چگونه صفحه درباره ما سایت را حرفه ای بنویسیم؟
6 دقیقه
یک وبسایت از تعدادی صفحه تشکیل شده است که همه دارای اهمیت هستند و با هدف خاص ساخته شده اند. در این میان وجود برخی از صفحات برای آن کسب و کار حیاتی است. صفحه «درباره ما» یکی از همین صفحات حیاتی است که اهمیت بالای آن به دلیل ایفای نقش در ایجاد اطمینان برای کاربر یا مشتری است. در واقع اهمیت این صفحه در این است که سبب معرفی شما، کسب و کار شما و هدف تان را به مخاطب توضیح می دهد. مطالبی که در این صفحه قرار می گیرد، شبیه به محتوای سایر صفحات که سئو می شوند نیست. برای نوشتن آن باید نکاتی را در نظر داشته و با صرف زمان بهترین متن را برای آن مهیا نمود. اما چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا یک صفحه درباره ما حرفه ای بنویسم؟ با ما همراه باشید تا این نکات را بررسی کنیم.
نکات مهم در طراحی صفحه درباره ی ما
سه سؤال اساسی وجود دارد که صفحه طراحی شده شما باید به آنها پاسخ دهد:
- سوال اول: شما که هستید؟
- سوال دوم: دلایل فعالیت شما در این حوزه چیست؟
- سوال سوم: چه چیزی شما را نسبت به رقبایتان متفاوت می کند؟
محتوا موجود در صفحه درباره ی ما شما باید داستان تجارت شما را به روشی منحصر به فرد بازگو کند(بنابراین قطعاً توسط شخص ثالثی که نمی فهمد شما چه کاری انجام می دهید نوشته نشده نشود) برای نوشتن این صفحه از تکنیک های ترغیب استفاده کنید تا بتوانید اعتماد مردم را به خوبی جلب کنید!
چگونه درباره ما بنویسیم؟
برخلاف صفحات وب سایت که در زمان نوشتن برای آنها، علاوه بر مخاطب می بایست به موتور جستجو هم توجه کنیم، در نوشتن صفحه درباره ما تمام توجه و دقت را به کاربران سایت معطوف می کنیم. مهم است بدانیم کاربر چه چیزی می خواهد و به دنبال چیست تا بتوانیم نیازش را برطرف کنیم. برای داشتن یک صفحه درباره ماه ایده آل رعایت نکات زیر ضروری است:
-
هدف از ساخت صفحه درباره ما را بدانید
برخی تفاوت صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما را نمی دانند! در صفحه درباره ما باید در مورد خودتان و کسب وکارتان صحبت کنید. قرار نیست کاربر در این صفحه به دنبال راه های ارتباطی با شما باشد. هر آنچه ضروری است در مورد شما بدانند را بازگو کنید تا اطمینان کاربران سایت تان را جذب نمایید. سوالاتی که سبب شده کاربر به سمت صفحه درباره ما هدایت شوند، سوالاتی در رابطه با اعتبار شماست، پس تمام پاسخ ها را در این صفحه در نظر بگیرید تا کاربر را متقاعد بسازید.
-
اعتماد کاربر را جلب کنید.
علاوه بر اینکه از خودتان و درباره کسب و کارتان در صفحه درباره ما می نویسید باید مدارکی ارائه کنید که کاربر به شما اعتماد کند. در وب سایت های فارسی وجود دو یا چند نماد (مانند اینماد) سبب جلب اعتماد کاربر می شود و به راحتی او را قانع می کند تا از محصولات و یا خدمات شما را بخرد. علاوه بر این نمادها می توانید از گواهی های معتبری که تخصص شما را نشان می دهد استفاده کنید و آنها را در صفحه بارگزاری کنید. همچنین از وجود نظرات مشتریان سابق یا کاربران وفادار خود غافل نشده و حتما در این صفحه از آنها استفاده کنید.
-
داستان کسب و کارتان را بیان کنید
داستان سرایی همیشه معجزه می کند. داستان شرکت را برای کاربر بازگو کنید. اینکه چطور شروع کرده اید و از کجا به کجا رسیده اید را بگویید. می توانید یک تایم لاین (نوار زمان) در این صفحه ایجاد کنید و مسیر رشد خود و برندتان را شرح دهید. با این کار به مخاطب تان فرصت داده اید تا همراه با شما از انگیزه و اشتیاق تان برای کسب و کار آگاه شود و نقاط قوت تان را شناسایی کند. علاوه بر داستان کسب و کارتان، در مورد اعضای تیم تان هم بنویسید و بگویید که چند نفر هستند و هر کدام چه تخصصی دارند و چه وظیفه ای ایفا می کنند. اگر از تصاویرشان هم استفاده کنید تاثیر بیشتری بر مخاطب می گذارید.
-
نقاط قوت و مزایای کسب و کارتان را انتشار دهید
می توانید در این صفحه مزایای رقابتی کسب و کار خودتان را نشان دهید. با جمله های مناسب ویژگی هایی که شما را از رقیب هایتان متمایز می کند بیان کنید. اگر موفقیتی در حوزه فعالیت خودتان کسب کرده اید و یا دستاورد ارزشمندی دارید در این صفحه آن را نشان دهید. بیان این نکات تبلیغ برای فروش محصول یا خدمات شما نیست، در واقع نمایش قدرت و توانمندی شما در حوزه ای است که فعالیت می کنید و این می تواند برای مخاطب شما جالب باشد.
-
درباره اهداف، رویکردها و خطی مشی خود صحبت کنید.
در صفحه درباره ما در مورد هدف هایی که دارید سخن بگویید و کاربر خود را نسبت به آنها مطلع کنید. بطور مثال اگر شما یک وبسایت آموزشی دارید قرار نیست صرفا در مورد فروش دوره صحبت کنید، گسترش علم در حوزه تخصصی تان و تربیت نیروی متخصص و متعهد می تواند دغدغه، هدف و خطی مشی شما باشد. بنابراین این موارد را هنگام طراحی سایت صفحه درباره ما ذکر کنید. در این صورت است که خود را به یک برند معتبر و ارزشمند تبدیل می کنید. همچنین در مورد اولویت ها و ارزش های کاری خود حرف بزنید، اینکه رضایت مشتری شما اولویت برتر شماست، حتما به آن اشاره کنید. فقط فراموش نکنید که ادبیات نوشتاری درست و صحیح همراه با خلاقیت نقش بسزایی در این صفحه دارد.
-
شبکه های اجتماعی تان را معرفی کنید.
اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید و صفحات شما در این شبکه ها حرفی برای گفتن به مخاطب دارد، می توانید آنها را در صفحه درباره ما به کاربر معرفی کنید. این معرفی در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که واقعا محتوای ارزشمندی در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده باشید.
-
هر چند وقت یک بار صفحه درباره ما را بروز رسانی کنید
خیلی از مدیران وب سایت فکر می کنند، اگر یک بار صفحه درباره ما را طراحی کنند و در آن اطلاعاتی بگذارند؛ کارشان تمام شده است. اما این باور غلط است، در طراحی این صفحه همیشه به یاد داشته باشید؛ زمانی که شرکت شما شروع به کار کرده یک استارتاپ کوچک بوده و در گذر زمان رشد و توسعه زیادی پیدا کرده است. پس به همین دلیل اگر اطلاعات آن را بروز رسانی نکنید، اشتباه بزرگی انجام داده اید.
در مدتی که از فعالیت شرکت شما می گذرد؛ ممکن است کاربران جدیدی به جمع شما بپیوندند، همچنین ممکن است بخشی از آن ها را هم از دست بدهید. یا مثلا بخش های جدیدی به کسب و کار خود اضافه کرده اید، بهتر است در مورد آن مطلبی را به صفحه درباره ما اضافه کنید.
سخن پایانی
در هر وبسایت صفحات بسیار مهمی وجود دارند که نباید از آنها غافل شد. صفحه درباره ما یکی از همین صفحات بسیار مهم برای هر کسب و کاری است که در تمامی پکیج های طراحی سایت رایا پارس به آن توجه می شود. هدف از ساخت این صفحه معرفی یک فرد، برند یا کسب و کار به کاربرانی است که وارد سایت شده اند و به دنبال اطلاعات تکمیلی می گردند. نوشتن این صفحه قواعد و ویژگی هایی دارد که باید رعایت کرد. بطور مثال، باید بدانید هدف تان از ساخت این صفحه چیست و چگونه می خواهید اعتماد کاربران تان را جلب کنید؟ محتوای این صفحه باید ادبیات و نوشتار صحیحی داشته باشد و بیانگر اهداف، خطی مشی و اولویت های شما و کسب و کارتان باشد. رمز داشتن یک صفحه درباره ما بی نقص این است که تمام گفتنی های لازم در این صفحه را در قالب یک داستان جذاب و خلاقانه برای کاربر بیان کنید.
بیشتر بخوانید: نکات مهم برای طراحی صفحه اصلی سایت