اهمیت صفحه فرود در طراحی اپلیکیشن
7 دقیقه
طراحی اپلیکیشن بهترین ایده برای ایجاد یک ارتباط خوب و سالم با مشتریان است. صفحات فرود امکان قرارگیری کال تو اکشن بر روی برنامههای کاربردی موبایل را دارند که مزایای نامحدودی را برای کسب و کارها ایجاد کرده و به رشد آنها کمک فراوانی خواهند کرد.
برای یک فرد غیر حرفهای، برنامههای تلفن همراه تنها یک نرم افزار به حساب میآید اما در حقیقت، یک طراح و توسعه دهنده برنامه میداند که چه تلاشهایی برای راهاندازی و توسعه یک اپلیکیشن موبایل صورت میگیرد. این امر نیازمند کار سخت برای هدایت کردن کاربر به سمت نرم افزار موبایل است که در این فرآیند صفحات فرود نقش مهمی ایفا میکنند. در ادامه درباره اهمیت صفحه فرود اپلیکیشن و چند دلیل صحبت میکنیم که چرا همه سازندگان و توسعه دهندگان اپ باید بر روی آنها تمرکز کنند. ( طراحی اپلیکیشن در مشهد )
دلایل اهمیت صفحه فرود برای اپلیکیشنهای موبایل
طراحی اپلیکیشن اندروید بیشتر از دیگر سیستم عاملهای موبایل با استقبال کاربران مواجه شده است. زیرا دستگاههای تلفن همراه اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از این نرم افزار را دارند؛ روز به روز در حال تولید و توسعه هستند، بنابراین توجه به تولید صفحات فرود برای اپلیکیشنهایی که از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند، بسیار اهمیت دارد.
-
از اهداف کسب و کار خود پشتیبانی کنید
صفحات فرود به صاحبان کسب و کارها در ارتقا سطح محصولات خود کمک میکند تا مشتریان جدید را جذب و با ایجاد ارتباط آنلاین با کاربران در دستیابی به یک بازار تجاری پر رونق باعث افزایش فروش بیزنسها شود. همچنین، لندینگ یا صفحه فرود به اندازهگیری میزان موفقیت استراتژیهای کسب و کارها از طریق جمعآوری اطلاعات دقیق در بازار کمک کننده است. -
تقویت گفتگوها
متخصصان بازاریابی میگویند که صفحات فرود به افزایش مکالمات در شبکه کمک میکنند. این امر تنها به این دلیل اتفاق میافتد که صفحات ورودی یک کال تو اکشن به بازدید کنندگان در صفحه ارائه میدهند که این کار را برای مخاطب آسان میکند و مشتریان میتوانند به راحتی روی آن کلیک کرده و اقدام مناسب را انجام دهند. این امر باعث ایجاد ارتباط بیشتر میان مشتریان و کسب و کار شده و منجر به فروش بالاتر میگردد. -
بهبود آگاهی از برند
شرکتها در بحث بازاریابی اپلیکیشن برای برندسازی خود، یک صفحه فرود برای اپ شان طراحی میکنند. طراحان برنامههای موبایل میتوانند این صفحات را با یک لحن، سبک و ظاهر منحصر به فرد طراحی کرده تا چشمانداز و رسالت برند را منعکس کند. این کار به طور طبیعی به افزایش ارزش برند در بازار کمک میکند و شما به عنوان صاحب کسب و کار میتوانید جلوتر از رقبای خود قرار بگیرید. -
پشتیبانی آنلاین از مخاطبین
پشتیبانی آنلاین برای تبدیل بازدیدکنندگان از APP به کاربر و سپس به خریداران بالقوه ضروری است. میتوان از صفحات لندینگ برای هدایت مستقیم مخاطب به تیم خدمات فروش استفاده کرد و آنها میتوانند درخواستهای خریداران را با سهولت حل کنند. توسعه دهندگان برنامه کاربردی همچنین میتوانند بخش FAQ را به صفحات فرود اضافه کنند که افراد به راحتی پاسخ رایجترین پرسشهای مرتبط با اپلیکیشن را در آنجا پیدا کنند. -
اطلاعات ارجاعی ارزشمند
کسب و کارها میتوانند فرصتهای رشد خود را با اطلاعات ارجاعی افزایش دهند. اگر چه چندین پلتفرم در اینترنت وجود دارد اما وقتی درباره یک ارجاع ارگانیک صحبت میکنیم صفحات فرود تنها پاسخ قابل اعتماد هستند. این اطلاعات را میتوان به راحتی با ابزارهای پیشرفته مانند گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل کرد که این کار به توسعه دهندگان برنامه کمک میکند تا پلتفرم خود را برای مخاطبان هدف در بازار تبلیغ کنند.
مقاله مرتبط: گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
-
داستان خود را به اشتراک بگذارید
Landing page را میتوان به شیوهای خلاقانه طراحی کرد تا توجه بازدیدکننده را به تجارت شما جلب کند. شما میتوانید داستان کسب و کار خود را در این صفحات به اشتراک بگذارید. برای این کار از یک سبک جالب و محاورهای استفاده کنید که میتواند باعث شود مخاطبان به صفحه شما جذب شوند. بگذارید کاربران بیشتر در مورد این که چطور طراحی این اپ به ذهن شما رسیده و هدفتان از طراحی آن چه بوده است، بدانند. -
افزایش دسترسی به برنامه
امکان افزایش دسترسی به اپ شما با افزودن ویدئوهای خلاقانه به صفحه فرود وجود دارد. این ویدئوها برای مخاطبانی مفید هستند که علاقهای به صرف زمان زیاد برای خواندن اطلاعات در صفحات فرود ندارند. واقعیت این است که اگر ویدئوهای جالب و آموزنده را به صفحه لندینگ برنامه خود اضافه کنید، باعث جلب توجه بیشتر کاربر به برند شما خواهد شد. فیلمهای ساده و کوتاه ایجاد کنیدکه مخاطب انها را به سرعت ببیند که این کار میتواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. همچنین اشتراک گذاری آنها آسانتر شده و اینگونه برنامه شما در بازار بهتر دیده میشود.
اهداف ایجاد لندینگ پیج:
جذب و تبدیل ترافیک (داشتن نرخ تبدیل بالا)
دسترسی به اطلاعات کاربران برای برقراری ارتباط با آنها و جمع آوری لید (ایجاد ارتباط اولیه با جمع آوری دیتا از طریق دریافت فایل رایگان، دوره آموزشی رایگان، دریافت تخفیف و...)
افزایش بازدید و همچنین فروش بالا در انواع کمپینها (معرفی محصول و فروش مستقیم)
انواع صفحات فرود
بسته به ویژگیها و اهدافی یک کسب و کار، شاهد صفحات فرود متفاوتی خواهید بود اما در واقع ۳ نوع از این صفحات وجود دارد:
صفحات فرود تولید لید (Lead Generation Landing Pages)
این صفحات که صفحات lead gen یا lead capture نامیده میشوند، از یک فرم برای دریافت اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و یا هر نوع اطلاعات دیگری استفاده میکنند و تنها هدفشان هم جمعآوری اطلاعات کاربران است. کاربران در ازای دادان اطلاعات، چیزی رایگان مثل pdf کتاب الکترونیکی دریافت میکنند.
صفحات فرود از طریق کلیک (Clickthrough Landing Pages)
این صفحات صرفا برای متقاعد کردن کاربر برای کلیک روی یک لینک خاص و سپس ارجاع دادن او به صفحهای خاص برای معرفی یک محصول همراه با جزئیات است. معمولا این صفحات یک دکمه ساده برای اقدام به عمل دارند که باز دید کننده را مستقیما به درگاه پرداخت هدایت میکنند تا یک معامله را انجام دهد. بنابراین شما میتوانید در این صفحه، کاربر را متقاعد به تصمیم گیری نهایی برای خرید نمایید.
صفحات فرود آپت این (Opt-In Landing Pages)
این صفحات که به اختصار Opt-in Page هم نام دارند، صفحات فرودی هستند که دارای بخشهایی از وبسایت همانند هدر، فوتر و سایدبار میباشند. برخلاف تعریف لندینگ پیج که در بالا توضیح دادیم، اصولاً این نوع صفحات فرود در یکجا به صورت فرمی در صفخات مختلف سایت قرار داده میشوند. به طور کلی این نوع از صفحات فرود، جدا از طرح اصلی سایت نیستند.
تفاوت بین صفحه اصلی (homepage) و صفحه فرود (landing page)
صولاً هیچ کدام از بخشهای وبسایت همانند هدر، فوتر و سایدبار در صفحات فرود وجود ندارد و کاربران از طریق تبلیغات، بنرها، موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و … به این صفحات هدایت شده و با یک پیشنهاد جذاب روبرو میشوند.
صفحه اصلی میتواند تعداد لینکهای زیادی داشته باشد ولی صفحات مقصد فقط یک لینک دارد. برخلاف صفحه اصلی که دهها مورد حواسپرتی بالقوه دارد، صفحهفرود بسیار متمرکز است. داشتن لینکهای کمتر در این صفحه، تبدیل کاربر به مشتری را افزایش میدهد زیرا تعداد انتخاب کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از اقدام به عمل دور میکند. به همین دلیل بازاریابان خبره همیشه از یک صفحهفروداختصاصی به عنوان مقصد فرود کاربران استفاده میکنند.
مطمئناً صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر میرسد چون نشان دهنده برند شما است، به دیگران امکان میدهد طیف وسیعی از محصولات و خدمات را کشف کنند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما و ارزشهای آن کسب نمایند. در این صفحه، یک بازدید کننده میتواند به هر کجای صفحات وبسایت شما مراجعه کند زیرا گزینههای زیادی برای انتخاب دارد. (بلعکس لندینگ پیج)
در صفحه اصلی، کاربر میتواند به لینکهای دلخواه خود مراجعه کرده و شاید شرایط خدمات رسانی شرکت شما را بررسی کند، انتقادات و پیشنهاداتی را ارسال کند، چت آنلاین داشته باشد و… اما او لزوماً خریدی نخواهد کرد و نکته در این جا نهفته است. صفحات فرود برای کاربران کاملاً هدف دیگری دارد و با تبلیغات فوق العاده زیبا و هوشمندانه، همه چیز مهیا شده تا این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند و این قدرت صفحات فرود است!
مقاله مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل کلید طلایی کسب و کارها
نتیجه گیری
صفحات ورودی جامعترین بخش برنامه تلفن همراه هستند و میتوانند به افزایش میزان موفقیت بیشتر برای کسب و کارها و بازیهایی که توسعه مییابند، کمک کنند. اگر نمیخواهید یک رویکرد بازاریابی محدود برای app خود داشته باشید، ایجاد صفحات فرود با ارزش برای نرم افزار موبایل بسیار خوب خواهد بود . آنها توانایی جذب مخاطب به کسب و کار شما را دارند. برای طراحی اپلیکیشن به صورت حرفهای با کارشناسان شرکت رایا پارس تماس حاصل فرمایید.