2 تفاوت سایت محلی و جهانی که نباید از آن غافل شد
3 دقیقه
طراحی سایت پروسه پیچیده و زمانبری در آغاز هر بیزینس و تجارتی است که باید با بررسی دقیق و دریافت مشاوره های تخصصی با توجه به استراتژی کسب و کارتان و نیاز کاربران از بیزینستان، طراحی کنید.
پرسشی که در آغاز ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای آنلاین باید پاسخ دهید این است که:
برای کسب و کار من، سایت محلی مناسب تر است یا جهانی؟
بعد از پاسخ صاحبان کسب و کارها به این پرسش، پروسه طراحی سایت آغاز می شود که در ادامه 2 تفاوت سایت های محلی و جهانی را بررسی خواهیم کرد.
هاستینگ
انتخاب هاستینگ اولین و مهم ترین گام در پروسه طراحی سایت است؛ زیرا نحوه پاسخ گویی سرور، میزان ترافیک سایت و تمام مسائل مرتبط با هاست و سرور به شرکت هاستینگ شما مربوط است.
اما در طراحی سایت های جهانی نسبت به سایت های محلی، انتخاب هاستینگ از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای درک بهتراهمیت هاستینگ در طراحی سایت جهانی به مثال زیر توجه نمایید.
به عنوان مثال، شما دارای سایتی برای فروش فرش های دستباف هستید.
مشتری های شما معطوف به افراد داخل ایران نیستند پس باید از پارامترهای طراحی سایت جهانی و طراحی سایت های چند زبانه پیروی کنید.
با توجه به جهانی بودن مشتریان شما، اگر مشتری از آلمان، متقاضی ورود به سایت شما و بررسی فرش های دستبافتان باشد اما سروری در نزدیکی آلمان برای پوشش دهی ورود کاربران تعبیه نشده باشد؛ شما به طور قطع کاربران و مشتریان زیادی را در آلمان از دست خواهید داد.
پس بهتر است از هاستینگی معتبر و با ترافیک بالا هاست تهیه کنید. همچنین با فعالسازی CDN مشتریان خود را در سرتا سر جهان جذب نمایید.
مقاله مرتبط: نکات خرید بهترین هاست | مشاوره رایگان
رنگ و انتخاب تصاویر سایت
از دیگر موارد مهم در تفاوت طراحی سایت محلی وجهانی ، انتخاب رنگ سازمانی و تصاویر وب سایت است.
اگر سایت شما، قابلیت عرضه و معرفی محصولات در بستر کشورهای مختلف را دارد، پس باید ابتدا، برای انتخاب رنگ حاکم وب سایتتان معنی هر تم رنگی را در کشورهای مختلف مطالعه نمایید.
به عنوان مثال، رنگ مشکی برای ایرانی ها نشان دهنده عزا و از دست دادن عزیز است اما در چین رنگ قرمز به معنی مرگ طلقی می شود؛ یعنی اگر وب سایت شما از رنگ سازمانی قرمز استفاده کند در حالی که دارای محصولی مناسب برای افراد مقیم در کشور چین باشد، با ورود آنها به سایت و دیدن رنگ قرمز، حس ناخوشایندی را برای آنها ایجاد خواهید کرد که این اتفاق ممکن است باعث افزایش بانس ریت وب سایت شما نیز شود.
مقاله مرتبط: تجزیه و تحلیل بانس ریت (Bounce Rate) : چگونه می توان بانس ریت را اندازه گیری کرد؟
پس اگر در فکر طراحی سایت جهانی هستید حتما نماد رنگ ها را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دهید.
همچنین برای انتخاب عکس نیز باید مانند رنگ سازمانی ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص نمایید.
برای طراحی سایت محلی بهتر است از تصاویر و ویدئو های کارمندان و پروسه پروژه های داخل شرکت، فیلم و عکس تهیه نمایید اما برای طراحی سایت جهانی استفاده از تصاویر تبلیغاتی، مناسب تر و بازخورد بهتری برای کسب و کارتان در پی خواهد داشت.
پس با توجه به کارکرد سایتتان در داخل و خارج از ایران رنگ و تصویر مناسب را انتخاب نمایید.
جمع بندی
تفاوت طراحی سایت جهانی و محلی از لحاظ ساختار و ظاهر به بخش های مختلفی تقسیم می شود که ما در این مقاله به یک نمونه از تفاوت های ساختاری ( هاستینگ) و یک تفاوت ظاهری ( رنگ و تصویر) پرداختیم.
همچنین بهتراست در سایت های جهانی از اصطلاحات و کلمات تخصصی و ادبیات عامیانه ایرانی پرهیز کنید.
شرکت رایاپارس با تلفیق دانش و استراتژی در حوزه های طراحی اپلیکیشن، طراحی سایت و سئو سایت فعالیت مستمر و کسب نتایج موفقی را داشته است.
برای طراحی سایت جهانی یا محلی و همچنین طراحی سایت چند زبانه می توانید با شماره های زیر با تیم طراحی سایت رایاپارس در ارتباط باشید.