ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل
4 دقیقه
اگر نگاهی به اطلاعات آماری سال 98 بیندازیم خواهیم دید که از ۸۲ میلیون جمعیت ایران در سال 98، حدود ۷۲ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر از اینترنت مویایل استفاده میکنند. این حجم انبوه کاربر اینترنت، اهمیت طراحی اپلیکیشن موبایل و استفاده از بستر های موجود در دنیای کاربران دائمی اینترنت تلفن همراه را به منظور توسعه فروش با بهره گیری از اپلیکیشن فروشگاهی ، به اثبات می رساند. با توجه به این آمار و ارقام و تاثیر انکار نشدنی طراحی اپلیکیشن فروشگاهی در رونق کسب و کار عده بسیاری از صاحبان کسب و کار به سمت طراحی اپلیکیشن گرایش یافته اند و در واقع همین امر موجب شد تا ما در این مقاله به منظور راهنمایی صاحبان کسب و کار به تشریح ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل بپردازیم. با ما همراه باشید.
ویژگی های اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل
تعداد شرکت هایی که امروزه به طراحی اپلیکیشن می پردازند بسیارند و همین عامل موجب شده است تا انتخاب بهترین شرکت برای طراحی اپلیکیشن به خصوص طراحی اپلیکیشن فروشگاهی کار چندان ساده ای به نظر نرسد. در این میان آگاهی از اینکه شرکت مورد نظر شما اپلیکیشن را چگونه و با چه امکاناتی طراحی می کند برای صاحبان کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. شناخت ویژگی های اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل و توجه به اینکه تیم طراحی، اپلیکیشن شما را متناسب با آنها طراحی کنند می تواند در انتخاب و مقایسه بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن مفید واقع شود. در ادامه به ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل می پردازیم:
رابط کاربری ساده و آسان
یکی از مهم ترین فاکتور هایی که باعث جلب رضایت کاربران میشود راحتی کار و رابط کاربری ساده و آسان اپلیکیشن فروشگاهی است، این موضوع یکی از الزامی ترین ویژگی هایی است که یک اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل حتما باید داشته باشد چرا که این موضوع از سردرگمی کاربر در فروشگاه جلوگیری میکند و باعث میشود ، کاربران شما تجربه ای عالی از خرید در اپلیکیشن شما داشته باشند.
امکانات فروشگاهی
هر اپلیکیشن فروشگاهی باید امکانات پایه ای مانند جستجوی محصولات، فیلتر سازی محصولات، عضویت، افزودن به سبد خرید، نمایش توضیحات محصول، پرداخت آنلاین، قابلیت نظر دهی، امتیاز دهی به محصول، دسته بندی محصولات و… را داشته باشد تا بتواند نظر کاربران خود را جلب کند. این ویژگی ها نیز پایه ای ترین نیاز های اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل به حساب می آیند.
قابلیت Analytics
آنالیتیکس ویژگی مهمی است که قابلیت تحلیل و آنالیز رفتار ها و کار های کاربران، تعداد نصب اپلیکیشن و اطلاعات مهم دیگر را برای شما فراهم میکند که این اطلاعات میتوانند به شما در انتخاب یک استراتژی مناسب کمک کنند. آنالیتیکیس یکی از قابلیت های گوگل است که اطلاعات آماری آن در سئو سایت نیز بسیار کاربردی و موثر واقع می شود.
مقاله مرتبط: گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
نوتیفیکیشن
نوتیفیکیشن یا پیام اطلاع رسانی یکی از قابلیت هایی است که می تواند به اپلیکیشن فروشگاهی شما برچسب ایده آل بزند. ارسال نوتیفیکیشن به کاربر میتواند کاربر را از اهداف و پیام های شما به صورت مستقیم با خبر کند، برای مثال شما میتوانید کاربران را با استفاده از این قابلیت از فروش ویژه خود با خبر کنید و یا میتوانید کد کوپن ها را در روز های خاص به آنها اطلاع رسانی کنید.
قابلیت انتشار اپلیکیشن در مارکت های اپلیکیشن
برای اینکه کاربران از وجود اپلیکیشن شما با خبر شوند میتوانید آن را در یک مارکت قرار دهید تا بتوانند از وجود آن با خبر شوند و به دانلود آن بپردازند، معروف ترین مارکت ها گوگل پلی و اپ استور می باشند اما مارکت های بومی مانند بازار و مایکت نیز وجود دارند که برای کاربران ایرانی مناسب تر هستند.
مقاله مرتبط: انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی
مقاله مرتبط: انتشار اپلیکیشن در کافه بازار | آموزش قدم به قدم انتشار برنامه در بازار
امکانات بیشتر نسبت به رقبا
زمانی می توانید ادعا کنید که صاحب یک اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل هستید که پیش از اقدام به طراحی رقبای خود را آنالیز کرده و در فرایند طراحی از شرکت طراح خود بخواهید تا امکاناتی فراتر از آنچه که رقبایتان ارائه کرده اند به شما ارائه کند.
حجم مناسب و منطقی نسبت به امکانات
به خاطر بسپارید که کاربران از دانلود و نصب اپلیکیشن های پرحجم بیزارند . پس دقت داشته باشید که حجم نهایی اپلیکیشن شما حجمی منطقی باشد اما نه در حدی که امکانات را فدای حجم اپلیکیشن خود کنید. به نسبت امکانات و کارایی اپ خود حجم آن را بسنجید.
تم رنگی متعادل و هماهنگ با برند
از لوگوی برند خود و رنگ های استفاده شده در آن برای طراحی گرافیکی اپلیکیشن خود استفاده کنید. دقت کنید یک اپلیکیشن فروشگاهی ای ایده آل است که طراحی آن متعادل، زیبا و جذاب باشد. اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل باید قابلیت استفاده از المان های گرافیکی متحرک که نظر مخاطب را به سمت محصولات ویژه و شفت انگیز جلب می کند،داشته باشد.
سخن آخر
اگر به عنوان صاحب یک برند فروشگاهی معتبر در پی یک شرکت معتبر برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ایده آل خود هستید می توانید به صفحه نمونه کارهای طراحی اپلیکیشن شرکت رایا پارس مراجعه کرده و به منظور مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.