اعتبار محتوایی: چگونه برای مخاطبان خود بنویسید تا برند خود را ایجاد کنید؟
7 دقیقه
روزهایی که میتوانستید به سادگی تظاهر کنید که یک برند قابل اعتماد هستید، به پایان رسیده است. امروزه، شما باید واقعاً قابل اعتماد باشید، با داشتن محتوای مرجع، خودتان را اثبات کنید تا بتوانید افزایش جلب توجه و اعتماد مخاطبان خود را داشته باشید.
وقتی نوبت به اجرای کمپین های بازاریابی محتوایی میرسد، آیا میدانید که ۷۰٪ از بازاریابان و شرکتها، استراتژی مناسبی برای آنها ندارند؟ وقتی چنین اتفاقی میافتد، شما قادر به بهرهمندی کامل از محتوایی که تولید میکنید نخواهید بود. یکی از این مزایا، اعتبار محتوا است.
اگرچه بسیاری از بازاریابان و کسب و کارها همچنان با پر کردن وب سایت خود با محتواهایی پر از کلمات کلیدی امیدوارند که وب سایتشان را به بالاترین رتبه نتایج موتور جستجوی گوگل برسانند، اما کلید کسب بالاترین رتبه ها در گوگل، شناخته شدن است.
برای موفقیت در این اقیانوس بزرگ ماهی که به معنای واقعی کلمه میلیاردها نفر به دنبال مطالبی برای خواندن هستند - محتوای شما برای خواندن - باید آماده باشید تا خود را متمایز کنید.
اما چگونه میتوانید این کار را انجام دهید؟ همه چیز به اعتبار و قدرت محتوای شما برمیگردد. در ادامه آموزش خواهید یافت:
- اعتبار محتوا چیست؟
- چرا اعتبار محتوا به چنین میزان مهم است؟
- چگونه میتوانید اعتبار محتوا را بهبود ببخشید؟
اعتبار محتوا چیست؟
هرکسی میتواند محتوایی را بنویسد و آن را در وب قرار دهد، اما این بدان معنا نیست که در این زمینه متخصص هستند یا اینکه به آنچه که مینویسند علاقهمند هستند. همچنین به معنای رتبه گرفتن محتوا در بالاترین نتایج جستجوی گوگل نیست. اعتبار محتوا به علاقه و عمل در گردآوری محتوای با کیفیت و ارائه آن به مخاطبین هدف برمیگردد.
شما زمان کافی را برای تحقیق در مورد موضوعی صرف کردهاید، محتوای خوبی را جمع آوری کردهاید و ممکن است به منابع وب معتبر نیز ارجاع داده باشید. هنگامی که کاربران محتوای شما را میخوانند، میدانند که در حال خواندن بهترین محتوای وب هستند. به همین دلیل، محتوای شما را با دیگران به اشتراک میگذارند و در نتیجه ترافیکی برای سایت شما ایجاد میشود.
هر چه ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود، محتوای شما برای گوگل بیشتر قابل اعتماد و ارزشمند است. بنابراین، محتوای شما برای موتورهای جستجو، سایتهای خارجی و رسانههای اجتماعی نیز بیشتر قابل مشاهده میشود.
در نظر داشته باشید که در اینجا مهم نیست که چند مطلب دارید، بلکه اهمیت به کیفیت و پایداری دارد. چرا؟ به دلیل این که شما سعی دارید خود را به عنوان یک فرد متخصص که توانای نوشتن محتوای با کیفیت را دارد معرفی کنید.
بنابراین، بهتر است که هر ماه یک مطلب برتر و با ارزش را منتشر کنید تا این که بخواهید روزانه مطالب ضعیف و کمکیفیت به اشتراک بگذارید. در نهایت، شما محتوا را فقط برای رضایت گوگل تولید نمیکنید، بلکه محتوا را برای رفع نیازهای مشتریان فعلی و آینده خود تولید میکنید و این همان چیزی است که در سئو اهمیت دارد.
چرا اعتبار محتوا (Content Authority) به این اندازه مهم است؟
اگر شما هم اکنون میدانید که اعتبار محتوا چیست، احتمالاً این سوال پیش آمده که چرا این موضوع به این اندازه مهم است؟
در زیر به برخی از این مزایا می پردازیم:
افزایش زمان ماندگاری کاربران بر روی صفحه:
اگر کاربری که به وب سایت شما مراجعه میکند، احساس کند که محتوای شما اعتباری ندارد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بلافاصله از وب سایت شما خارج شود. بنابراین کیفیت محتوا نقش مهمی در ماندگاری کاربر دارد.
پیشرفت بهتر از رقبا:این را در نظر بگیرید که چرا کسی تصمیم میگیرد محتوای شما را به جای یکی محتوای رقیبان شما بخواند؟ آیا دلیلی برای این کار دارند؟
اگر شما اعتبار محتوایی بر روی یک موضوع خاص داشته باشید، به راحتی میتوانید بفهمید که چرا کاربران تصمیم به دریافت اطلاعات از شما به جای رقبای شما میگیرند.
بیشترین تعداد پیوند و ترافیک هنگامی که شما به عنوان یک متخصص در هر یک از موضوعات، شناخته شده باشید، به طور خودکار شروع به کسب بیشترین تعداد پیوندها میکنید.
افزایش وفاداری مشتریان:
با توجه به اینکه مشتریان هدف شما متوجه این میشوند که شما چقدر اعتبار دارید، میتوانید انتظار داشته باشید که تعداد بیشتری محتوا از شما را بخواهند مطالعه کنند. فراموش نکنید که امروزه وفاداری مشتری مهمتر از همیشه است.
چگونه میتوان اعتبار محتوا را بهبود بخشید؟
زمانی که به بهبود اعتبار محتوای خود میپردازید، ممکن است کمی نگران شوید. اما نگران نباشید، همه چیز قابل مدیریت است،. اما مهم است که بدانید افزایش اعتبار محتوا، شامل تطبیق هدفهای محتوایی کوتاهمدت و بلندمدت است. شما باید آماده باشید محتوای خوب و مفیدی برای مخاطبان خود ارائه دهید.
همچنین، برای اطمینان از تطبیق محتوای خود با نیازهای مخاطبان ، باید برنامهریزی دقیقی انجام دهید. در ادامه، راههایی که میتوانید برای بهبود اعتبار محتوای خود انجام دهید را بررسی میکنیم:
انجام بررسی محتوا
اولین چیزی که باید انجام دهید این است که نگاهی به هر محتوای موجودی که در وب سایت شما وجود دارد، بیندازید. این کار باید قبل از شروع توسعه محتوای جدید انجام شود. در غیر این صورت کار بیهوده ای انجام می دهید.
یک جدول اکسل با عنوان های محتوای شما و URL های مربوطه بسازید. سپس محتوای خود را بر اساس مراحلی که درخدماتتان ارائه می دهید دسته بندی کنید.
عملکرد هر قطعه محتوا را بر اساس رتبه بندی، ترافیک، نرخ خروج و تبدیل و غیره سنجیده و ارزیابی کنید.
حالا، شخصیت های خریدارانی که می خواهید برای آن ها محتوا تولید کنید را در نظر بگیرید. محتوای خود را با شخصیت خریدار تطبیق دهید.
محتوایی که به هیچ عنوان به شخصیت خریدار مرتبط نیست و همچنین عملکردی که شما انتظار دارید را ایجاد نکرده است را شناسایی کرده و بازبینی کنید.
محتوای خود را با استراتژی کلمه کلیدی خود تنظیم کنیدبعد از مرور محتوای قبلی، نیاز دارید محتوای خود را به استراتژی کلیدواژههای خود واگذار کنید. این کار همچنین برای هر محتوای جدیدی که تولید میکنید، ضروری است.
از خودتان مطمئن شوید که کلیدواژههای اصلی مورد نظر برای هر صفحه را برای رتبهبندی در نظر گرفتهاید و دو یا سه تا از آنها را در محتوا قرار دهید.
این کار میتواند در صفحات محتوای وب سایت شما و همچنین در محتوای وبلاگ شما انجام شود.
مطمئن شوید که این کلیدواژهها را به صورت طبیعی در محتوا قرار میدهید و فقط چند بار در محتوا ظاهر شوند.
علاوه بر این، کلیدواژه اصلی باید در عنوان، توضیحات متا و H1 ظاهر شود. این کار اطمینان حاصل میکند که شما در ایجاد محتوای با کیفیت برای کلیدواژههدف خود به موتورهای جستجو آگاه هستید.
استمرار در زمانبندی ارسال محتوا
یکی از راههای بهبود اعتبار محتوایی و شناخته شدن شما توسط مخاطبان هدف به عنوان یک شخصیت متخصص با محتوای قابل اعتماد این است که مطمئن شوید که در ارسال محتوای عالی استمرار داشته باشید.
هنگامی که برنامهی پر کاری دارید، ممکن است انجام این کار سخت باشد. با این حال، بسیار آسان است که خودتان را به یک برنامه زمانبندی ارسال منظم برسانید تا به عنوان یک شخصیت پایدار و قابل اعتماد برای کاربران خود شناخته شوید.
زمانبندی ارسال شما میتواند با ایجاد یک تقویم که با یک برنامه زمانبندی منظم مرتبط باشد، بهینه شود، اما باید پس از ایجاد آن به این تقویم پایبند باشید.
این تقویم برای شما عالی عمل خواهد کرد، بدون توجه به اینکه آیا شما مقالات بلاگ، محتوای ویدئویی، پیشنهادات ویژه یا چیز دیگری را ارسال میکنید یا خیر.
از فرصتهای موثرساز تاثیرگذاران استفاده کنید
انگیزهبخشی کلیدی برای اعتبار محتوایی است و یکی از راههای برقراری ارتباط با مخاطبان، تنوع در ارسال محتوا به آنهاست.
اگر ادامه دهید تا همان موارد را دوباره و دوباره به اشتراک بگذارید، مخاطبانتان خسته میشوند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که موارد خود را تازه نگه دارید.
چند روش مختلف برای این کار وجود دارد. شما میتوانید با درج لینکها و مراجع به محتوای تأثیرگذار خارجی، محتوای خود را تنوع بخشید.
به علاوه، میتوانید با تماس با برخی از تاثیرگذاران در صنعت خود که برخی بینشهای ارزشمند برای به اشتراک گذاری با مخاطبان شما دارند، از آنها بهرهمند شوید. اطلاعاتی که آنها به اشتراک میگذارند میتواند به سادگی بر محتوایی که قبلا برای مخاطبانتان فراهم کردهاید، افزوده شود.
همچنین، میتوانید با یک تاثیرگذار در صنعت خود همکاری کنید تا یک سری محتوای خود را برای وبلاگ شما ایجاد کند که به عنوان محتوای آتی مورد استفاده قرار میگیرد. با این کار، میتوانید محتوای جدید و تازهای را برای وبلاگ خود به دست آورید بدون اینکه برای تولید آن هزینه کنید.
موارد ذکر شده تنها تعدادی از راه هایی است که از طریق آنها می توانید Content Authority را ایجاد کنید. اینجا به معنای واقعی کلمه فقط نوک کوه یخ را لمس کرده ایم.
نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که باید با هر محتوایی که ایجاد می کنید، روی ایجاد اعتبار برند خود تمرکز کنید. هدف شما ایجاد یک رابطه اعتماد با مخاطبان است که باعث می شود آنها تمایل بیشتری به بازگشت داشته باشند. وقتی مخاطب به شما اعتماد کند، قابل اعتمادتر دیده میشوید. به نوبه خود، شما نه تنها معیارهای Content Authority را ایجاد می کنید، بلکه در حال ایجاد وفاداری مشتری نیز هستید.