وقتی همه میگویند محتوا فقط یونیک باشد چطور آن را تولید کنیم؟
6 دقیقه
امروزه وبسایتها از راههای مختلفی تلاش میکنند تا بتوانند رتبههای بالای لیست نتایج گوگل را بدست آورند. از این رو هرکاری که بتواند در این راه آنها را کمک نماید، انجام میدهند. یکی از راههایی که میتواند تاثیر بسیار خوبی در این راه داشته باشد، نوشتن محتوای یونیک است. با این کار شما میتوانید بازدید و ترافیک وبسایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید، به طوریکه تاثیر آن را در لیست نتایج گوگل ببینید. در این مقاله از با ما همراه باشید تا بتوانیم ترفندهای نوشتن محتوای یونیک را به شما آموزش دهیم.
محتوای یونیک چیست؟
محتوا نویسی یا به اصلاح وبلاگ نویسی برای سایت، ترفندهای مخصوص خود را دارد. به همین دلیل اگر شما این استانداردهای لازم برای نوشتن محتوای یونیک را هنگام تولید محتوا در نظر نگیرید، این محتوا نمیتواند به شما در بالا آوردن رتبهتان در لیست نتایج گوگل کمک کند. محتوای یونیک به قدری در سئو سایت اهمیت دارد که اگر آن را به صورت اصولی پیادهسازی کنید، میتوانید شانس خود را در بالا آوردن رتبهتان افزایش دهید. در ادامه همراه ما باشید تا این ترفندها را آموزش دهیم.
محتوا به چند دسته تقسیمبندی میشود؟
به صورت کلی محتوای تولید شده در وبسایتها را میتوان به دو دسته کلی تقسیمبندی کرد:
محتوای کپی: این نوع محتوا را از نظر کیفیت، میتوان یکی از بدترین نوع محتوا دانست که وبسایتها به صورت واضح از سایتهای دیگر محتوا را برداشته و عینا همان نوشته را در سایت خود درج میکنند. به همین دلیل نه برای گوگل و نه برای خواننده مورد استقبال قرار نمیگیرد. از این رو گوگل هم هیچ نمرهای بابت آن برای سئو سایت نمیدهد و حتی با این نوع محتوا مبارزه هم خواهد کرد. در نتیجه سعی کنید هنگام محتوا نویسی، به هیچ وجه از محتوای دیگر وبسایتها در سایت خود قرار ندهید، حتی یک پاراگراف!! زیرا محتوای شما از حالت یونیک خارج شده و به عنوان یک محتوای غیر یونیک شناخته میشود.
محتوای غیر کپی: زمانی که محتوا به صورتی نوشته شود که جمله به جمله آن تازه بوده و در هیچ وبسایت دیگری وجود نداشته باشد؛ به این نوع محتوا، محتوای غیر کپی گویند. همچنین شما هم سعی کنید، محتوایی که مینویسید جزو دستهبندی یونیک قرار بگیرید. همچنین برای اینکه محتوای شما توسط گوگل کپی شناخته نشود، میتوانید از ماشین بازنویسی برای بازنویسی محتوا خود استفاده کنید، در این صورت احتمال کپی شناخته شدن محتوا نزدیک به صفر میشود.
چگونه باید محتوای یونیک و دست اول نوشت؟
برای اینکه بتوانید محتوای یونیک و دست اول بنویسید، لازم است تا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید. مسلما هر کسی که به دنبال ایجاد محتوای یونیک و منحصر به فرد است، باید فرآیند را طبق اصول خاصی انجام دهد. اگر از هر نویسنده یا وبلاگنویس معتبری بپرسید، به شما میگوید که برنامهریزیهای زیادی برای ایجاد محتوای یونیک انجام میدهد. بنابراین، چنانچه به دنبال نوشتن محتوای دست اول هستید، و نمیدانید از کجا شروع کنید، از نکاتی که در ادامه ذکر کردیم، کمک بگیرید.
مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید
هرکسی که محتوای ویدیویی، صوتی، نوشتاری یا هرگونه محتوای دیگری را منتشر میکند، بدون شک باید مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشد. حتی بهتر است قبلس از راهاندازی شرکت، به ماهیت مخاطب هدف فکر کنید. طیف مخاطب هدف میتواند گسترده باشد یا ممکن است محدود و مشخص شده باشد. مشخص کردن اینکه محتوا برای چه کسی تهیه شده است، به تولید کننده محتوا اجازه میدهد تا راحتتر به آن افراد دسترسی داشته باشد.
استفاده از عنواین جذاب
حدود 80 درصد مردم، عنوان مقاله یا صفحه شما را میخوانند و تنها 20 درصد به خواندن مطلب شما مشغول میشوند. دقیقا به همین دلیل، باید از عناوین جذاب برای مقالات یا صفحات سایت خود استفاده کنید. اگر مخاطب هدف خود را بشناسید، مسلما نیازهای او را هم میشناسید. بنابراین، به راحتی میتوانید عنوانهایی بنویسید که برای مخاطبین جذاب به نظر برسد. برای این کار توصیه میکنیم ابتدا یک پرسونای مخاطب طراحی کنید و سپس به کمک پرسونای طراحی شده، متوجه شوید که چه عناوینی برای مخاطب جذاب و منحصر به فرد است.
استفاده از چندین منبع
مسلما هرچقدر بتوانید محتوای خود را توسط منابع معتبر تایید کنید، اعتبار بیشتری میگیرید. بنابراین در زمان تولید محتوای متنی برای سایت خود، از چندین منبع استفاده کنید و تنها به اطلاعات خود متکی نباشید. زمانی که این کار را انجام دهید، عملا به مخاطبان نشان میدهید که برای نوشتن این متن، تحقیقات زیادی انجام دادهاید.
اما با این حال، همیشه حواستان باشد که به چه سایت و منبعی لینک میدهید. مطمئن شوید که لینکهای شما و منابعی که از آنها اطلاعات کسب میکنید، حتما به یک وبسایت معتبر ختم شود. علاوه بر اینکه مخاطبین متوجه صحت و اهمیت محتوای شما میشوند، موتورهای جستجو نیز به کمک لینکهای شما متوجه میشوند که محتوای شما در مورد چیست و چگونه باید دستهبندی شود. این موضوع در حدی مهم است که یکی از مدیران ارشد گوگل به نام دنی سالیوان، در یک توییت آن را تایید کرده است.
کلمات کلیدی مرتبط
تحقیقات نشان دهنده این است که تقریبا 81 درصد از خریداران، قبل از تکمیل خرید خود، ابتدا تحقیقات بسیار زیادی انجام میدهند. بنابراین، نقش کلمات کلیدی که انتخاب میکنید بسیار زیاد است. کلمات کلیدی مرتبط میتوانند منجر به تکراری نشدن متن شما و کسب رتبه و جایگاه منجر شوند. بنابراین، همانطور که مشخص است، کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی یا همان کلمات LSI از اهمیت ویژهای برخوردار هستند.
سوالی که ما معمولا از مشتریان یا متخصصان سئو میپرسیم، این است که چرا بر روی کلمات کلیدی که رقبای کمتری دارند، تمرکز نمیکنید؟ در ادامه به بررسی دلایل استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت میپردازیم:
- کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارد، میتوانند خاصتر و مشتریان خود را داشته باشند.
- اگر از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید، ایجاد یک محتوا با هدف جستجوی کاربر، آسانتر از قبل خواهد شد.
- تجربه کاربری، اولیت شما 1 گوگل است. دقیقا به همین دلیل است که معمولا محتواهایی در رتبه بالا قراردارند، هم غنی و با کیفیت هستند.
- ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت موجود است که برای اتصال آنها، میتوانید همین الان با گروه رایاپارس تماس حاصل فرمایید. این ابزارها نه تنها به کلمات کلیدی کمک میکند، بلکه به سایر عوامل سئو نیز کمک بسیار زیادی میکند.
کلام آخر
بدون شک آموزش تولید محتوا را میتوانیم به عنوان پایه و اساس آموزش سئو در مشهد و یا سایر شهر ها در نظر بگیریم. اما اگر محتوایی که در سایت خود قرار میدهید، منحصر به فرد و یونیک باشند، رباتهای گوگل این موضوع را تشخیص میدهند و در سریعترین زمان ممکن، محتوای شما ایندکس میشود. ایندکس شدن محتوا و رسیدن آن به رتبههای برتر گوگل، برابر است با جذب بازدیدکنندگان و افزایش تعداد مشتریان. ما در این مقاله از سایت رایاپارس سعی کردیم همه نکاتی که برای تولید محتوای یونیک نیاز دارید، را برای شما عزیزان فراهم کنیم. امید است پس از خواندن این نوشته، به اطلاعات شما عزیزان افزوده شده باشد.