HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند (نباید با برچسب H1 که "عنوان" نمایش داده شده در صفحه واقعی است اشتباه گرفته شود). وظیفه اصلی آن این است که به بازدیدکنندگان بگوید اگر از این صفحه وب دیدن کنند، چه چیزی را پیدا خواهند کرد.
برچسب عنوان اولین چیزی است که یک بازدیدکننده بالقوه هنگامی که سایت شما در جستجوی آنلاین ظاهر می شود می بیند، بنابراین این فرصتی است که شما می توانید اولین تاثیر فوق العاده را ایجاد کنید! هدف شما این است که جستجوگر را وسوسه کنید تا بر روی محتوای جذاب پست شما کلیک کند.
در حالت ایده آل ، برچسب عنوان باید:
- کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
- از کلمه کلیدی در شروع یا نزدیک آن استفاده کنید.
- از 50 تا 60 کارکتراستفاده کنید.
اگر در حال حاضر یک کسب و کار معروف هستید، مطمئن شوید که نام تجاری شما در برچسب عنوان ذکر شده است. پست های لیست شده همیشه محبوب هستند، بنابراین استفاده از اعداد در برچسب یک عامل جذاب است. به عنوان مثال، اگر در مورد جایگزینی برای Zoom می نویسید، عنوان شما می تواند "8 جایگزین قدرتمند Zoom برای ویدئو کنفرانس" باشد.
مردم نمی خواهند اطلاعات قدیمی را بخوانند، بنابراین یک تاریخ به برچسب خود اضافه کنید یا حداقل بگویید آخرین بار چه زمانی به روز شده است. هر چند آنها مقالات دقیق و معتبر را دوست دارند. به "راهنمای نهایی/کامل برای ..." فکر کنید.
مقاله مرتبط: روش های بهینه سازی عنوان وب سایت
اطمینان حاصل کنید که همه برچسب های عنوان برای جلوگیری از سردرگمی منحصر به فرد هستند و هر صفحه در وب سایت شما دارای تگ عنوان خاص خود است.
نکته:
برچسب های خود را آزمایش کنید. آزمایش A/B و اندازه گیری ترافیک ایجاد شده از کلمات کلیدی جدید به شما کمک می کند تا درست یا غلط خود را تشخیص دهید.
یک توضیح متا فریبنده بنویسید
توضیحات متا بلوک متنی یا "دیسکریپشن" است که در زیر برچسب عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود. این جایی است که شما فضای بیشتری ( 170 کاراکتر) برای توصیف و خلاصه مطالب صفحه خود دارید و خواننده را ترغیب می کنید تا روی پست شما کلیک کند.
کلمات کلیدی در اینجا به همان اندازه مهم هستند، زیرا موتورهای جستجو این کلمات را در SERP برجسته می کنند. اما شما همچنین می توانید توضیحات متای خود را بهینه سازی کنید تا صدای مارک شما را بازتاب دهد و برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.
نکته: اگر توضیحات متا ننویسید، موتور جستجو احتمالاً برای شما توضیحی ایجاد می کند و ممکن است آن چیزی نباشد که می خواهید بگویید!
مقاله مرتبط: 6 کلید طلایی برای نوشتن متا دیسکریپشن
از تیتر عنوان قلاب استفاده کنید
بسیار عالی، شما با موفقیت یک بازدید کننده را ترغیب کردید تا به سایت شما مراجعه کند. اکنون فقط باید آن را نگه دارید و درگیر کنید.
خواننده در حال حاضر به سازمان شما علاقه مند است، بنابراین آنها را با یک عنوان جذاب بیشتر جذب کنید. این ایده خوب است که تنوعی از کلمه کلیدی خود را وارد کنید، اما می توانید عبارت دیگری را اضافه کنید تا خواننده مشتاق یادگیری بیشتر شود.
اکثر مردم قبل از تصمیم گیری در مورد خواندن یا عدم مطالعه کل مقاله ، یک اسکن سریع از طریق مقاله انجام می دهند. استفاده از H2 های جذاب و H3 با تغییرات کلید واژه اصلی تأیید می کند که این مقاله همان چیزی است که آنها به دنبال آن بودند و همچنین تجزیه متن و سهولت خواندن آن را نشان می دهد.
اجازه دهید صدای برند شما بخواند
بخش اصلی مقاله جایی است که صدای مارک شما واقعاً به خود می آید. یک نسخه عالی می تواند نام تجاری شما را به یاد ماندنی کند، بنابراین شخصیت زیادی تزریق کنید تا خواننده را سرگرم و همچنین آگاه نگه دارد.
برخی کلمات کلیدی را در سراسر نسخه پراکنده کنید، اما اگر از لحاظ دستوری مشکل باشد نیازی به استفاده از عبارت دقیق نیست. مهمتر این است که هدف جستجو را برآورده کنید.
انتخاب موضوع مناسب برای نوشتن، جنبه مهمی از ارتباطات تجاری شما است. این باید به نیازهای مشتریان هدف شما و همچنین متناسب با استراتژی بازاریابی شما پاسخ دهد. مردم از خواندن محتوای جذاب و کاربردی که در واقع به زندگی آنها ارزش می بخشد، لذت می برند. اگر بتوانید مشتریان مناسب را جذب کنید، می توانید به آنها در ایجاد یک ارتباط بلند مدت با شرکت خود کمک کنید.
استفاده از تصویر در محتوا
وقتی صحبت از تبلیغ برند شما می شود ، تصاویر به اندازه کلمات اهمیت دارند. پست هایی که دارای تصاویر هستند 94٪ بازدید بیشتری دارند، بنابراین ارائه محتوای بصری جذاب بسیار مهم است.
تصاویر با جذابیت بیشتر و به یادماندنی تجربه کاربر را بهبود می بخشد. همچنین می توانید از گرافیک برای توضیح ایده های پیچیده به صورت تصویری استفاده کنید.
محتوای تصویری با افزایش زمان صرف شده در سایت شما و اطمینان از ظاهر شدن شما در نتایج جستجوی تصویر، به شما کمک می کند تا SEO بهتری داشته باشید.
برای ثبات نام تجاری، اطمینان حاصل کنید که رنگ شرکت و نشان شرکت شما در همه کانال ها ظاهر می شود. اگر این عناصر به نشان دادن شخصیت برند شما کمک کند، بسیار بهتر است.
یک تأثیرگذار خوب پیدا کنید
همکاری با تأثیرگذاران صنعت راه خوبی برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما است، زیرا پیروان آنها تشویق می شوند با شما ارتباط برقرار کنند. بهتر است پیوندهایی با اینفلوئنسرهایی که با صدای برند و ارزش های شما مطابقت دارند؛ ایجاد کنید تا این ارتباطات واضح تر شوند.
حد الامکان از ایجاد مشارکت با آنها جلوگیری کنید، می توانید با دنبال کردن و مشترک شدن در محتوای تأثیرگذاران از آنها الهام بگیرید. به یاد داشته باشید، شما به دنبال کپی کردن سبک دیگران نیستید، فقط از افرادی که این کار را به خوبی انجام می دهند یاد بگیرید.
استفاده از رسانه های اجتماعی
با افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی، نظارت بر کانال های سایر شرکت ها و تعیین اینکه کدام پست های رسانه های اجتماعی بهترین مشارکت را دارند، بسیار سودمند است. سپس می توانید از این رویکردها برای ساختن برچسب ها و توضیحات صفحات خود استفاده کنید تا شانس ترافیک خود را افزایش دهید.
برای جستجوی صوتی آماده شوید
شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سازمان شما برای جستجوی صوتی بهینه شده است که قرار است طی چند سال آینده آغاز شود. با تشکر از "دستیارهای دیجیتالی" مانند Alexa ، Siri و Cortana، مشتریان بالقوه در حال انجام جستجوهای متفاوت هستند.
از آنجا که مردم تمایل دارند از سوالات کامل در جستجوی صوتی (به جای تایپ کردن چند کلمه در گوگل) استفاده کنند، الگوریتم های موتور جستجو به جای کلمات کلیدی دقیق، بر تجزیه و تحلیل هدف کلی تمرکز می کنند. این بدان معناست که کلمات کلیدی دم بلند برای همه رتبه بندی های جستجو استاندارد می شوند.
مقاله مرتبط: بهینه سازی صوتی سایت | بررسی تاثیر بهینه سازی صوتی وب سایت
جهانی بیندیشید
اگر شرکت شما می خواهد مشتریان بین المللی را جذب کند، باید یک استراتژی بازاریابی چند زبانه را در نظر بگیرید. این امر با در دسترس قرار دادن محتوای شما در زبان ها و فرهنگ های مختلف، به جذابیت صدای برند شما برای مردم سراسر جهان کمک می کند.
سئو کلید شنیدن صدای برند شما است
صدای مارک تجاری شما یکی از مهمترین دارایی های شما در مورد جذب مشتریان بالقوه در دنیای بسیار رقابتی است. اگر برای درک این مشتریان و نیازهای آنها تلاش کنید، می توانید به زبان آنها صحبت کنید و بهترین راه ها را برای جلب توجه آنها پیدا نمایید. وقتی مردم ارزش هایی را که با صدای ثابت برند نشان داده می شود؛ خریداری کنند، بازدیدکنندگان به دنبال کنندگان وفادار تبدیل می شوند.
جمع بندی
برچسب های عنوان، توضیحات متا و محتوای وب خود را با موفقیت بهینه کنید تا افزایش ترافیک سایت را مشاهده کرده تا بتوانید سئو سایت خود را تقویت نمایید.