راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (بخش پنحم)
10 دقیقه
در مقاله های پیشین به اهمیت کلمه کلیدی در سئو سایت و شیوه پیدا کردن آن به وسیله ابزارهای سئو پرداختیم. در این مقاله به سایر روش های چستجو عبارت کلیدی می پردازیم.
روش های جایگزین برای برآورد دشواری کلمه کلیدی
اگرچه معیار دشواری قابل اطمینان ترین روش برای تخمین رقابت محسوب می شود، اما روش های دیگری نیز وجود دارد که شامل موارد زیر است:
- سن دامنه: شما می توانید برای یافتن SERP با وب سایت های دارای رتبه نسبتاً جوان ، روی سن دامنه ها تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی با 6 ماه - رتبه بندی وب سایت قدیمی در اولین SERP آسان است.
- کلمه کلیدی نسبت طلایی: این روش به شما امکان می دهد کلمات کلیدی طولانی( دم بلند) را پیدا کنید که باید بتوانید فوراً آنها را رتبه بندی کنید و مشخص کنید.
- نکته حرفه ای: بعضی اوقات، اگر محتوای مربوطه وجود نداشته باشد، Google به سادگی وب سایت های نیمه مرتبط را با اقتدار بالا نمایش می دهد. اگر معیار دشواری را بررسی کنید، یک عدد بالا مشاهده خواهید کرد.
(به خاطر دارید؟ دشواری براساس اقتدار وب سایت ها در SERP محاسبه می شود)
این بدان معنا نیست که شما نمی توانید با محتوای بسیار متمرکز و مرتبط، نسبت به آنها پیشی بگیرید. شما همیشه باید تجزیه و تحلیل SERP را انجام دهید و فقط به معیار دشواری اعتماد نکنید
ارتباط (قصد جستجو)
تجزیه و تحلیل SERP باید بخشی جدایی ناپذیر در هر تحقیق در مورد کلمات کلیدی در سئو باشد.
در مرحله اول، شما می توانید با جستجوی اقتدار وب سایت هایی که در گوگل دارای رتبه هستند، میزان دشواری کلمه کلیدی را بهتر ارزیابی کنید.
در مرحله دوم، به شما کمک می کند تا هدف جستجوی کلمه کلیدی را کشف کنید تا ببینید آیا کلمه کلیدی در سئو با محتوای شما مرتبط است یا خیر.
4 دسته اصلی هدف جستجو وجود دارد:
- ناوبری : کاربر در حال جستجو برای یک وب سایت / وب سایت خاص است.
- اطلاعاتی : کاربر در حال جستجوی اطلاعات عمومی است.
- تراکنش :کاربر می خواهد چیزی را بصورت آنلاین خریداری کند.
- تجاری :کاربر می خواهد قبل از خرید تحقیق کند.
در اینجا چند نمونه کلمه کلیدی و انواع محتوا برای هر هدف جستجو آورده شده است:
بهترین راه برای کشف هدف کلمه کلیدی، جستجوی آن در Google و دیدن رتبه بندی در SERP است. بعضی اوقات، ممکن است کلمه کلیدی به طور موضعی با صفحه شما مرتبط باشد، اما از نظر هدف جستجو مرتبط نباشد.
بگذارید برای شما مثالی بزنم:
تصور کنید که شما صاحب یک فروشگاه لوازم آکواریوم آنلاین هستید و می خواهید یک کلمه کلیدی تمرکز برای صفحه محصول فیلتر جدید آکواریوم پیشرفته AquaClear "بهترین فیلتر آکواریوم" را پیدا می کنید این حجم جستجوی کافی دارد و رتبه بندی آن بسیار آسان به نظر می رسد.
AquaClear - بهترین فیلتر آکواریوم برای مخزن ماهی شما! عنوانی کاملا جذاب، درسته؟
با این حال، یک نگاه سریع به SERP به شما نشان می دهد که کلمه کلیدی در سئو انتخابی شما برای محتوای مناسب نیست چون با هدف جستجو تناسب ندارد.
Google کلمات "بهترین فیلتر آکواریوم" را به عنوان یک کلمه کلیدی تجاری شناسایی می کند - همه نتایج بررسی ها و راهنماهای خرید است.
در نتیجه شما نمی توانید با صفحه محصول خود با چنین کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، زیرا دارای ویژگی معاملاتی است.
حالا شما اکنون دو گزینه دارید:
- یک کلمه کلیدی تمرکز را با یک هدف مناسب پیدا کنید (به عنوان مثال "خرید فیلتر آکواریوم" ، "قیمت فیلتر آکواریوم")
- محتوای جدیدی ایجاد کنید تا با هدف جستجو مطابقت داشته باشد (به عنوان مثال مقایسه بهترین فیلترهای آکواریوم با لینک به فروشگاه آنلاین شما)
هدف اصلی در اینجا مطابقت با هدف پرسش با نوع محتوای شما است. فقط بر روی کلمات کلیدی معامله ای و تجاری تمرکز نکنید. ارسال پست های آموزنده و بلاگ و ارائه برخی از ارزش به صورت رایگان نیز اهمیت بالایی دارد.
ممکن است برخی از بازدیدکنندگان شما تمایل به خرید فوری نداشته باشند، اما وقتی آماده خرید در آینده باشند، شما را به عنوان یک مرجع در این زمینه به یاد می آورند.
ما دو مرحله اول را پیدا کردیم - پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی. وقت آن است که به مرحله سوم برویم.
بسیاری از راهنماهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی به همین مرحله منتهی می شود. شما کلمه کلیدی را پیدا کرده اید. آنهایی که بیشترین شرایط را داشتند انتخاب کرده اید.
سوال این است بعد باید چکار کرد؟
ما برخی از اصول و نکات مفید در مورد چگونگی استفاده صحیح از کلمات کلیدی را بررسی خواهیم کرد. در ادامه اصول و نکات مفید مربوط به بهینه سازی صفحه و استراتژی محتوا مرتبط هستند را بررسی می کنیم.
کلمات کلیدی را به عنوان موضوعات در نظر بگیرید (مدل توپی محتوا)
به جای سازماندهی مقالات به دسته های مصنوعی (یا حتی بدتر از آن ، نداشتن هیچ ساختاری) ، آنها را براساس موضوعاتی که به هاب محتوا تقسیم می شوند (که بعضاً خوشه های موضوعی نیز نامیده می شوند) سازماندهی کنید.
در اینجا طرحی از یک مدل توپی محتوای معمولی آورده شده است:
در مدل توپی محتوا دو نوع محتوای اصلی وجود دارد:
- محتوای ستون: پست یا صفحه اصلی که به طور گسترده موضوع را پوشش می دهد - کلمات کلیدی گسترده تر را هدف قرار می دهد.
- محتوای خوشه ای: پشتیبانی از پست های وبلاگ که جزئیات فرعی را توضیح می دهد - کلمات کلیدی خاص تر را هدف قرار می دهند.
محتوای ستون و مقالات خوشه پشتیبان به روشی که در طرح فوق نشان داده شده است باهم مرتبط می شوند.
خوشه های موضوع منجر به رابطه معنایی بین مقالات را تقویت می کنند. در نتیجه، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط موضعی پست ها را بهتر ارزیابی کنند.
در ادامه، بیایید نگاهی به یک مثال خاص بیندازیم:
اگر یکی از مراکز محتوای وبلاگ شما در مورد اجرا بر روی آهسته دویدن تمرکز دارد، کلمات کلیدی در سئو و عناوین محتوا ممکن است به این شکل باشد:
کلید واژه و عنوان مقاله ستون تمرکز به صورت زیر است.
دویدن (آهسته دویدن: همه آنچه باید بدانید) تمرکز بر کلمات کلیدی و عناوین قابل استفاده برای مقالات خوشه:
انواع آهسته دویدن: (انواع اساسی دویدن برای مبتدیان کدامند؟)
اشتباهات آهسته دویدن: (بدترین اشتباهات آهسته دویدن و نحوه رفع آنها)
مزایای آهسته دویدن: (7 مزیت باور نکردنی سلامتی در آهسته دویدن)
آهسته دویدن تردمیل: (15 نکته برای دویدن تردمیل در خانه)
بهترین کفش های دویدن: (چگونه بهترین کفش های دویدن را پیدا کنیم + نظرات)
اگر کلمات کلیدی را به عنوان عناوین محتوای جداگانه در نظر بگیرید، باعث می شود در مورد روابط طبیعی بین آنها بیندیشید.
خواهید فهمید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی در سئو فقط در مورد حجم جستجو و مشکلات نیست. اول از همه، باید به شما کمک کند روش جستجو و تفکر مردم در اینترنت را درک کنید.
به این ترتیب می توانید محتوایی ایجاد کنید که موضوع را کاملاً پوشش دهد و نیازهای کاربران را برآورده کند.
از کلمه کلیدی تمرکز استفاده کنید (در صورت لزوم)
هنگامی که کلمه کلیدی در سئو را به عنوان کلید واژه تمرکز را برای صفحه خود انتخاب کردید، از آن در صفحه در عناصر اصلی استفاده نکنید
از کلمه کلیدی زیاد استفاده نکنید. بهترین روش استفاده از کلمه کلیدی به روش زیر است:
- برچسب عنوان
- عنوان صفحه (و زیرنویس ها ، در صورت مرتبط بودن)
- متن صفحه (به طور ایده آل در یکی از اولین پاراگراف های متن)
- متن های پیوندهای داخلی را که به صفحه اشاره می کنند لنگر دهید
در حال حاضر همه می دانند که پر کردن کلمات کلیدی یک روش قدیمی است.
سعی نکنید کلمه کلیدی مطابقت دقیق را در پست وارد کنید تا تراکم کلمات کلیدی خاصی را برآورده کنید (عدد ایده آلی وجود ندارد و هرگز نبوده است). کلمه کلیدی اصلی را بارها در متن درج کنید.
نکته: برخی از افزونه های سئو (مانند Yoast SEO) تراکم بهینه کلمات کلیدی را پیشنهاد می کنند. آن را به عنوان یک سرنخ در نظر بگیرید ، اما هرگز تجربه کاربر را فراموش نکنید. اگر کلمه کلیدی تمرکز شما "برنامه ریزی شبکه های اجتماعی برای آژانس ها" باشد ، استفاده از آن 5 بار در یک مقاله 1000 کلمه ای غیر طبیعی به نظر می رسد. همیشه طول کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید.
کلمات کلیدی LSI
یک اصلاح قدیمی SEO وجود دارد که به شرح زیر است:
اگرچه برای بیان این موضوع اغراق آمیز است، اما نشان می دهد که استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی در سئو مسیر درستی نیست. به راحتی قابل شناسایی است و به خوانایی آسیب می رساند. روش "کلمات کلیدی LSI" در این گروه قرار می گیرد.
نمایه سازی معنایی نهفته اصطلاحی است که به یک روش پردازش خاص به زبان طبیعی اشاره دارد. ظاهراً توسط موتورهای جستجو برای شناسایی کلمات کلیدی از نظر معنایی مرتبط است.
مشکل این است که بسیاری از "متخصصان SEO" ادعا می کنند که کلمات کلیدی LSI مترادف و کلمات کلیدی مرتبط هستند که شما باید در متن خود برای بهبود رتبه بندی خود استفاده کنید. که اگر واقعاً به آن فکر کنید، یک کار احمقانه است.
بنابراین در مورد بهینه سازی محتوا چیزی به عنوان "کلمات کلیدی LSI" وجود ندارد.
برای اطلاعات بیشتر از کلمات کلیدی LSI به مقاله کلمات کلیدی LSI مراجعه کنید.
لطفا به یاد بیاورید:
تلاش برای درج مصنوعی برخی از کلمات کلیدی در سئو در پست خود ، فقط به این دلیل که ابزاری به شما گفته است این کار را انجام دهید، یک روش اشتباه است. در عوض ، به طور طبیعی بنویسید و موضوع را کاملاً پوشش دهید.
لازم نیست از هر کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید. شما ممکن است در واقع برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که حتی در متن استفاده نکرده اید.
بیایید نگاهی به این مثال بیندازیم:
اگر به دنبال کلمه کلیدی "قهوه غلیظ" هستید، اولین نتیجه لیست نهایی بهترین مارک های قهوه قوی توسط کافئین اینفورمر است.
با نگاهی کلی به مقاله متوجه خواهیم شود که این یک مقاله جامع با ساختار کاملاً خوب و جامع با تعداد زیادی اطلاعات و نکات مفید است.
اگر پست را از طریق KWFinder اجرا کنیم ،خواهیم دید که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی ("قهوه قوی") ، این رتبه بندی برای 92 کلمه کلیدی دیگر در ایالات متحده است (بسیاری از آنها در SERP 1 هستند).
به عنوان مثال ، رتبه 1 را برای کلمه کلیدی "قهوه حاوی کافئین بالا" - یک کلمه کلیدی جامد با 2،800 جستجو در ماه دارد.
اکنون ، اگر به پست واقعی نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که جمله "قهوه حاوی کافئین بالا" به هیچ وجه در متن وجود ندارد (همچنین "کافئین بالا" یا "کافئین بالا").
با این حال ، این پست برای آن رتبه 1 را دارد!
نویسنده راهنما می تواند مقاله ای جداگانه با عنوان "قهوه حاوی کافئین بالا" به عنوان یک کلمه کلیدی در سئو تمرکز بنویسد.
یا می تواند سعی کند آن را به همراه بسیاری دیگر از "کلمات کلیدی LSI" در پست قرار دهد تا شانس خود را برای رتبه بندی در آنها بهبود بخشد.
در عوض ، او یک پست با کیفیت نوشت که کل موضوع "قهوه غلیظ" را به روشی جامع پوشش می دهد و از زبان طبیعی استفاده می کند. او رتبه بندی بسیاری از کلمات کلیدی در سئو دیگر را نیز دارد!
اگر Google ببیند که محتوای شما درجه یک و مرتبط است ، ممکن است برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید که اصلاً برای آنها بهینه سازی نکرده اید.
توجه داشته باشید: طبق این مطالعه توسط Ahrefs ، متوسط صفحه رتبه بندی شماره 1 همچنین برای حدود 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر رتبه بندی می شود:
الگوریتم Google در درک محتوا و دانستن این که صفحه چیست ، بهتر می شود. نیازی به استفاده از تک کلمات کلیدی ندارید.
جمع بندی
در این مقاله متوجه شدیم کلمه کلیدی در سئو چیست و راهنمای کاملی در مورد آشنایی با کلمات کلیدی در سئو در اختیار شما قرار داده ایم. همچنین نحوه ی استفاده و نقش کلمات کلیدی در سئو سایت مشهد را همراه با هم فرا گرفتیم. سپاس از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید.