ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه


آدرس صفحه مورد نظر را وارد نمایید



درباره ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه

معرفی ابزار رایگان انتخاب کلمه کلیدی

 

اگر از یک کلمه کلیدی در صفحه خود بیش از حد و یا کمتر از میزان استاندارد استفاده کنید، به این معنی است که شما چگالی کلمات وب سایت خود را رعایت نکرده اید.

به بیان ساده، شما باید چگالی کلمات صفحه خود را برای دستیابی به بهترین عملکرد در سئو سایت و موتور جستجو گوگل درست انجام دهید. نه خیلی زیاد، نه خیلی کم!

شاید شما هم هنگام محتوا نویسی با این موضوع رو به رو شده باشید که احساس کنید؛ بعضی از کلمات در متن زیاد استفاده شده است. حال برای پیدا کردن این که آیا چگالی کلمات درست رعایت شده است یا خیر؛ چه باید کرد؟

برای رسیدن به این منظور باید از ابزاری دقیق استفاده نمایید تا بتوانید محتوای سئو شده را در سایت خود منتشر کرده و به واسطه آن جایگاه سایت خود را در گوگل افزایش دهید.

بررسی چگالی کلمات صفحه

معمولاً، ساده ترین روش محاسبه تراکم کلمات صفحه این است که تعداد دفعات تکرار یک کلمه در متن را بر تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید. سپس، نتیجه را در صد ضرب کنید تا چگالی کلمه کلیدی بدست آید. اما مشکل این نحوه به دست آوردن چگالی کلمات این است که روشی زمانبر و درصد خطای انسانی بالایی دارد. ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه، روشی سریع و آسان، برای به دست آوردن چگالی کلمات و تولید محتوایی طبق اصول سئو است.

مشکلی که صاحبان سایت ها و حتی گاهی در سئو کاران مشاهده می شود؛ این است که بدون آگاهی از اصول و قواعد محتوا نویسی شروع به تکرار بیش از حد واژگان در محتوا می کنند. سپس، پاندای گوگل، هنگام ایندکس کردن متن صفحه سایت، متوجه تکرار کلمات در مطلب منتشر شده شما می شود؛ از همین رو، سایت را جریمه کرده و حتی در بعضی از مواقع از نتایج گوگل حذف می کند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، شرکت رایا پارس، ابزاری را طراحی کرده که به کمک آن می توانید صفحات سایت خود را آنالیز کنید و چگالی کلمات استفاده شده در صفحه خود را بررسی نمایید.

ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه

ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه، کلیه کلمات برتر مورد استفاده در صفحه یا متن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. برای استفاده از این ابزار رایگان، کافیست؛ آدرس صفحه را وارد نمایید. سپس، آنالیز واژگان صفحه مورد نظرتان آغاز شده و در عرض چند ثانیه جدولی برای شما نمایش داده خواهد شد.

در این جدول ابتدا میزان تمام کلمات و واژگان کلیدی صفحه را نشان می دهد. سپس، به صورت مجزا هر کلمه کلیدی را درصد و دفعات تکرارش را بررسی می کند. کاربرد دیگر این ابزار استفاده آن برای آنالیز وب سایت های رقبایتان است. با بررسی صفحات آنها می توانید از نحوه عملکردشان ایده بگیرید. بعد از بررسی تراکم کلمه کلیدی، ممکن است دریابید که درصد نمایش واژه های کلیدی مورد نظر شما بسیار کم یا خیلی زیاد است. در این صورت، ما به شما توصیه می کنیم مطالب را اصلاح کنید.

تاثیر کلمات کلیدی درسئو

تراکم کلمات صفحه، تاثیر زیادی در بهینه سازی موتور جستجو دارد؛ بنابراین، درک نحوه عملکرد آن نیز اهمیت بالایی دارد. پرسشی که اکثر سئو کاران و یا مدیران وب سایت ها برایشان ایجاد می شود، این است که : "آیا تراکم کلمات کلیدی در رتبه بندی سایت تأثیر می گذارد؟"

پاسخ ما به این سوال این است که هیچ بیانیه رسمی از طرف موتور جستجو گوگل وجود ندارد که نشان دهنده تاثیر چگالی واژگان در سئو سایت باشد. با این حال، بدون وجود یک صفحه سایت حاوی کلمه کلیدی مشخص، هیچ راهی وجود ندارد که موتورهای جستجو چنین صفحه ای را برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنند. به عبارت دیگر، "کلمات کلیدی" برای نمایش یک صفحه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مهم هستند. در جایی که کلمات کلیدی وجود دارد، تراکم کلمات کلیدی نیز به طور طبیعی وجود دارد. 

میزان چگالی کلمات کلیدی

درصد دقیق یا ایده آل کلمات کلیدی برای رتبه بندی سایت در گوگل نیز وجود ندارد. اما به طور کلی، باید توازنی بین میزان استفاده کلمات کلیدی و کل متن باشد. از همین رو، می توانید علاوه بر استفاده از واژگان اصلی صفحه مورد نظرتان از کلمات هم خانواده (LSI) استفاده نمایید.

برای بررسی میزان استفاده واژگان اصلی و جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، استفاده از ابزار چگالی واژگان صفحه را پیشنهاد می دهیم تا از سئوی محتوای خود اطمینان حاصل کنید. همچنین، گاهی ممکن است برای انتخاب کلمات کلیدی سایتتان دچار تردید و شک شوید؛ برای این منظور نیز می توانید از ابزار سئو، برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی، ابزاری مفید و پرکاربرد است که به شما با توجه به حیطه کاری که در آن مشغول به فعالیت هستید، کلمات کلیدی پر سرچ را پیشنهاد می کند.

سخن پایانی

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به عنوان تقض قوانین گوگل محسوب می شود که منجر به ایجاد مشکلاتی در سئو سایت می گردد. از همین رو، بهتر است؛ هر متن را قبل از ایندکس شدن توسط الگوریتم های گوگل مورد آنالیز و برسی ابزار چگالی واژگان صفحه، قرار دهید.