چند تکنیک برای بهبود تجربه کاربری | راهکار های افزایش موفقیت در کسب و کار
5 دقیقه
این روزها اکثر کسب و کار ها دنبال راهی برای ورود به فضای تجارت آنلاین می گردند، آن ها از این طریق می خواهند مخاطبان این فضا را به مشتری های خود تبدیل کنند. راهکار های افزایش موفقیت در کسب و کار بسیار زیاد می باشند، ولی در نهایت شما باید انتخاب کنید که از چه روشی این موفقیت را افزایش دهید. ما می توانیم چند تکنیک برای بهبود تجربه کاربری را به شما معرفی کنیم، تا از این طریق بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را از آن خود کنید. با خواندن این مقاله و رعایت کردن نکاتش در دیزاین وب سایت می توانید مشتریان بیشتری را به سمت خود سوق دهید. ( طراحی سایت در مشهد )
سرعت سایت
یکی از افراد صاحب نام در دنیای جواهر سازی و تیتانیوم به نام ران یتز در این باره اظهار نظر کرده و گفته است: "هیچ چیز بیشتر از صفحاتی که به کندی بارگذاری می شوند، باعث دفع بازدیدکننده نمی شود. طبق مطالعاتی که انجام گرفته مشخص شده است، هرچه سرعت بارگذاری کندتر باشد؛ میزان تبدیل (conversion rates) بازدید کننده به مشتری کمتر خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم منطقی به ماجرا نگاهی بیندازیم، خریداران حوصله صبر کردن ندارند و منتظر نمی مانند. "
مقاله مرتبط: اهمیت سرعت سایت و نقش آن در کسب و کارها
شخص دیگری به نام ری گریدی که معاون اجرایی کلودکریز می باشد، عنوان کرده است: "چهل درصد خریداران، وب سایتی که بارگذاری آن بیشتر از 3 ثانیه طول می کشد را ترک می کنند؛ همچنین یک تاخیر یک ثانیه ای در زمان پاسخ دهی صفحه می تواند تبدیل نرخ را تا هفت درصد کاهش دهد."
-
راحتی خواندن مطالب توسط کاربران
بنیان گذار بیتکاچا در این زمینه گفته است: "هر صفحه از قسمت های مهمی تشکیل شده است، این قسمت ها در سمت چپ صفحه و در بالا و پایین آن قرار دارند. اگر بخواهیم الگوی نگاه کردن بازدیدکنندگان را در نظر بگیریم، آن ها شبیه حرف "F" صفحه را اسکن می کنند. در نتیجه بیشترین چیز هایی که برای کاربران جلب توجه می کند، سربرگ صفحه یا عناوین قدرتمند می باشد.
پس بهتر است که صفحه بندی خود را بر طبق همین الگو انجام دهید. اما این قضیه برای کاربران فارسی زبان صدق نمی کند، شما باید برای مخاطب های فارسی خود صفحه را طبق "F" بر عکس بچینید. در نتیجه قسمت های مهم صفحه شما بایستی در قسمت راست و بالا و پایین آن قرار داشته باشد.
-
دسترسی راحت کاربران به محصولات
یکی از افراد سرشناس در حوزه سلامت و بهداشت پوست که مدیر عامل مجموعه و رئیس شرکت بلو هم می باشد، می گوید: "باید علاقه مندی و سلیقه مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید کدام یک از محصولات برای آن ها اهمیت بیشتری دارد. زمانی که این کار را انجام دادید نوبت به طبقه بندی محصولات می رسد، باید زیر مجموعه های محصولات را به طور منطقی ایجاد کنید؛ این مدل باید طوری باشد که کاربران در پیدا کردن محصولات راحت باشند. هنگام طراحی سایت حتما سعی کنید صفحه خود را شلوغ نکنید، همچنین حرکت را برای مخاطبان آسان سازید؛ در نهایت بایستی انواع رنگ و اندازه هر محصول را درون یک صفحه قرار دهید."
-
طراحی ساده صفحه محصولات
دیمیتریوس کورتسیس که مدیر عامل شرکت گودویدیو می باشد، عنوان کرده است: "شما باید صفحه خود را به گونه طراحی کنید که طرح بندی آن مرتب و شیک باشد. موارد اساسی همچون کد محصول، قیمت، توضیح مختصر، گزینه های رنگ، اندازه، گالری تصاویر، ویدیو و خلاصه رتبه دهی کاربران به محصول یا لینک نظر مشتریان را بایستی در قسمت بالایی صفحه قرار دهید، همچنین برای اینکه بتوانید از تمام قسمت های صفحه به خوبی بهره ببرید؛ بقیه صفحه را می توانید با جزئیاتی مثل نقد و بررسی، رتبه محصول و گزینه های ارسال پر کنید."
مقاله مرتبط: طراحی صفحه محصول و اشتباهات رایج طراحی آن
-
رنگ بندی سایت
مت تومازیفسکی توسعه دهنده وبسایت و گرافیک در شرکت فناوری های مایلز این عقیده را دارد: " رنگ ها می توانند کمک کننده ی خوبی در زمینه تهییج عواطف کاربران باشند، همچنین با استفاده از آن ها می شود افزون تاکید را به خوبی در طراحی سایت پیاده سازی کرد. با تمام ویژگی های مثبتی که رنگ ها دارند، اگر از رنگ های متعدد در صفحه استفاده کنید، باعث نتیجه ضعیف و نامطلوب می شود.
مقاله مرتبط: معرفی 8 رنگ کاربرپسند برای طراحی سایت در سال 2021
زمانی که می خواهید پالت رنگی خود را بچینید، سعی کنید تنوع آن ها را به 3 رنگ محدود کنید. بهترین کاری که می شود انجام داد، این است که رنگ های برند خود را به همراه فام های مختلف آن استفاده کنید. همچنین باید این رویه را در کل وبسایت حفظ کنید.
-
استفاده از تصاویر باکیفیت
ترویس بنت مدیر عامل استودیو دیجیتا می گوید: "برای اینکه محصول شما به صورت درست به کاربر ارائه شود، بایستی از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و به گونه ای باشد که از فاصله ای مشخص و زاویه ای متفاوت نمایش داده شود.
با انجام این کار در واقع شما به کاربر این ذهنیت را منتقل می کنید، که در حال خرید آن محصول هستند. هرچه اطلاعات بیشتری از طریق تصویر و ویدئو ارئه کنید، مشتری بهتر می تواند در مورد آن محصول به نتیجه دلخواه دست پیدا کند که: بله، این دقیقا همان چیزی است که دنبال آن بودم!"
نتیجه گیری
تکنیک های زیادی هستند که در زمینه بهبود تجربه کاربری کاربرد دارند. اما در این مقاله سعی شد بهترین راهکار های مربوطه ارائه شود، زیرا این راهکار ها از طریق تجربه بدست آمده و توسط اشخاص صاحب منصب برای تجربه کاربری بهتر عنوان شده است. ما سعی کردیم مهم ترین آن ها که می توانند در این زمینه برای شما مفید باشند، جمع آوری کنیم. همچنین امیدواریم شما هم بتوانید بهترین استفاده را از این اطلاعات در طراحی سایت خود برده و در زمینه پیاده سازی آن ها اقدام کنید.